Ganam Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei eg vurderer å kjøpe meg PS3 til jul, 160GB/80GB modellen. Men er i tvil om det er verdt pengene, far har lyst på bluray spiller og betaler 50% for kva PS3 koster og så skal eg betale resten. Har lyst på PS3 på grunn av at Xbox 360 bråker så veldig mye, og større hardisk til Xbox 360 koster jo halvparten av konsollen. Og på grunn av spillene som kommer i 2009. Final Fantasy,Killzone,Heavy Rain,God of War,Uncharted,MGS4,LBP einaste spillet av disse som kommer til Xbox 360 er bare Final Fantasy. Men er PS3 verdt pengene? kommer ikkje på noen andre spill eg har lyst å teste. Har såvidt aldri brukt Xbox 360ien min, har bare spilt Halo 3,GTA IV og Gears of War på den. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei eg vurderer å kjøpe meg PS3 til jul, 160GB/80GB modellen.Men er i tvil om det er verdt pengene, far har lyst på bluray spiller og betaler 50% for kva PS3 koster og så skal eg betale resten. Har lyst på PS3 på grunn av at Xbox 360 bråker så veldig mye, og større hardisk til Xbox 360 koster jo halvparten av konsollen. Og på grunn av spillene som kommer i 2009. Final Fantasy,Killzone,Heavy Rain,God of War,Uncharted,MGS4,LBP einaste spillet av disse som kommer til Xbox 360 er bare Final Fantasy. Men er PS3 verdt pengene? kommer ikkje på noen andre spill eg har lyst å teste. Har såvidt aldri brukt Xbox 360ien min, har bare spilt Halo 3,GTA IV og Gears of War på den. Hvis far din, er med på å spleise, hadde jeg seff gått for det! Alle de spillene du nevner der, er spill nok i seg selv, til å kjøpe en ps3. I tillegg til de spillene du nevner har du også: Warhawk, Ratchet & Clank: TOD, Burnout:Paradise, spørsmålet er om du også vil ha mutliplattform til ps3, eller om du vil spille de på xbox. Er online en av grunnene til at du velger ps3, fordi du ikke vil betale? Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Nei betalinga er ikkje ein av grunnene til at eg velger PS3. Mest på grunn av spillutvalget, og dvd rommen. Har også problem med framerates på Xbox 360ien min håper det skal vere eit mindre problem på PS3. (Merka det på GTA IV) Endret 14. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Nei betalinga er ikkje ein av grunnene til at eg velger PS3.Mest på grunn av spillutvalget, og dvd rommen. Har også problem med framerates på Xbox 360ien min håper det skal vere eit mindre problem på PS3. (Merka det på GTA IV) Så multiplattform spill er noe du kjøper på din ps3 altså? Isåfall kan anbefaler jeg de over og i tillegg følgende titler: Left 4 dead, Dead Space, Race Driver: Grid, Ratchet & clank: Quest for booty og ikke minst, socom confrotion skulle vell være ute nå. Nå kommer også Skate 2 og uncharted 2 er bekrefet så jeg tror det er like greit å gå til innkjøp av en ps3, iallefall når din betalingsandel er rundt 2k! Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hvis du skal betale bare 50 % selv ville jeg klart gått for det ja. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Nei betalinga er ikkje ein av grunnene til at eg velger PS3.Mest på grunn av spillutvalget, og dvd rommen. Så multiplattform spill er noe du kjøper på din ps3 altså? Isåfall kan anbefaler jeg de over og i tillegg følgende titler: Left 4 dead, Dead Space, Race Driver: Grid, Ratchet & clank: Quest for booty og ikke minst, socom confrotion skulle vell være ute nå. Nå kommer også Skate 2 og uncharted 2 er bekrefet så jeg tror det er like greit å gå til innkjøp av en ps3, iallefall når din betalingsandel er rundt 2k! Left 4 Dead finnes ikke til PS3. Har også problem med framerates på Xbox 360ien min håper det skal vere eit mindre problem på PS3. (Merka det på GTA IV) Det er ikke noe bedre på PS3, faktisk verre. Og har du prøvd å installere spill til harddisken på 360? All støyen forsvinner jo da. Ladingen blir raskere også. Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Støyen blir borte ja men eg har 20 GB hardisk(såvidt plass til spill), og vis eg skal kjøpe større koster det rundt 1200,- kr. Og det er jo 50% av kva det koster for ein ny Xbox 360? Eg hørte at GTA IV var først lagd på PS3? Burde ikkje det vere bedre då? Altså Xbox 360 versjonen er ein port fra PS3 Versjonen? Og ja eg spiller noen få multiplatform spill. Endret 14. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 for guds skyld gå for PS3en dersom far din betaler halvparten.. blu-ray og en haug med exclusives som aldri kommer på verken pc eller xbox360 er mer enn god nok grunn.. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Støyen blir borte ja men eg har 20 GB hardisk(såvidt plass til spill), og vis eg skal kjøpe større koster det rundt 1200,- kr. Og det er jo 50% av kva det koster for ein ny Xbox 360? Eg hørte at GTA IV var først lagd på PS3? Burde ikkje det vere bedre då? Altså Xbox 360 versjonen er ein port fra PS3 Versjonen? Og ja eg spiller noen få multiplatform spill. GTA4 er nok ikke laget for PS3 nei. Les Eurogamers sammenligning hvis du vil vite mer om forskjellene. Jeg har også bare 20gb harddisk men har likevel god plass til 2 spill installert til enhver tid. Trenger ikke kjøpe ny harddisk, jeg klarer meg i alle fall fint. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei eg vurderer å kjøpe meg PS3 til jul, 160GB/80GB modellen.Men er i tvil om det er verdt pengene, far har lyst på bluray spiller og betaler 50% for kva PS3 koster og så skal eg betale resten. Har lyst på PS3 på grunn av at Xbox 360 bråker så veldig mye, og større hardisk til Xbox 360 koster jo halvparten av konsollen. Og på grunn av spillene som kommer i 2009. Final Fantasy,Killzone,Heavy Rain,God of War,Uncharted,MGS4,LBP einaste spillet av disse som kommer til Xbox 360 er bare Final Fantasy. Men er PS3 verdt pengene? kommer ikkje på noen andre spill eg har lyst å teste. Har såvidt aldri brukt Xbox 360ien min, har bare spilt Halo 3,GTA IV og Gears of War på den. Du nevner selv en veldig god grunn til hvorfor PS3 muligens passer for deg, nettopp de spillene du lister opp som du selv har lyst på. Du har lyst på de spillene, far har lyst på blu-ray spiller. Den koster litt mer enn en blu-ray spiller men slik jeg ser det er det vinn vinn, du får spill, far får blu-ray Om du skal ha en spillkonsoll velger du en som har spill du har lyst på. Sett deg ned og skriv ned de PS3 spillene du har lyst å spille og de X360 spillene du har lyst å spille. Utelukk multiplatform spillene ettersom de kommer til begge enheter og er tilnærmet lik uansett (hvis man da ikke er pikselnerd og ser forskjellen). Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Er det problemer med gamle recieverer og PS3? Leste ein liste med grunner for å ikkje kjøpe PS3 for bluray. Ein av disse var problemer med gamle recieverer, og at ein må skaffe seg ny? Pappa har ein ONKYO surround reciever er det problemer med å koble PS3 til denne? Veit ikkje om den støtter HDMI. EDIT: Recieveren er Onkyo TX-DS595 Surround Sound Receiver Rear Input Connectors: RCA (2 Audio Channels) x 7 • Digital Coaxial x 2 • Digital Optical x 2 • Composite (Video) x 4 • S-Video x 4 Rear Output Connectors: Composite (Video) x 2 • S-Video x 2 Endret 14. desember 2008 av Ganam Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Fortell oss hvilken forsterker det er da. Modellnr. Men lyd vil du alltid kunne få, uansett. Men om ikke forsterkeren støtter hd lyd over hdmi så må du ta til takke med dolby digital og lignende lydformater. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 MagnarP er en forbanna fanboy, høre på han er som å måke snø om sommeren. Idiotisk. Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 MagnarP er en forbanna fanboy, høre på han er som å måke snø om sommeren. Idiotisk. Jeg er fanboy fordi, GTA4 ikke har noe bedre framerate på PS3? Skal man lyve da og si at frameraten er bedre på PS3 eller? Jeg er kanskje en fanboy av fakta, hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er det problemer med gamle recieverer og PS3? Leste ein liste med grunner for å ikkje kjøpe PS3 for bluray. Ein av disse var problemer med gamle recieverer, og at ein må skaffe seg ny? Pappa har ein ONKYO surround reciever er det problemer med å koble PS3 til denne? Veit ikkje om den støtter HDMI. EDIT: Recieveren er Onkyo TX-DS595 Surround Sound Receiver Rear Input Connectors: RCA (2 Audio Channels) x 7 • Digital Coaxial x 2 • Digital Optical x 2 • Composite (Video) x 4 • S-Video x 4 Rear Output Connectors: Composite (Video) x 2 • S-Video x 2 Regner med at Dicital Optical er toslink, i så fall vil den funke med PS3. Bruker selv toslink mellom PS3 og anlegget, til bilde bruker jeg component. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) MagnarP er en forbanna fanboy, høre på han er som å måke snø om sommeren. Idiotisk. Jeg er fanboy fordi, GTA4 ikke har noe bedre framerate på PS3? Skal man lyve da og si at frameraten er bedre på PS3 eller? Jeg er kanskje en fanboy av fakta, hvis det er mulig. hehe du har vel bevist at du er fanboy i tidligere tråder, kanskje det han referer til.. bare det at du forsvarer den latterlig lille 20gb harddisken sier jo sitt 2 spill installert til enhver tid? er jo ingenting.. 20gb er knapt nok 3 til hd-filmer i 720p.. overførte senest i dag 36gb(5filmer) til min ps3.. Angående reciever: JA tosllink er optisk lyd, og JA du kan altså koble ps3 til faren din sin Onkyo reciever uten problemer.. men du må kjøre bildet rett i tven, og ikke gjennom revieveren. ,Killzone,Heavy Rain,God of War,Uncharted,MGS4,LBP som du nevner.. mer en god nok grunn til å velge ps3.. de fleste xbox exclusives kommer før eller senere på pc om du legger til gran turismo5, ratchet&clank og resistnance 2 på lista så begynner vi virkelig å snakke Endret 14. desember 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
firemann95 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det er vert det!!! Lenke til kommentar
MagnarP Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) MagnarP er en forbanna fanboy, høre på han er som å måke snø om sommeren. Idiotisk. Jeg er fanboy fordi, GTA4 ikke har noe bedre framerate på PS3? Skal man lyve da og si at frameraten er bedre på PS3 eller? Jeg er kanskje en fanboy av fakta, hvis det er mulig. hehe du har vel bevist at du er fanboy i tidligere tråder, kanskje det han referer til.. bare det at du forsvarer den latterlig lille 20gb harddisken sier jo sitt 2 spill installert til enhver tid? er jo ingenting.. 20gb er knapt nok 3 til hd-filmer i 720p.. overførte senest i dag 36gb(5filmer) til min ps3.. Angående reciever: JA tosllink er optisk lyd, og JA du kan altså koble ps3 til faren din sin Onkyo reciever uten problemer.. men du må kjøre bildet rett i tven, og ikke gjennom revieveren. ,Killzone,Heavy Rain,God of War,Uncharted,MGS4,LBP som du nevner.. mer en god nok grunn til å velge ps3.. de fleste xbox exclusives kommer før eller senere på pc om du legger til gran turismo5, ratchet&clank og resistnance 2 på lista så begynner vi virkelig å snakke Jeg vet ikke med deg men min min maskin klarer bare å spille 1 spill av gangen så man klarer seg fint med 2 spill installerte til enhver tid. Med mindre man ikke klarer å trykke delete etter at man er ferdig med det. Og hvis noen sa til meg at GTA4 hadde bedre framerate på PS3, når jeg hadde 360 og spillet der, så hadde jeg blitt passe sint etter å ha kjøpt PS3 for akkurat det. Men så synes jeg faktisk 4000kr er ganske mye penger da, kanskje alene om det. Synes det er litt rart å kjøpe PS3 for GTA4 når man allerede har spillet på 360. Bluray spiller kan man jo kjøpe for 1995kr. Endret 14. desember 2008 av MagnarP Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, det er teite priser på større harddisk til X360, men ser 60GB disk med 3 måneders live pluss headsett for 700 spenn i butikken nå (Game har den i alle fall). Slik sett så kommer man unna plassproblemer, men MS er nasty når det kommer til 120 GB pris. PS3 får masse gode eksklusive spill, så det er absolutt verd å plukke opp en, i alle fall hvis du får dekt halvparten! Hvis dere også er på utsikt etter en Blu-ray spiller i samme slengen så er valget enkelt. Bare ikke forvent underverker sammenlignet med X360, begge konsollene presterer rimelig likt (sett bort i fra at gamle X360 bråker en del!) Har selv X360, PS3, DS og PSP, alle disse har spill som er verd konsollen i seg selv, men må påstå at det er nok X360 som blir brukt mest. I alle fall behold din X360, og kanskje på sikt vurder å kjøp på en 60GB disk, slik sett er du berget med godspillene på begge konsollene. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg vet ikke med deg men min min maskin klarer bare å spille 1 spill av gangen så man klarer seg fint med 2 spill installerte til enhver tid. Med mindre man ikke klarer å trykke delete etter at man er ferdig med det. Og hvis noen sa til meg at GTA4 hadde bedre framerate på PS3, når jeg hadde 360 og spillet der, så hadde jeg blitt passe sint etter å ha kjøpt PS3 for akkurat det. Men så synes jeg faktisk 4000kr er ganske mye penger da, kanskje alene om det Synes det er litt rart å kjøpe PS3 for GTA4 når man allerede har spillet på 360. Bluray spiller kan man jo kjøpe for 1995kr. Jeg vet ikke med deg, men jeg har lyst å ha muligheten til å bytte mellom mer enn 2 spill... Jeg spiller på 3-4 spill selv.. dama spiller et par osv.. i tillegg har jeg ikke lyst å måtte avinstallere og installere om en annen.. derfor kjører jeg 320gb harddisk. Er ingen som har sagt at de kjøper ps3en for GTA4 vel? Blu-ray spiller kan kjøpes for 2000kroner ja, og jeg skjønner godt at folk med xbox360 kjøper ekstra blu-ray spiller.. Men jeg foretrekker å ha mest mulig i 1 enhet, og da er ikke 4000 så ille lenger.. selv om jeg og synest en får for lite for 4000kroner.. For 12mnd siden kjøpte jeg min ps3 for 5000kr oner; Fikk med 2 ekstra usb porter, ps2støtte, 2 håndkontrollere og 2 spill... Knuser dagens latterlige tilbud på 4000kroner med LittleBigPlanet bundle, og en "gimped" ps3, skjønner ikke hva Sony røyker om dagen Endret 14. desember 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå