redrazor Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Historie: Jeg har en Komplett kampanje-PC (september-tilbud) med AMD 2000XP, MSI KT3 Ultra2 hovedkort og MSI GF Ti4200 grafikkort. Maskina har funka greit helt til for et par uker siden. Det begynte like etter at jeg hadde installert en ny WD 120 GB harddisk. Jeg fikk masse ulovelige operasjoner og flere programmer startet ikke skikkelig etter reboot. Etter hvert ble det verre og verre og til slutt kom jeg ikke inn i Windows en gang. Jeg antok at det var harddisken som var kaputt og lasta ned et diagnoseprogram (fra WD), men det fant ingen feil. Jeg har kjørt et par diagnoseprogrammer for RAM (goldmem og memtest86) og begge disse finner at RAM'en er ødelagt. Jeg har ringt til Komplett og de vil at jeg skal sende inn hele maskinen til testing - det vil jeg helst ikke for det tar for lang tid. Spørsmål: Kan jeg anta (med rimelig sikkerhet) at det faktisk er RAM'en som er gåen? Eller er det like stor sjanse for at det er hovedkortet eller noe annet? Hvis det "bare" er RAM'en vil jeg kjøpe en ny brikke og dermed fikse problemet så raskt som mulig. Hjelp mottas med STOR takk! Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har du ikke garanti? Da kan du jo bare sende den inn og så ordner de resten. Eller hvis du har vært inni maskina, så har du vel mistet garantien? Lenke til kommentar
redrazor Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Jo, jeg har garanti. Problemet er bare at det vil ta så lang tid fra jeg sender maskinen til testing før jeg jeg får den tilbake.... sikkert nærmere tre uker! Jeg bor i Finnmark, og bare postgangen tar en uke hver vei! Jeg bruker maskinen i jobbsammenheng og har bare ikke tid til å vente så lenge... Lenke til kommentar
paroa Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 viss du har flere brikker kan du prøve og ta ut en brikke og se om maskina fungere da, til slutt har du sikert funnet ut hvem brikke det var og kan bare bytte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå