michael691 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg hadde vista. skulle lage partisjon og gjøre den priumær slik at C: ble logic eller hva faen. så skulle jeg installere W7 men det gikk ikke så jeg får nå en mld at NTLDR (eller noe sånt) Er ødelagt og må¨repareres. Jeg har ikke vista cd'en så hvordan kan jeg fikse det? takk på forhånd edit: Så nå har jeg 2 partisjoner. Hvor den ene funker bare og kan loade i XP når vista er på den andre. Vil at det skal boote i vista.. edit 2: på compmgmt.msc så ser jeg at C:på status er Healthy (Boot) og D: healthy (System) D var C før men de bytta. Vil bare duplisere de og gjøre det til C og boote i vista. how? sorry for dårlig skrift men jeg er ekstremt trøtt Endret 14. desember 2008 av Prometherion Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Du kan ikke bytte bokstaver. C og D må være som de er. D: er System. Da er det den som skal være Aktiv, og det er den som booter. NTLDR er XP sin bootmanager. Du har da overskrevet Vista sin bootloader, som heter bootmgr. Let opp andre innlegg her på forumet om dette problemet. wiberos har skrevet en del om hvordan det kan fikses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå