Gå til innhold

Blackberry egnet for norsk marked?


khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Om man ikke har et abonnement som ikke inkluderer BB-tjenesten fra operatør, vil man ikke få de riktige konfigurasjonsinstillingene. Disse instillingene kan man ikke redigere selv, og nettlesing vil kun fungere via Wi-Fi.

Man vil heller ikke kunne benytte 3.parts appliksjoner, og har da en telefon som utelukkende kan benyttes til å ringe eller sende/motta SMS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå har Trigcom blitt overtatt av Netcom, og integreres i Netcoms egen BB-satsning. I brevet jeg har fått fra Trigcom ser det ut som man med Netcom ville kunne ha hvilket abonnoment/pakker man vil, + at man må ha "Blackberry Internet Solution". Som koster 79 kr hos Trigcom nå (noe slikt blir det sikkert i Netcom også). Kan se ut som dette gjør det litt billigere å bruke BB i Norge. Hos BB har jeg hatt regninger på ca. 350-360 kr i måneden. Med f.eks Fastpris Medium + BIS vil man ende på ca. 300-320 kr, samtidig som jeg kan ringe mer, sende flere meldinger og bruke mye mer datatrafikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Iflg NetComs sider så koster BIS 149kr, altså en dobling fra Trigcoms priser.

 

de luringene! Det står i mitt brev: "Du vil få nytt abonoment fra netcom med tilsvarende pris som du har hatt fra Trigcom".

 

Jeg har sjekket opp akkuratt den saken. Det stemmer, du får samme pris for BIS hvis du blir med fra Trigcom, altså 79,-. Det som er dumt er at dette ikke blir opplyst på en "bra" måte i brevet, som gjorde at jeg gikk bort fra BB pga. overgangen til Netcom, da jeg ikke liker nettverket, prisene eller kundeservicen, men nå viser det seg i ettertid at jeg kunne strykk over den ene, (og egentlig den første også mtp. Telenor sine problemer, hah).

Lenke til kommentar

Iflg NetComs sider så koster BIS 149kr, altså en dobling fra Trigcoms priser.

 

de luringene! Det står i mitt brev: "Du vil få nytt abonoment fra netcom med tilsvarende pris som du har hatt fra Trigcom".

 

Jeg har sjekket opp akkuratt den saken. Det stemmer, du får samme pris for BIS hvis du blir med fra Trigcom, altså 79,-. Det som er dumt er at dette ikke blir opplyst på en "bra" måte i brevet, som gjorde at jeg gikk bort fra BB pga. overgangen til Netcom, da jeg ikke liker nettverket, prisene eller kundeservicen, men nå viser det seg i ettertid at jeg kunne strykk over den ene, (og egentlig den første også mtp. Telenor sine problemer, hah).

 

Dette stemmer. Abonnentene som ble overført fra Trigcom har mottatt sin første faktura fra NetCom hvor prisen for BIS er 79 kr. Så gjenstår det bare å se hva NetCom gjør med denne prisen videre. Det er godt mulig at den økes til 149,- etter en bestemt innkjøringsperiode.

 

-X

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er kanskje et dumt spørsmål, men har de lov til å bare skru opp prisen på BIS? Vi skiftet jo ikke frivillig til Netcom. Hadde ikke Trigcom en mulighet til å "kreve" at eksisterende kunder beholder gammel pris på BIS? At nye kunder får den nye prisen forstår jeg derimot.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når vi først er i gang med å diskutere Trigcom og overgangen til NetCom så ønsker jeg å ta opp en ting.

 

Når siste faktura fra Trigcom ramlet inn i innboksen i juni merket jeg at de hadde fakturert meg en avrundingsavgift som rundet av den totale faktureringen opp til 99 kr. Med andre ord slipper jeg ikke unna å betale mindre enn 99 kr selv om jeg ikke har rukket å bruke opp til 99 kr på de 8 dagene i juni måned som jeg fremdeles var Trigcom-kunde. Dette gjorde de naturligvis fordi minimumsfaktureringen deres er på 99 kr, men jeg har som kunde ikke fått bruke abonnementet på vanlig måte fordi jeg ikke visste noe om at de ble kjøpt opp av NetCom. Jeg synes det er kjempeurettferdig at jeg som privatkunde skal betale mellomlegget og at ikke dette inngår som en del av avtalen Trigcom og NetCom imellom.

 

Jeg lurer på om flere har stusset på dette? For øvrig beklager jeg at dette blir tatt opp i denne tråden, men her føler jeg vi er flere ex-Trgicom-brukere enn i noen annen tråd her i forumet.

 

 

-X

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...