ostenxx Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei der! Jeg er ganske fersk på fotgrafering. Har dere formeninger om dette bildet, særlig mtp. utsnitt? Er det for mye landskap vs. himmel, og hvordan er fargene? Bildet er tatt ved bruk av Nikon D40, kitobjektivet (18 mm) og et uv-filter. Mvh. Øystein Endret 14. desember 2008 av ostenXX Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 hvilket bilde? Se opp. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 der ja... , den steinen ødela for meg .. har sett på bildet noen ganger nå, og prøvd å være obbjektiv hver gang men øynene faller ned på den idiotiske steinen.. men pent bilde .. flott landskap Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 der ja... , den steinen ødela for meg .. har sett på bildet noen ganger nå, og prøvd å være obbjektiv hver gang men øynene faller ned på den idiotiske steinen.. men pent bilde .. flott landskap Jeg synes forsåvidt steinen tar for mye fokus. Hadde isen vært trygg, kunne jeg ha tatt bildet lengre ut i sivet og unngått den... Lenke til kommentar
okasin Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Syns bildet ditt var flott jeg Hvor er det tatt? oppe i nord?.. i nærheten av Glomfjord kanskje? eller er jeg helt på viddene her he he.. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Syns bildet ditt var flott jeg Hvor er det tatt? oppe i nord?.. i nærheten av Glomfjord kanskje? eller er jeg helt på viddene her he he.. Nei, det er nok tatt noe lengre sør- nærmere bestemt Eide kommune i Møre og Romsdal. Bildet er tatt i sørlig retning, og der strekker det seg en fjellrekke over hele romsdalshalvøya. Høyeste topp er vel 1050 moh. Takk for tilbakemeldinger forresten. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Lurte òg på om dette var i nord-Norge, syntes til og med at jeg kjente meg igjen i området Men uansett; et fint landskapsbilde, steinen plager ikke meg, (men har ikke heller lest så mange bøker om fototeknikk som enkelte andre her inne) og syns sivet og vannet er på rett plass i bildet i forhold til fjellene som for øvrig er majestetiske! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Dersom du hadde tatt på deg langstøvlene og gått ut til steinen og gjort den til en primær forgrunn ved å, dersom du tør, å sette stativet lavt for å få steinen nesten på plan. Men ellers synes jeg det er et greit og fint bilde med flott motiv og natur. Litt justeringer her og der hadde heller ikke skadet. Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 flott bilde hvor du har beholdt fin skarpthet fra front til bakgrunn. Flott med lyset som treffer fjellet, bare synd at himmelen brenner ut. Her hadde et gradert gråfilter hjulpet deg. Evt kunne du undereksponert noe og så lysnet forgrunnen i photoshop. Noen nevner også et lavere perspektiv, det kunne nok kanskje hatt noe for seg. Men uansett: flott bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå