Kent'en Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei! Tenkte å spørre her før jeg prøver, hater å sitte å knote med datagreier for så å finne ut at det ikke går. Saken er den at jeg har et skjermkort tilovers som jeg kunne tenkt meg brukt mot en projektor. Jeg har plass til to skjermkort på hovedkortet som er et ASUS P5Q Pro, men spørsmålet er altså om det går an å bruke to forskjellige. Det skjermkortet som står er i idag er et ATI Radeon HD 4870. Og det jeg ønsker å putte i i tillegg er et 6600GT. Hadde vært knall om det hadde funktet for da slipper jeg å bytte om kabler når jeg skal bruke projektoren, regner med at hvis det går at man kan kjøre forskjellig oppløsning på de to skjermkortene. Men jeg har en liten mistanke at det kan bli litt driver-konflikter. Redigert: Se bort i fra innlegget, klarte ikke å vente og prøvde. Fungerte knirkefritt for de som måtte lure, Kjører utvidet skrivebord med to skjermer på 1920x1200 på 4870 kortet og projektor med oppløsning 1280x768 på 6600gt kortet. Endret 14. desember 2008 av Kent'en Lenke til kommentar
Tritrans Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Tror ikke dette går. For det første har vel ikke 6600 Crossfire støtte (om det hadde vært støtte for flere kort hadde det blitt kalt SLI) men dette er jeg ikke sikker på . For det andre må man ha en bro mellom kortene sine. Noe som bare Crossfire/SLI kortene har mulighet for. For det tredje hadde det vel blitt en liten driverkonflikt her ja. Windows hadde vel ikke klart å skjønne at det stod to kort i eller bare valgt det ene kortet forann det andre. Lenke til kommentar
Kent'en Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Hei, redigerte innlegget mitt samtidig som du svarte. Det fungerer helt greit med utvidet skrivebord. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei, redigerte innlegget mitt samtidig som du svarte. Det fungerer helt greit med utvidet skrivebord. Regner med du har xp, der skal det nok fungerer greit. Vista har vist problemer med 2x forskjellige skjermkort. Lenke til kommentar
Kent'en Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Ja det stemmer det, kjører XP home. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå