Gå til innhold

Bud runde på Buster L/55hk


MoDzoNa

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi skal på tirsdagen kvitte oss med en buster L med 55hk yamaha to takt på jobb. Skal være bud runde internt på jobb for den.

Da jeg selv ikke har båt så frister det å kjøpe den.

Den er komplett med henger, motor, båt.

Med hengeren må et par lys byttes og trommel bremsene er brent opp, slik at de må byttes.

Med motoren skal det være noe galt med tilten det var ingen som kunne svare 100% va det var men det skulle være noe med helt opp eller helt ned.

Og med båten er den ikke helt tett. For et par år siden lå den ute over lengere tid og det kom sagte men sikkert inn vann. Ikke mye men bare litt. For meg vil ikke det være et problem i første runde da den vil bli stående i hegen på hengeren.

Den må også males litt på og noe elektrisk må fikses.

Båten har vært lite brukt men når den har vært brukt har den blitt brukt hardt. Men de siste 3 årene har den vært mer på service enn på sjøen. Slik at for meg tror jeg dette er en helt ypperlig første båt med litt å skru på og trenger ikke å tenke så mye over når man skal i land osv. Ypperlig bruks båt til en tur ut å fiske og tur båt mellom øyer osv..

 

Slik at det jeg lurer på hvor høyt burde jeg gå på en bud runde?

I følge et par karer på jobb blir de overrasket hvis den går for mer enn 20 000kr høres dette urimelig ut?

 

Også bilder av båten for de som vil se.

DSC00166.jpg

DSC00167.jpg

DSC00168.jpg

DSC00169.jpg

DSC00170.jpg

DSC00171.jpg

DSC00172.jpg

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Båten ser forsovet grei ut syntes jeg utifra det jeg ser på bildene.

 

Jeg tror du gjør et kjempe kupp hvis du får denne båten for under 20 000! buster og yamaha er begge kavlitetsprodukter!

 

Hvis du har litt peiling kan du lett utbedre det som er feil med bare noen få timers jobb!

 

Men det at den lekker skjønnte jeg ikke helt ?

Hvor er det den lekker ?

Lenke til kommentar

Den skal lekke i bunden. Ingen som kan svare meg på hvor. Tenker meg at ved å fylle båten med vann mens den er på land skal jeg lett finne ut hvor problemet er.

 

De på toppen har tydeligvis satt en minste pris på 30k.

Har vært god diskusjon om at det er alt for mye i dag på jobb, og mye missnøye med det. Slik at jeg er spent på hvor det går i morgen.

Lenke til kommentar
Med tanke på hvordan det har vært brukt så synes jeg det er mye.

 

En arbeidsbåt brukes ganske mer brutalt enn en båt eid av en privat person.

 

Hvilket type arbeid er båten brukt til ?

 

Motoren ser jo faktisk bra ut, men kan jo hende at den er meget hardt kjørt. jeg tror du kan gjøre et bra kjøp hvis du fåt båten for rundt 20 000 .

Lenke til kommentar
Den skal lekke i bunden. Ingen som kan svare meg på hvor. Tenker meg at ved å fylle båten med vann mens den er på land skal jeg lett finne ut hvor problemet er.

 

De på toppen har tydeligvis satt en minste pris på 30k.

Har vært god diskusjon om at det er alt for mye i dag på jobb, og mye missnøye med det. Slik at jeg er spent på hvor det går i morgen.

Der må jeg nok skuffe deg.

For det første, hvis du fyller båten med for mye vann er det lett for å gjøre en eventuell skade større.

For det andre, når båten ligger på sjøen er det MYE større trykk, og det vil bli lettere for vannet å komme inn i båten, enn når du tar vann i båten, og det skal ut, da det blir MYE mindre trykk her.

Lenke til kommentar

Båten er brukt til elverks arbeid. Spesielt i vakt virksomhet som gjør at den har vært kjørt i mye dårlig vær og er nok ofte kjørt av folk som ikke er vant til å være på havet.

 

Jada har tenkt på trykk forskjeller også. Så lenge man har nok bæring under båten skal det ikke være noe problem. Er ikke snakk om å fylle hele båten, bare opp til vannlinjen. Lekker ikke vann ut da er ikke skaden stor nok til at jeg kommer til å bry meg om den siden jeg ikke skal ha båten liggende ute.

 

 

*edit*

 

Den ble solg for 35 000kr.

Slik at den ble alt for dyr for meg.

 

 

Får bare hive meg rundt å spare til en som er nyere og i bedre stand.. ;)

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...