Casadore Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har glømt mitt passord i BIOS. HK er AOpen AX3S Pro. hvis noen vet hvordan jeg kan få det passordet vekk UTEN å resette hele bios. (eks ta ut batteri ETC, jeg vil ikke høre om det, jeg er for n00b til å gjøre det :oops: ) Jeg har hørt at på noen HK så er det et Default passord eller noe... PLEASE HELP!!! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Du kan resette CMOS og da passordet uten å ta ut batteriet. Har du et passe nytt HK er det faktisk bare et lite jumperbytte... Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Du kan resette CMOS og da passordet uten å ta ut batteriet. Har du et passe nytt HK er det faktisk bare et lite jumperbytte... jeg har noe som heter JP14 Clear CMOS...men blir ikke alle settings og sånn resettet da?? jeg husker ikke alt jeg (for de som ikke har skjønt det har jeg dårlig hukommelse ) Lenke til kommentar
Gef Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Du kan resette CMOS og da passordet uten å ta ut batteriet. Har du et passe nytt HK er det faktisk bare et lite jumperbytte... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Eneste viktige som blir slettet er passord og FSB/Multiplier osv. Kan stilles tilbake på 10 sek... Sjekk manualen til kortet ditt hvordan du resetter... Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Eneste viktige som blir slettet er passord og FSB/Multiplier osv. Kan stilles tilbake på 10 sek... Sjekk manualen til kortet ditt hvordan du resetter... FSB/Multiplier????? og jeg har ikke Manualen.. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 å ta ut og sette inn batteriet er da det enkleste man kan gjøre... Finnes bare en måte og gjøre det på det så.. :wink: men er ikke helt sikker, det er mulig man må resette det med jumper i tilegg med batteriet ute for å få det skikkelig.. Lenke til kommentar
rks Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har glømt mitt passord i BIOS. HK er AOpen AX3S Pro. hvis noen vet hvordan jeg kan få det passordet vekk UTEN å resette hele bios. (eks ta ut batteri ETC, jeg vil ikke høre om det, jeg er for n00b til å gjøre det :oops: ) Jeg har hørt at på noen HK så er det et Default passord eller noe... PLEASE HELP!!! Jeg tror ikke du er så n00b som du vil ha oss til å tro.... Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Men er det noen om vet om default passordet til den eller noe?!? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Men er det noen om vet om default passordet til den eller noe?!? Det finnes ikke nei... Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 hva er FSB/Multiplier, da????? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 hva er FSB/Multiplier, da????? Vet du ikke hva det er så trenger du ikke bry deg om det... Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 hva er FSB/Multiplier, da????? Vet du ikke hva det er så trenger du ikke bry deg om det... Jeg håper det....jeg får vil resette nå da...., men jeg fant manualen, og kan noen forklare dette? 1. Turn off the system and unplug the AC Power. 2. Remove ATX power cable from connector PWR2. 3. Locate JP14 and short pins 2-3 for a few seconds. 4. Return JP14 to its normal setting by shorting pins 1-2. 5. Connect ATX power cable to connector PWR2. Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 hva er FSB/Multiplier, da????? Vet du ikke hva det er så trenger du ikke bry deg om det... Jeg håper det....jeg får vil resette nå da...., men jeg fant manualen, og kan noen forklare dette? 1. Turn off the system and unplug the AC Power. 2. Remove ATX power cable from connector PWR2. 3. Locate JP14 and short pins 2-3 for a few seconds. 4. Return JP14 to its normal setting by shorting pins 1-2. 5. Connect ATX power cable to connector PWR2. Lenke til kommentar
rks Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hva har du i BIOS å gjøre hvis du ikke har peil på hvilke instillinger som gjør hva der ? Edit: Herregud............. Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Edit: Herregud............. kanskje ikke jeg er like stor nerd som deg da?! Og takk de som virkelig prøver å hjelpe meg Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 fsb/multiplier stiller hastigheten på prossesoren din. BIOS kan du lett resette ved å flytte en jumper. Jeg fant ikke manual til Hovedkortet ditt på engelsk, fant til AX3S. Jeg regner med at det ikke er enorme forskjeller på disse Hovedkortene. Manual kan du laste ned her: ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/AX3S/AX3S-OL-E.pdf For å lese dette dokumentet trenger du Adobe Acrobat Reader det kan du laste ned her: http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/acro...51_ENU_full.exe edit: var vist litt seint ute ja! Lenke til kommentar
rks Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 1. Turn off the system and unplug the AC Power. -Slå av og trekk ut kontakten 2. Remove ATX power cable from connector PWR2. -Trekk ut kabelen fra hovedkortet til poweret 3. Locate JP14 and short pins 2-3 for a few seconds. -Kortslutt pinne 2 og 3 på JP14 (den fant du) 4. Return JP14 to its normal setting by shorting pins 1-2. -Flytt jumperen tilbake 5. Connect ATX power cable to connector PWR2. -Koble poweret til HK igjen -Sett i kontakten -Slå på Lenke til kommentar
Casadore Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 ok, takk alle, jeg får vel slå av PCen og prøve meg da... hade Lenke til kommentar
rks Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Det jeg mener er at de fleste som ikke klarer å ta ut CMOS-batteriet, klarer heller ikke å finne den fullstendige typebetegnelsen på HK (de kaller det ofte ikke bare HK heller). De har ofte ingen som helst grunn for å rote i BIOS.... Du virker ikke hel n00b 8) Men for all del, jeg har tatt feil før..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå