Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen skrur seg av, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Laptopen går på battery saving mode stort sett hele tiden. Hvis ikke så er viftelyden helt uholdbar.

Men nå så kjører den opp vifta så hardt at det høres ut som den går på speed, og den blir så varm at du kan speile egg på den.

Ser samtidig at prosessoren går for nesten full prupp. Jeg skjønner ikke, siden det eneste jeg hadde oppe før den skrudde seg av var Picasa og Firefox, ikke noe annet tungt som gikk i bakgrunnen heller.

Noen som kan hjelpe meg? Tror snart at den kvelder igjen her nå, vifta går for fullt - igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test minnebrikkene (hvis du har 2), ta ut en og en og se om den booter da. Hvis ikke kan det være at maskina har blitt overopphetet og cpu'en rett og slett er brent.

Feilen som du beskriver høres ut som om den stopper på en hardware i oppstart. Snappe ut dvd spilleren og for å minimere feilsøking.

Lenke til kommentar
Test minnebrikkene (hvis du har 2), ta ut en og en og se om den booter da. Hvis ikke kan det være at maskina har blitt overopphetet og cpu'en rett og slett er brent.

Feilen som du beskriver høres ut som om den stopper på en hardware i oppstart. Snappe ut dvd spilleren og for å minimere feilsøking.

Jeg har to ja, men den andre har jeg selv satt inn i etterkant. Så teoretisk sett burde den fin starte med kun en siden den opprinnelig var levert med det.

Men nå har den vært bra et par dager igjen, virker som den kun har perioder! Møkkamaskin og knapt to år gammel :(

Lenke til kommentar
Møkkamaskin og knapt to år gammel :(

Min rakk ikke et halvår engang før jeg leverte den inn pga varme. Alt utenom harddisk toppet 80 grader og mer med surfing og spilling. Nå er maskinne på rep hos elspøk som tydeligvis tar seg veldig god tid da den fortsatt er inne hos dem.

Hva er temp i maskinen ved normal bruk oppå et flatt bord uten hindringer som blokkerer for luft?

www.cpuid.com/hwmonitor.php

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...