LarsAndre1 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei. For noen uker siden så ryddet jeg opp litt på skrivebordet mitt. Jeg flyttet alle snarveier jeg ikke brukte til en mappe jeg kalte Ubrukte snarveier. Snarveien til programmet Acer Empowering Technology var en av dem. Etter at jeg flyttet snarveien, så fikk jeg opp at Acer Empowering Technology har sluttet å virke. Hver gang jeg trykket på selve Acer Empowering Technology programmet, så kom det opp at Windows ikke finner programmet. Jeg prøvde og bla igjennom og finne programmet manuelt, men jeg fant mappen for Acer Empowering Technology men ikke noe program jeg kunne åpne. Alle funksjonene til Acer Empowering Technology sluttet å virke utenom eNEt Management. Dette fungerte en stund, men nå for et par dager siden sluttet også det å virke. Jeg ringte kunde supporten til Acer på telefon, og forklarte problemet mitt. Jeg fikk som svar at jeg måtte åpne Acer eREcovery Management og håndtere problemet derfra. Men problemet er i likhet med alle de andre programmene tilknyttet Acer Empowering Technology så vil heller ikke Acer eRecovery starte. Når jeg åpner programmene, så skjer det ikke noe. Uansett hvor lenge jeg venter eller hva jeg gjør, så skjer det ikke noe som helst. Jeg prøvde også å bruke denne hurtigtast knappen på skrivebordet merket med en E i høyre hjørnet, men da fikk jeg opp at Windows ikke finner den angitte filen. Datamaskinen kjørte forøvrig som normalt, jeg fikk kontakt med internett og det så ut som pcn ikke var hemmet over at Acer Empowering Technology ikke virket som det skulle. Jeg brukte min pc senest i går kveld (lørdag 13/12) og da fungerte pcn utmerket. Men når jeg skulle slå på pcn dagen etterpå (idag søndag 14/12), så fikk jeg opp en slags feilmelding under oppstart, rett etter Acer logoen. PÅ feilmeldingen står det som følger; Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fic the problem; 1. Insert your Windows installation disc and restart your computer. 2. Choose your language settings, and then click "Next." 3. Click "Repair your computer." If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance. File: \Boot\BCD Status: 0xc000000f Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data. Denne meldingen får jeg opp. Problemet er at jeg ikke har noen Windows installation disc, fordi det ikke fulgte med noen cd når jeg kjøpte min bærbare pc. Datamaskinen vil ikke tillate meg å komme videre, og jeg får bare opp alternativene continue eller exit. Men pcn skrur seg bare av uansett hvilken handling jeg gjør. Det står at a recent hardware or software change might be the cause. Så jeg regner da med at dette er programmet Acer Empowring Technology, som altså ikke funker lenger. Jeg har en Acer Aspire 5920g. Pcn ble kjøpt i sommer, og jeg har aldri hatt noe problemer med den. Det hadde vært veldig fint hvis dere kunne hjelpe meg. Jeg er jo ganske frustrert i og med at jeg bare flyttet på snarveien til Acer Empowering Technology, og at det kan ha så fatale konsekvenser for hele systemet. Veit at en mulighet er å formatere hele pcn, men det betyr jo også farvel til alt jeg har. Så det må bli siste løsning i hvertfall. Jeg takker for all hjelp jeg kan få. På forhånd tusen takk. Mvh Lars André. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå