hernie1 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei For nesten et år siden løfte jeg noe tungt, det gikk litt galt og jeg fikk stor smerte i ryggen. Gikk til legen med dette, han sendte meg tilbake på jobb igjen ( trots at jeg jobber inom industri og løfter tungt til daglig ). Denne legen mente da at: - litt løfting kan ikke skade, for at symptomene viser at ingenting er galt med ryggen. Dette var i februar 2008 Det gikk en måned og jeg blev mye verre. Gikk tilbake til legen. Da mente han fortsatt at ingenting var gale med ryggen. Rart nok kunne jeg omtrent ikke å gå pga vondt i korsryggen og stråling til høgre lår. Ingenting å uroe seg for da, legen sier jo at jeg er frisk !!! april / maj = skikklig dårlig. Bytter lege = ingen hjelp å få. På jobb sier dem at jeg er lat ( har jobbet i samme yrke i 6 år uten å klage ), sjefen mener at han hade samme problem som jeg og at dette er ingenting farlig. Juni. Jeg krever MR ( Magnetisk Resonanse = en slags røntgen bare mye mye bedre i dette tilfellet ). Legen svarer: - Dette er altfor dyrt. Dine symptomer viser ingen større feil, men du kan 50% sykmelding. På jobb mente sjefen fortsatt at jeg var lat ( fordi at jeg ikke ville løfte ) og sørget for at mine 50% var som 100% uansett... Nok var nok. Jeg ringte til legen og sa rett ut... enten så sender du meg på MR eller så anmelder jeg deg overlegen. MR er for dyrt fikk jeg høre... MEN "vanlig" røntgen... Den kunde jeg få. Jeg spørte om den vil vise noe. Han svarte NEI. Jeg spørte om den er dårlig for helsen . JA svarte han... - men sånn gjør vi det her. Jeg klikket bestillte biljett og satte meg på et fly til Polen. tog MR der og den viste skiveprolaps L5 / S1. Stor OG. Til idag har jeg ikke fått snakke med en spessialist i Norge ( desember ). Fant en lege i Polen som har samme problem som meg. Han bruker tysk metode og setter sprøyte i diskprolaps området. Meget kjent i Polen og Tyskland. Han har hjelpt 1000 tals av folk, jeg er en av dem.... ANBEFALLER DENNE LEGEN !!! Håper bare for deres skyld at det er bare jeg med slike problem uansett.... jeg får aldri løfte tungt eller jobbe i mitt yrke igjen pga en lege !!! Måtte bare få dette av hjertet Moral: Alt er fint og vakkert til det går gale... ( sykmeldt 100% siden tolket MR vert vist til legen ) Endret 14. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
Gjest Guest_Pjokk_* Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Leger er ikke allvitende, og det burde de selv forstå. Det er ingen ting i utdannelsen deres som skulle tilsi at han kan gi faglige råd i en slik situasjon som din. For problemer med rygg bør man i liten grad høre på legen, men heller på fysioterapauten, kiropraktoren, naprapaten, osteopaten, osv Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) kiropraktorn var den første jeg besøkte efter besøk hos legen. det var vel i mars / april. blev litt bedre i begynnelsen, men verre med tid. fysioterapeuten besøkte jeg vel i april/maj. Han skjønnte omtrent med engang at det var diskprolaps det var snakk om her. han skrev ned sitt telefon nr og forklaring av problemet som jeg derefter skulle levere inn til legen. Legen sa da bare at da kan jeg gå til fysioterapeuten for å få sykmelding. han mente da at ingenting var gale med meg meg og at han nekter å sende meg på MR eller til spessialist... Å ikke få sykmelding i dette tilfellet var vel mildt sagt iriterende pga jeg klarte omtrent ikke å gå på den tid... tipper at å gå på jobb ( industri ) med diskprolaps gjorde ikke saken bedre ps du mener at : -Leger er ikke allvitende, og det burde de selv forstå hvem skulle jeg da vende meg til for å få hjelp til å komme i møte med en spessialist ( må jo ha henvissing fra legen ) og hvem skulle jeg vende meg til for få sykmelding? Om du mener at kiropraktorn skulle løse hele problemet her uten MR eller rett til å skrive ut sykmelding så veit ikke jeg hvordan ting fungerer i dette landet... Jeg mener at det var mangel på kunnskap men først og fremst at jeg ikke fikk sykmelding som gjorde at jeg er sykmeldt i flere måander no og at jeg kan aldri jobbe i mitt yrke igjenn !! Endret 19. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 anmelde legen ?? gå til sak ?? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hernie, hvor er du fra? Er du sikker på du ikke snakker om en allmennlege? MR er ikke en røntgen eller CT Endret 21. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hernie, hvor er du fra? Er du sikker på du ikke snakker om en allmennlege? MR er ikke en røntgen eller CT ja, jeg mener en vanlig allmennlege... jeg mener at når man går med en stor rygg smerte og klarer omtrent ikke å bevege seg så bør mann få sykmelding. når man går med rygg smerte og ikke blir tatt på allvar og er nødt til å resie utomlands for å ta MR ( mr viser diskprolpas, det gjør ikke vanlig røntgen ) så er noe galt. å gå i flere månader uten å kunne sitte, gå eller kunne utføre daglige gjørmål er feil jeg sjønner at vanlig allmen lege har ikke utdanning til å kunne si hva som er problemet. det jeg ikke sjønner er hovrfor jeg har fortsatt ikke blitt sendt til noen som har det... er alle her til lands nødt til å reise utomlands for å få hjelp....??? har journal, kvitto etc for allt.... eller dere mener kansje at her er ingenting feil. hade jeg ikke tatt MR "selv" hade jeg fortsatt vore nødt til å jobbe ( og som sagt jeg klarer ikke å gå eller sitte lenger, da er det nok ikke lurt å løfte tungt ) Endret 21. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Er du villig til å dele "journalene" med oss her på forumet? Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Er du villig til å dele "journalene" med oss her på forumet? gjerne, ska se om jeg klarer å scanne det hos noen.... der vil du se KLART at sykmeldingen kom ikke før jeg på egenhand reiste til Polen og tok MR og derefter viste resultatet til legen. Det hade ikke skjedd noe uten det... greit nok at jeg fikk sykmeldin, men fortsatt ikke noe behandling... eneste jeg vil vite er om jeg bør anmelde dette eller " bare la det gå " for at dette kommer jeg kansje ikke så langt med...? takk for svar Endret 21. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Er du villig til å dele "journalene" med oss her på forumet? gjerne, ska se om jeg klarer å scanne det hos noen.... der vil du se KLART at sykmeldingen kom ikke før jeg på egenhand reiste til Polen og tok MR og derefter viste resultatet til legen. Det hade ikke skjedd noe uten det... greit nok at jeg fikk sykmeldin, men fortsatt ikke noe behandling... eneste jeg vil vite er om jeg bør anmelde dette eller " bare la det gå " for at dette kommer jeg kansje ikke så langt med...? takk for svar Jeg tror du har en meget dårlig sak å gå på. Først og fremst, som du skrev, har du gått til flere allmennspesialister. For det andre, har jeg aldri lest om den "tyske metoden", eller at en prolaps kureres med injeksjon (Det strider mot logikk). For det tredje: MR er dyrt, det har de rett i. Men her på Haukeland gir de MR på hyttogpine, mtp du ikke er en polskstatsborger?!?!?! Hvorfor fikk du det? Endret 21. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Er du villig til å dele "journalene" med oss her på forumet? gjerne, ska se om jeg klarer å scanne det hos noen.... der vil du se KLART at sykmeldingen kom ikke før jeg på egenhand reiste til Polen og tok MR og derefter viste resultatet til legen. Det hade ikke skjedd noe uten det... greit nok at jeg fikk sykmeldin, men fortsatt ikke noe behandling... eneste jeg vil vite er om jeg bør anmelde dette eller " bare la det gå " for at dette kommer jeg kansje ikke så langt med...? takk for svar Jeg tror du har en meget dårlig sak å gå på. Først og fremst, som du skrev, har du gått til flere allmennspesialister. For det andre, har jeg aldri lest om den "tyske metoden", eller at en prolaps kureres med injeksjon (Det strider mot logikk). For det tredje: MR er dyrt, det har de rett i. Men her på Haukeland gir de MR på hyttogpine, mtp du ikke er en polskstatsborger?!?!?! Hvorfor fikk du det? 1. eftersom at jeg har gått til flere allmennleger blir det altså vanskligt..? kjedli for dem i samme sitautsjon som min i fremtiden... 2. jeg har aldri sagt at man blir kurert, diskprolaps vil alti vere der, men en kan leve med det uten smerte. ta kontakt med denne legen for mer info. dette er en kirurg som altså nekter å operere pga alt for høg risk http://www.zawislak.pl/ang/ ( du vil mest sannsynli si at det er ingen høg risk ved et slik ingrep. men det er delte meninger ang. akkurat det ) 3 kul at dem gir MR i hyttogpinne. jeg har dessverre ikke fått det når jeg bad om det ( ikke rart. legen mente ingenting var gale med ryggen ) hvorfor, hvordan eller hvor jeg kommer fra spiller vel ingen rolle her. eneste jeg spør om er om jeg bør få sykmelding med diskprolaps. eller.. det var kansje ingen disk prolaps da jeg henvende meg til legen for første gang? det får jeg aldri vite... faktum er at jeg har gått i flere månader uten sykmelding og at jeg var nødt til å gå på jobb å løfte med smerter i ryggen pga det får jeg aldri jobbe i mitt yrke igjen Endret 22. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) hvorfor, hvordan eller hvor jeg kommer fra spiller vel ingen rolle her. eneste jeg spør om er om jeg bør få sykmelding med diskprolaps. eller.. det var kansje ingen disk prolaps da jeg henvende meg til legen for første gang? det får jeg aldri vite... faktum er at jeg har gått i flere månader uten sykmelding og at jeg var nødt til å gå på jobb å løfte med smerter i ryggen pga det får jeg aldri jobbe i mitt yrke igjen Nettopp, derfor har du en dårlig sak å gå på. Prolaps kan opereres. Du bør oppsøke fastlegen din igjen, og ber om en henvendelse til Ortopedisk avd. Lykketil! Vaio Endret 22. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) hvorfor, hvordan eller hvor jeg kommer fra spiller vel ingen rolle her. eneste jeg spør om er om jeg bør få sykmelding med diskprolaps. eller.. det var kansje ingen disk prolaps da jeg henvende meg til legen for første gang? det får jeg aldri vite... faktum er at jeg har gått i flere månader uten sykmelding og at jeg var nødt til å gå på jobb å løfte med smerter i ryggen pga det får jeg aldri jobbe i mitt yrke igjen Nettopp, derfor har du en dårlig sak å gå på. Prolaps kan opereres. Du bør oppsøke fastlegen din igjen, og ber om en henvendelse til Ortopedisk avd. Lykketil! Vaio om du leser fra starten av så ser du at jeg ville oppsøke ortoped ( spessialist ) "hvem skulle jeg da vende meg til for å få hjelp til å komme i møte med en spessialist ( må jo ha henvissing fra legen ) og hvem skulle jeg vende meg til for få sykmelding?" Endret 22. desember 2008 av hernie1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Da kan du alltid bytte fastlege, igjen.. Lenke til kommentar
hernie1 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Da kan du alltid bytte fastlege, igjen.. no er det vel ingen vits.. begynner å bli bedre. det kjedlige er jo bare at man går til legen for å få hjelp.... ps fastlegen jeg har No er meget bra ( blev mer tatt på allvar efter vist MR ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå