angelsnot Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei. Om man ikke har et abonnement som ikke inkluderer BB-tjenesten fra operatør, vil man ikke få de riktige konfigurasjonsinstillingene. Disse instillingene kan man ikke redigere selv, og nettlesing vil kun fungere via Wi-Fi. Man vil heller ikke kunne benytte 3.parts appliksjoner, og har da en telefon som utelukkende kan benyttes til å ringe eller sende/motta SMS. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 hmm nå er det mye frem og tilbake her :!: Jeg er veldig forelska i bb, men tror jeg holder meg unna fordi det kan være litt mye styr her i Norge. Sant, men synd. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Nå har Trigcom blitt overtatt av Netcom, og integreres i Netcoms egen BB-satsning. I brevet jeg har fått fra Trigcom ser det ut som man med Netcom ville kunne ha hvilket abonnoment/pakker man vil, + at man må ha "Blackberry Internet Solution". Som koster 79 kr hos Trigcom nå (noe slikt blir det sikkert i Netcom også). Kan se ut som dette gjør det litt billigere å bruke BB i Norge. Hos BB har jeg hatt regninger på ca. 350-360 kr i måneden. Med f.eks Fastpris Medium + BIS vil man ende på ca. 300-320 kr, samtidig som jeg kan ringe mer, sende flere meldinger og bruke mye mer datatrafikk. Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Iflg NetComs sider så koster BIS 149kr, altså en dobling fra Trigcoms priser. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 de luringene! Det står i mitt brev: "Du vil få nytt abonoment fra netcom med tilsvarende pris som du har hatt fra Trigcom". Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 er jo ikke akkurat hyggelig hvis jeg ender opp med 80 kr dyrere regning i måneden. Det er tross alt nesten 1000 i året. Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 [...]sende flere meldinger og bruke mye mer datatrafikk. Har du virkelig bruk for en stor datapakke til din BlackBerry? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 nei det har jeg ikke har oppdaget at Blackberry er veldig gjerrig på datatrafikken, i forhold til f.eks iphone som jeg hadde før. + i boka til blackberry. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Iflg NetComs sider så koster BIS 149kr, altså en dobling fra Trigcoms priser. de luringene! Det står i mitt brev: "Du vil få nytt abonoment fra netcom med tilsvarende pris som du har hatt fra Trigcom". Jeg har sjekket opp akkuratt den saken. Det stemmer, du får samme pris for BIS hvis du blir med fra Trigcom, altså 79,-. Det som er dumt er at dette ikke blir opplyst på en "bra" måte i brevet, som gjorde at jeg gikk bort fra BB pga. overgangen til Netcom, da jeg ikke liker nettverket, prisene eller kundeservicen, men nå viser det seg i ettertid at jeg kunne strykk over den ene, (og egentlig den første også mtp. Telenor sine problemer, hah). Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 24. juni 2011 Del Skrevet 24. juni 2011 Iflg NetComs sider så koster BIS 149kr, altså en dobling fra Trigcoms priser. de luringene! Det står i mitt brev: "Du vil få nytt abonoment fra netcom med tilsvarende pris som du har hatt fra Trigcom". Jeg har sjekket opp akkuratt den saken. Det stemmer, du får samme pris for BIS hvis du blir med fra Trigcom, altså 79,-. Det som er dumt er at dette ikke blir opplyst på en "bra" måte i brevet, som gjorde at jeg gikk bort fra BB pga. overgangen til Netcom, da jeg ikke liker nettverket, prisene eller kundeservicen, men nå viser det seg i ettertid at jeg kunne strykk over den ene, (og egentlig den første også mtp. Telenor sine problemer, hah). Dette stemmer. Abonnentene som ble overført fra Trigcom har mottatt sin første faktura fra NetCom hvor prisen for BIS er 79 kr. Så gjenstår det bare å se hva NetCom gjør med denne prisen videre. Det er godt mulig at den økes til 149,- etter en bestemt innkjøringsperiode. -X Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 5. juli 2011 Del Skrevet 5. juli 2011 Det er kanskje et dumt spørsmål, men har de lov til å bare skru opp prisen på BIS? Vi skiftet jo ikke frivillig til Netcom. Hadde ikke Trigcom en mulighet til å "kreve" at eksisterende kunder beholder gammel pris på BIS? At nye kunder får den nye prisen forstår jeg derimot. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Usikker på hva de kan gjøre. Dog legg merke til at de enda ikke har skrudd opp prisene for Trigcom-kunder, og det var ikke en plan å gjøre det. Så den prisen står nok. Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Når vi først er i gang med å diskutere Trigcom og overgangen til NetCom så ønsker jeg å ta opp en ting. Når siste faktura fra Trigcom ramlet inn i innboksen i juni merket jeg at de hadde fakturert meg en avrundingsavgift som rundet av den totale faktureringen opp til 99 kr. Med andre ord slipper jeg ikke unna å betale mindre enn 99 kr selv om jeg ikke har rukket å bruke opp til 99 kr på de 8 dagene i juni måned som jeg fremdeles var Trigcom-kunde. Dette gjorde de naturligvis fordi minimumsfaktureringen deres er på 99 kr, men jeg har som kunde ikke fått bruke abonnementet på vanlig måte fordi jeg ikke visste noe om at de ble kjøpt opp av NetCom. Jeg synes det er kjempeurettferdig at jeg som privatkunde skal betale mellomlegget og at ikke dette inngår som en del av avtalen Trigcom og NetCom imellom. Jeg lurer på om flere har stusset på dette? For øvrig beklager jeg at dette blir tatt opp i denne tråden, men her føler jeg vi er flere ex-Trgicom-brukere enn i noen annen tråd her i forumet. -X Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Prøv å ta kontakt med Netcom, så kanskje de ordner opp i det? Jeg fikk plutselig kvartalvis faktura fra Netcom, så mye tull i overgangen, ja. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Prøv å ta kontakt med Netcom, så kanskje de ordner opp i det? Jeg fikk plutselig kvartalvis faktura fra Netcom, så mye tull i overgangen, ja. hvor endrer man det? Lenke til kommentar
Xlavinho Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Prøv å ta kontakt med Netcom, så kanskje de ordner opp i det? Jeg fikk plutselig kvartalvis faktura fra Netcom, så mye tull i overgangen, ja. hvor endrer man det? Mulig det kan endres på Min Side på netcom.no. -X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå