Gå til innhold

CMYK verdier på svart [InDesign]

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg sitter her og prøver å lage en brosyre i InDesign, men har støtt på et ganske irriterende problem. Jeg har lagt til et bilde foran en svart bakgrunn som har CMYK verdiene; c:70, m:50, y30, k100. Dette er en svarthet som jeg bruker på alle bakgrunnen i brosjyren.

Problemet er at bildet jeg har lagt til har en annen CMYK verdi på svarthet enn bakgrunnen, og resultatet blir da en synelig boks rundt bildet når det eksporteres til PDF.

La meg illustrere med noen bilder:

2qtbs47.gif

Her ser du hvordan det ser ut i InDesign, med alle fargekanalene på.

jiyzr9.gif

Her ser du den tydelige forskjellen på fargen når jeg kun viser Cyan.

Spørsmålet mitt er da, hvordan tilpasser jeg bildet jeg har lagt til slik at svartfargen stemmer med bakgrunnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er enten å lager bakgrunnen i photoshop med "Svartfargen" fra bilde. Husk at du kan ta .psd (photoshopformat) rett inn i InDesign og ikke miste noe kvalitet.

Eller så kan det beste være å gå i photoshop med bildet og ta Select-> Color range. Og da fikk jeg markert alt som var svart og da brukte jeg bare fargen fra bakgrunnen som en del av bildet. Hvis det er et fotografi eller mange forskjellige svart-toner i bildet ville jeg ikke gjort dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...