Gå til innhold

Presenter ditt/dine favorittspill på PSN!

Kurt Grusom

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte dette kunne være en ide, for å prøve å 'opplyse' om perlene som finnes på PSN. I denne tråden skal man derfor presentere ett eller flere spill du mener er vel verdt penga på PSN!

Fortell hva slags spill dette er, hva prisen er, hvorfor du kjøpte det, hva du synes om spillet, og gjerne en */10-karakter totalt.

Man kan også gjøre det på GR-viset, at man gir karakter for Lyd, Grafikk, Spillbarhet, Varighet, som til sammen ender opp med en samlekarakter. Opplys gjerne også om det er støtte for trophies!

Hver post inneholde anmeldelse, en egen diskusjonstråd vil bli opprettet for spørsmål osv!

(Edit: Se slutten av denne posten for link til kommentartråden)

Man kan også anmelde demoer! Inkluder gjerne bilder om du har lyst til dette.

Edit: Link til kommentartråd!

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

88823_1.jpg

Echochrome Demo

Echochrome er et spill som kan kjøpes på PS Store for 75,- kroner. Denne anmeldelsen baserer seg på demoen av spillet, som kan lastes ned gratis fra PS Store.

Poenget med echochrome er å få en strekmann fra A til B, helt enkelt forklart. For å få til dette, må man vri og vende på perspektiver og synsvinkler. Konseptet er helt umulig å forklare, dette må oppleves! I starten av Echochrome-demoen får man en vedig god innledning som forteller hva man i praksis skal gjøre.

Echochrome har også støtte for trophies, i alt 10 stk:

Gold: 2

Silver: 1

Bronze: 7

Se full liste her.

Demoen er alt i alt veldig god, og gir meg veldig lyst til å kjøpe spillet. Du får prøvd ut gameplayet og konseptet, som er helt spesielt i dette spillet.

Karakterer:

Lyd: 7 - fin, rolig, klassisk musikk, som forsterker opplevelen av at dette er et spill man skal ta seg god tid til.

Grafikk: 7 - akkurat som det skal være. Enkelt, rent og pent, men selvsagt er ikke dette en grafikk-bombe i seg selv.

Gameplay: 8 - fantastisk frustrerende herlig! Ekstremt irriterende når man ikke får til et brett, ditto fantastisk når man greier det!

Varighet: 6 - en demo er en demo.. Jeg regner med at det ville blitt 9/10 hvis det var det fulle spillet jeg testet, da det har trophies, masse brett og mulighet for uendelige mengder brett nedlastet fra nett.

Totalt 7.5/10 - vel verdt en gratis nedlasting! Jeg jøper sannsynligvis spillet snart, da kommer en oppdatert review av det komplette spillet.

Endret av Kurt Grusom
Lenke til kommentar

Warhawk

Pris: 199 NOK

Jeg kjøpte dette spillet kort tid etter at jeg såg en film på GT.

Grafikken var stilig, oversiktlig tenkte jeg. Vel, så feil kan man ta.

Selv om Warhawk er et fantastisk spill med flere valgmuligheter en spillmuligheter, så skuffet det litt. Skal man fly så bør man ha reaksjon og være ganske presis. For her skjer ting kjapt. Når man er på bakkenivå, både som infanteri og artileri, så blir det straks litt lettere, og til dels litt artigere til tross for tittelen. Men til tross for mye action, så forsvinner kamp gleden i den minimale realismen i bevegelse og fysikk.

Den mangler oppgraderinger, som man ser i cod4 og i BF serien. Det hadde vært mer tilfredsstillende med et mer personlig og tilfredsstillende fly eller våpen. Men for mye å forlange av en billig penge. Alt i alt et helt OK spill.

Grafikk: 8/10 - Bygninger og himmelen er vel det som setter sine spor her.

Lyd: 6/10 - Denne lyden er helt ok, ikke for (u)realistisk

Gameplay: 6/10 - Helt greit, men for repitivt, og lite alternativ kamp strategi. Fly, skyt, dø taktikken bruker jeg mest.

Gjenomsnittlig karakter: 6/10 - Som sakt, helt OK. Om det er verd 199 kr er opp til hvert enkelt individ å bedømme.

Tekken 5 Online

Pris: 199 NOK

Dette spillet har jeg ikke prøvd så masse, men nok til å fortelle om det.

SP: Jeg vil ikke på noen måte si at dette spillet suger når det kommer til single player, men det skuffer veldig. For det første, grafikken er ikke "up2date" hvis man relaterer dette spillet til ps3 generasjonen. Greit nok, bakken knuses hvis du slenger noen i bakken, og de har plassert ulver og pingviner og diverse som flytter seg hvis dere kommer for nerme. Du finner kjente angrep som Laws merkelige saldo og Pauls ekstreme punshing skills. Blandt disse finner du, ikke bare nye angrep, men også karakterer. Hvorvidt en nazi zombie eller en prikk lik kopi av heihatchi virker nytenkende eller ei for deg, så vil jeg si at de skuffer. Dette spillet mangler noe av det beste med tekken, nemlig slutt filmene som viser litt av bakgrunnen til karakterene. Du har mulighet til å laste ned filmer for poeng du får for å vinne kamper, men disse er kjedelige og helt like. Det ryktes at ps2 sin tekken 5 har denne muligheten.

Online: Dette er vel hva de har prioritert, for dette er faktisk litt artig....i små doser. Det negative ved online delen er vel at du joiner et vente rom, sammens med 4-5 andre. Så havner du automatisk nederst. Den som er øverst er den som akkurat har vunnet, og skal slåst mot den som ligger rett under. Sån går det etter tur. Men om du er så skilla som japanerne som regel er, vil du ligge øverst hele tiden å alltid spille. For den som vinner blir på toppen til noen har tatt han. Det kjedelige her er bare å vente å se på at andre slost, for så å joine en liten kamp å bli knust før nedtellingen omtrent her startet. Det har også et ranking system, men det er ikke så mye mer å fortelle om akkurat den delen en at: du slost, vinner du nok kamper går du opp i rank.

Grafikk: 5/10 - Skuffende grafikk. Men det er vel ikke grafikken som setter sitt preg i dette spillet.

Lyd: 5/10 - Lyden har ikke forandret seg fra tidligere tekken.

gameplay: 7/10 - Dette er et gjennomsnittlig greit slostespill med ikke for mange duppeditter og funksjoner. Mange likhets trekk med tidligere tekken spill.

Gjennomsnittlig karakter: 5.6/10

High Stakes Vegas Strip

pris: 75 NOK

Det er ikke så mye å si om dette spillet. Bra gjennomført grafisk poker spill. Mulighet for å kjøpe klær osv til din avatar for poeng du får for f.eks om du vinner en hånd, en game, om du får flush el. Kansje ikke så bra som pc spillet PKR. Men ikke langt ifra. Et spill for poker entusiasten.

Grafikk: 7/10 - Til å være et poker spill hvor man egentlig ikke burde forlange mer en litt tekst og et par bilder som online poker som oftest har, så imponerer denne grafikken (bedre en tekken5)

Lyd: 10/10 - Hva?.. jeg kan ikke akkurat forlange at dealer skal si "river" perfekt?

Gameplay: 7/10 - Litt over gjennomsnittet "ok". Men anbefaler å spille poker med venner, øl og utgåtte kaker, og selvfølgelig en bunch av venner.

Crash Bandicoot 1 og 3, medieval, rayman, red alert

Pris: 40 NOK

Jeg vil ikke sette karakter på disse spillene, for de er såppas gamle, å vi har vel alle prøvd de? Men jeg kan si at jeg er evig taknemmelig for at PSN også legger ut classics, og for en så god penge, er det et røverkjøp. De er ikke de spillene jeg spiller mest, men det er priceless å sette seg ned og mimre til 90 tallet. Det er så absolutt verdt å ta en titt innom 'classics' for å se hva de har, for de har en del, and its good.

Mvh Xitto :thumbup:

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Ratchet and Clank: Quest for Booty

Pris: Rundt 150 nok(usikker)

Dette er utvilsomt et av beste spillene på PSN, og på tross av den korte spilletiden er det absolutt verdt pengene. Fantastisk grafikk, morsom historie, heftig våpenlek og mer fokus på plattforming enn seriens forrige inkarnasjon, Tools of Destruction. I dette spillet kan man også velge vanskelighetsgrad, noe som er flott for oss(alle) som syns Tools of Destruction var hjernedøvt lett.

Presentasjon: 9/10

Veldig påkostet til PSN-spill å være.

Grafikk: 9/10

På tross av mangel på 1080p er det minst like vakkert som forgjengeren og til tider bedre.

Lyd: 7/10

Musikken er noe generisk, men den funker forsåvidt greit til det den skal. Stemmene er svært bra på den amerikanske versjonen, ikke fullt så bra på den norske dubben.

Gameplay 8/10

Ikke like variert som forgjengeren, men det er egentlig helt greit med tanke på at Tools of Destruction er tredobbelt så langt som dette. Ellers er det god gammeldags R&C med en vri her og der.

Lengde og dybde: 5/10

Her blir spillet hengende litt etter sine forgjengere. Spilletiden er normalt 3-5 timer, og man har ganske få muligheter for å mikse opp våpenleken på grunn av begrenset våpenutvalg. Men prisen tatt i betrakting er det fortsatt ganske ok.

Endelig poengsum(ikke et gjennomsnitt):8/10

Kjøp dette spillet og kos deg så lenge det varer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...