Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med alle spill – Spill fryser etter en liten stund (Vista, GF9500GS)

Anbefalte innlegg

Har kjøpt helt ny pc. En gamer pc. Har prøvd både fifa 09 og Call of Duty 5 og får samme problemet med begge spillene.

Det som skjer er at spillene går fint an å spille noen minutter, rekker ofte en hel kamp på fifa, men så plutselig klikker det. Midt i en kamp eller midt i et mission, så fryser bildet. Det blir en blanding av bildet og rød/blå/grønn/gul farge. Akkurat som den sprayboksen i Paint:P Lyden begynner å hakke og etter noen sekunder så er den også borte. Da har hele datamskinen låst seg og får ikke gjort noe som helst. Må da bare skru av maskinen.

Kan ikke skjønne hvorfor fifa ikke skal funke, da det funker på min bærbare pc som bør være dårligere.

Litt info om pc'en:

Windows Vista

2,3 GHz Prosessor

4 GB RAM

64 biters system

9500 GS Skjermadapter

Hvis dere trenger no mer info, så fortell gjerne hvordan jeg finner den ;)

Har også sendt mailer til kundesupport, så kan oppdatere her med hva jeg får av svar fra dem.

Takker for svar!

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet det finnes programmer som kan sjekke tempen på pcen din, men kommer ikke på noen i farten. Grunnen til at jeg nevner det er at jeg hadde et lignende problem for ei god stund siden, og da viste det seg at viften var full av støv.

Det kan jo være en produksjonsfeil på pcen din.

Minebrikken trur jeg ikke det er for da vil vel ikke pcen starte (trur jeg)

Fant et program du kan bruke. Har ikke testet det selv, men dinside mener tydeligvis det gjør jobben:)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=502113

Lenke til kommentar
Jeg vet det finnes programmer som kan sjekke tempen på pcen din, men kommer ikke på noen i farten. Grunnen til at jeg nevner det er at jeg hadde et lignende problem for ei god stund siden, og da viste det seg at viften var full av støv.

Det kan jo være en produksjonsfeil på pcen din.

Minebrikken trur jeg ikke det er for da vil vel ikke pcen starte (trur jeg)

Fant et program du kan bruke. Har ikke testet det selv, men dinside mener tydeligvis det gjør jobben:)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=502113

Her er temperaturene.. Kanskje du eller noen andre kan fortelle meg om problemet er her eller hva det betyr?:p

304533.jpeg

Lenke til kommentar

Er dette tempen når pcen ikke jobber med noe?

Prøv nå å start opp et spill du kan bruke alt-tab for å komme tilbake til skrivebordet og fjekk tempen litt underveis.

F.eks start Fifa, spill en kamp også bruker du alt-tab for å gå til skrivebordet og sjekk tempen.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem med den gamle pcen. Løste seg bare når jeg kjøpte nytt skjermkort :(

Har sett på noen skjermkort og det er ikke noe problem å kjøpe et nytt, men er det vanskelig å innstallere? Har en følelse at det ikk er så enkelt!

Er ikke så grådig vanskelig men jeg gjorde det ikke selv (det var en del år siden jeg hadde dette problemer så jeg var mindre). Kanskje du kan få noen du kjenner til å gjøre det. Men du bør jo prøve alt mulig først da. Hvis du noen ganger får bluescreen som nevner nvidia så vet du ihvertfall at det er skjermkortet eller driveren som er ute å kjører.

Lenke til kommentar
Hadde samme problem med den gamle pcen. Løste seg bare når jeg kjøpte nytt skjermkort :(

Har sett på noen skjermkort og det er ikke noe problem å kjøpe et nytt, men er det vanskelig å innstallere? Har en følelse at det ikk er så enkelt!

Er ikke så grådig vanskelig men jeg gjorde det ikke selv (det var en del år siden jeg hadde dette problemer så jeg var mindre). Kanskje du kan få noen du kjenner til å gjøre det. Men du bør jo prøve alt mulig først da. Hvis du noen ganger får bluescreen som nevner nvidia så vet du ihvertfall at det er skjermkortet eller driveren som er ute å kjører.

Det har jeg ikke fått. Venter nok hvertfall til i morgen til jeg får høre fra hpsupporten og easupporten før jeg gjør noe.

Lenke til kommentar
Er dette tempen når pcen ikke jobber med noe?

Prøv nå å start opp et spill du kan bruke alt-tab for å komme tilbake til skrivebordet og fjekk tempen litt underveis.

F.eks start Fifa, spill en kamp også bruker du alt-tab for å gå til skrivebordet og sjekk tempen.

Når jeg er midt i en kamp i Fifa, stiger tempen ca. 1 grad over hele linja. Det kan da neppe bety stort..

Lenke til kommentar

En annen ting du kan prøve er å laste ned dette programmet:

http://www.softpedia.com/progDownload/Vide...load-27460.html

Start det å la det kjøre 5-6 min mens du sjekker tempen.

Programmet stresser grafikkortet ditt så du kan på en enkel måte følge tempen og se om pcen krasjer fordi grafikkortet blir for varmt

Edit: ser svaret ditt etter du har kjørt Fifa, og det ser ikke ut som det er et problem med temperaturen. Da har ikke jeg noen forslag, desverre:(

Endret av sphaa
Lenke til kommentar
En annen ting du kan prøve er å laste ned dette programmet:

http://www.softpedia.com/progDownload/Vide...load-27460.html

Start det å la det kjøre 5-6 min mens du sjekker tempen.

Programmet stresser grafikkortet ditt så du kan på en enkel måte følge tempen og se om pcen krasjer fordi grafikkortet blir for varmt

Edit: ser svaret ditt etter du har kjørt Fifa, og det ser ikke ut som det er et problem med temperaturen. Da har ikke jeg noen forslag, desverre:(

Ok, takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke fått. Venter nok hvertfall til i morgen til jeg får høre fra hpsupporten og easupporten før jeg gjør noe.

Du får ikke en sånn melding når du starter opp maskinen igjen etter at den klikka heller? Sånn derre, "systemet er gjenopprettet etter en alvorlig feil". Detaljene ville stå der i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...