danandre Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Heisann! Jeg sitter her og prøver å lage en brosyre i InDesign, men har støtt på et ganske irriterende problem. Jeg har lagt til et bilde foran en svart bakgrunn som har CMYK verdiene; c:70, m:50, y30, k100. Dette er en svarthet som jeg bruker på alle bakgrunnen i brosjyren. Problemet er at bildet jeg har lagt til har en annen CMYK verdi på svarthet enn bakgrunnen, og resultatet blir da en synelig boks rundt bildet når det eksporteres til PDF. La meg illustrere med noen bilder: Her ser du hvordan det ser ut i InDesign, med alle fargekanalene på. Her ser du den tydelige forskjellen på fargen når jeg kun viser Cyan. Spørsmålet mitt er da, hvordan tilpasser jeg bildet jeg har lagt til slik at svartfargen stemmer med bakgrunnen? Lenke til kommentar
danandre Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg fant faktisk en løsning på problemet. Jeg brukte Color Range i Photoshop for å velge svartfargen jeg ville forandre. Deretter gikk jeg på Curves og skøv CMYK verdiene separat til de matchet CMYK verdien på svartfargen jeg ville ha. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det du kan gjøre er enten å lager bakgrunnen i photoshop med "Svartfargen" fra bilde. Husk at du kan ta .psd (photoshopformat) rett inn i InDesign og ikke miste noe kvalitet. Eller så kan det beste være å gå i photoshop med bildet og ta Select-> Color range. Og da fikk jeg markert alt som var svart og da brukte jeg bare fargen fra bakgrunnen som en del av bildet. Hvis det er et fotografi eller mange forskjellige svart-toner i bildet ville jeg ikke gjort dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå