Gå til innhold

Vil begynne me kosttilskudd. Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først, få full styring på kosten din. Det er først når du teller kalorier, og vet akkurat hva du får i deg at du vet hva du mangler evt. trenger tilskudd av.

Om du skal begynne på noe vil jeg annbefale proteiner i førsteomgang og eventuelt kreatin etterhvert.

Har du noen tips hvilke protein pulver som er best?

Lenke til kommentar
Først, få full styring på kosten din. Det er først når du teller kalorier, og vet akkurat hva du får i deg at du vet hva du mangler evt. trenger tilskudd av.

Om du skal begynne på noe vil jeg annbefale proteiner i førsteomgang og eventuelt kreatin etterhvert.

Har du noen tips hvilke protein pulver som er best?

sykelig fornøyd med Whey Tech jeg da...

Lenke til kommentar
Hei

Jeg trener styrketrening mellom 4 - 5 dager i uken og jeg vil øke effektiviteten.

Hva skal jeg begynne med og hva skal jeg bruke og hvordan det skal brukes.

Takk for de som kommer med gode råd:)

Hah, skal vi velge hva du skal bruke av tilskudd? Kosttilskudd er til, for dit kostholdet ditt ikke strekker seg. For eks mangel på Zink få i deg det, vi veit da søren ikke hva du trenger av tilskudd. Du skriver ikke engang hvordan kostholdet ditt er nå. Uff, er så mange som burde lese litt før dem bare pøser på med topicer på dette forumet :/

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du begynne med kosttilskudd? Du klarer helt fint å få veldig gode styrke og masseøkninger uten å supplementere utover det som er vanlig norsk kost. Det hele handler om å spise nok mat, samt trene og hvile.

Den dagen det begynner å gå tregere ville jeg heller begynt å tenke på kosttilskudd.

Når det gjelder hva som er mest effektivt så blir det proteiner, karbohydrater og kreatin i form av tilskudd.

Om du er som meg, som liker all-slags trening, og spiller i 1. div, så kan det være smart med mye karbohydrater i tillegg til det vanlige. Et høyt inntak av proteiner kan du få gjennom vanlig kost.

Derimot vil det bli vanskeligere når vekten øker. Det er ikke alltid like lett å vedlikeholde en vekt på 90-100kg gjennom vanlig kost, i motsetning til de 70kg du veier nå (?).

Effekten av kreatin er ganske individuell. Du bør prøve ut det den dagen ting går tregere. Bruker du det helt i starten er det nesten umulig å skille mellom placebo-økning og reel effekt av produktet. Dessuten har du lite bruk for kreatin om du allerede klarer å få styrkeøkninger på 10-20% hver eneste mnd. Det er noe som alle nybegynnere klarer om de spiser og trener riktig.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil du begynne med kosttilskudd? Du klarer helt fint å få veldig gode styrke og masseøkninger uten å supplementere utover det som er vanlig norsk kost. Det hele handler om å spise nok mat, samt trene og hvile.

Den dagen det begynner å gå tregere ville jeg heller begynt å tenke på kosttilskudd.

Når det gjelder hva som er mest effektivt så blir det proteiner, karbohydrater og kreatin i form av tilskudd.

Om du er som meg, som liker all-slags trening, og spiller i 1. div, så kan det være smart med mye karbohydrater i tillegg til det vanlige. Et høyt inntak av proteiner kan du få gjennom vanlig kost.

Derimot vil det bli vanskeligere når vekten øker. Det er ikke alltid like lett å vedlikeholde en vekt på 90-100kg gjennom vanlig kost, i motsetning til de 70kg du veier nå (?).

Effekten av kreatin er ganske individuell. Du bør prøve ut det den dagen ting går tregere. Bruker du det helt i starten er det nesten umulig å skille mellom placebo-økning og reel effekt av produktet. Dessuten har du lite bruk for kreatin om du allerede klarer å få styrkeøkninger på 10-20% hver eneste mnd. Det er noe som alle nybegynnere klarer om de spiser og trener riktig.

Helt enig med deg :)

Lenke til kommentar

warneck: nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du har følgt med litt så er faktisk "norsk kost" for ungdommer, i tenårene/tidlig 20 årene ganske preget av junkfood, og du skal spise veeeldig mye spesiell mat for å få i deg 3-4 gram proteiner per kg kroppsvekt...

og det du sier om at det er dumt å begynne med kreatin i begynnelsen av treningsperioden er jeg enig i, men ikke argumentene dine, når du er på mono er det vanlig og gå opp 2-5 kg i, og det merker du veldig godt, men i begynnelsen av treningsperioden din øker du fort og mye, og du merker mer fremgang når du evt har stagnert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg går på proteiner, ZMA og Kre-Alkalyn og er veldig fornøyd med det. Syns det bare er tull å kjøpe karbo, for jeg bare tar en banan før og etter trening :tease: Ellers må jeg si at jeg har hatt helt vanvittig ekstrem fremgang med hard trening, bra kosthold og disse tilskuddene :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...