ThePascal Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei. Jeg hadde tenkt til å lage en bra iPhone 3G emulator. Men noen av stedene i softwaren trenger jeg en funskjon for å tegne til minnet. Hvordan gjør man dette i delphi? Har programmert i Pascal siden jeg var 8år og har jobb innen det, men dette er TMT Pascal, hadde lyst til å prøve delphi(noe jeg har nå prøvd i 2år). Lenke til kommentar
tasle Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Du er litt vag når du skriver "tegne til minne". Jeg antar du mener å tegne på en TBitmap som ikke vises på skjermen, men som ligger i "skjult i RAM"? Noe sånt som dette? Procedure TForm1.FormCreate (Sender: TObject); Var Minne : TBitmap; Begin Minne:= TBitmap.Create; Minne.Width:= 300; Minne.Height:= 200; Minne.Canvas.TextOut (50, 100, 'Hallo!'); Minne.SaveToFile ('Hallo.bmp'); // Lagre, bare for siden å kunne se hva som er tegnet Minne.Free; End; På canvasen kan du skrive og tegne så mye du vil med de metodene som hører til TCanvas'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå