Gå til innhold

Enhance 300W

Anbefalte innlegg

Har nå en MicroATX 185W Aopen PSU kjørende, men er noe redd for at den ikke vil duge noe når jeg oppgraderer (XP1800+, 2-3 HDD, brenner osv.)

Skal altså kjøpe ny PSU og kikker litt på Enhance 300W. Har også kikket på Q-Tec'en med 2 vifter, men ønsker en stille maskin - og 30-33dBA blir litt for mye.

Samtidig skal den stå på 24/7 (server), så det er viktig at PSUen er stabil.

Mitt spm er om Enhance'en er noe å gå for?

Støyer vifta?

Skal kjøre med en relativt stille CPU kjøler på 19dBA og derfor er det fint om folk med liknende løsninger kan svare litt her.

Oppdatering :

Demping av støy ved Q-Tec 400W = 260 NOK

2x Papst 19dBA 80x80 vifter = 2x 185 NOK

Totalt (grovt overslag) = 650 NOK ...

Blir noe dyrt det der .. derfor ønsker jeg helst Enhance'en

Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt dem, dog det er sikkert en helt grei strømforsyning. Trenger du en stillere, bytter du bvare viften med en Papst.

Btw. avataren din er større enn det som tillates, reziser du denselv slipper du påpakkning fra moderatorne.

Lenke til kommentar

Yupp, tenkte det samme selv. Bestiller fra PCUtstyr.no og der hadde de visstnok en Papst 80x80 mm 12dB på lager til 185 NOK.

Men er redd kjølingen blir litt for drøy? Har ingen andre vifter i kabinettet.

Synd at det er så lite info å finne om vifta som allerede står i PSU'en.

Edit:

For det er en 12dB vifte som selges på Pcutstyr.no ? Lite info å finne på sidene, men Komplett selger kun 12dB 80x80 papst, og regnet derfor med at pcutstyr tok inn samme varene ..

Lenke til kommentar

Jepp, microplex har godt utvalg, men så blir det så altfor dyrt med tanke på frakt, og når jeg likevel skal bestille på pcutstyr (cpu,hk,ram++) er det greit å få én fraktkostnad.

Men hvis jeg ikke tar feil bruker vel PCutstyr samme leverandør som Komplett, og derfor vil det være samme vifte.

Sender kanskje en mail til support og hører med dem.

Ellers;

Er det noen som har erfaring med

GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA RetaiI Igloo Silent Breeze /XP2700+ 19dBA ?

http://www.pcutstyr.no/index.php?vareid=11865

Lover jo godt på papiret.

Lenke til kommentar

Hei.

Har denne vifta selv, og den virker meget bra. Temperaturen på mitt oppsett, ligger for cpu'en sin del på ca. 38-39 grader idle, og litt over 40 ved hard bruk (spill etc.). Ved overklokking av cpu (1950 MHz, 1,9 Volt vcore), så økte temperaturen til over 50.

Likevel så kan den anbefales 8) .

Lenke til kommentar
Antar at vi nå snakker om CPU-vifta :)

Høres bra ut dette da, skal ikke overklokke og temp'en spiller liten rolle så lenge maskinen holder seg under 60 grader celcius :)

Flere erfaringer forresten?

Har xp2500 barton/A7N8x Dlx./Seagate Baracuda V/Silent Twin

i et Suntek kab. med Le Pont PSU. Har byttet ut den ene vifta og kjører på

laveste hastighet, dvs. det er i praksis nesten ikke avtrekk i det hele tatt.

Temp hk/cu:

Idle: 37/49

Loaded. 39/52

Lenke til kommentar

PSU'en var temmelig stillegående! Den mest støysvake stock-viftene som jeg har fått med nye PSU'er til nå er nok denne ja. Har en 80x80mm Papst 12dB liggende, sånn i tilfelle, men foreløpig er maskinen god som gull :)

Øvrige komponenter;

- Athlon XP 1800+ m/ tidl. nevnt CPU-cooler, 19dB (42-43 grader jevnt idle, max 49 på hardkjør)

- Enhance 300W PSU (adda-vifte, husker ikke prod.nr, men oppgitt dB på 25-30 dB, er ikke helt sikker)

- 1 stille Samsung HDD

- 1 HØYLYTT IBM 45GB

Mitt gamle HX45 bærer preg av åra og all utskifting av komponenter, så snart bærer det til Biltema for å kjøpe støydempingsmatter ..

Konklusjon: Enhance 300W er, i mine ører, stillere enn gj.snittet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...