Gå til innhold

Blackberry egnet for norsk marked?


khvm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bold 9650 til Norge?

 

Jeg tittet litt rundt på nettet og fant en brukerhåndbok til nye Bold 9650 på norsk (!!!). Kanskje Telenor eller Trigcom planlegger å skaffe denne modellen til porteføljen sin?

Bold 9650 er egentlig bare en oppgradering av Tour. Den har fått en optisk trackpad og en oppgradering av internminnet (512MB), pluss Wi-Fi -støtte. Noe av grunnen til at telefonen har solgt dårlig er at de ovennevnte spesifikasjonene mangler.

 

Jeg har ikke sett det nødvendig å nevne den tidligere ettersom lillebroren Tour aldri ble lansert i Europa grunnet CDMA2000-støtten. Kanskje ice.net, som eneste operatør med dette nettet i Norge planlegger en lansering av telefonen? Ellers kan jeg ikke se poenget. På en annen side er det merkelig at det kommer en brukerhåndbok på norsk hvis telefonen ikke lanseres i Norge. Det er også litt spennende at hele siden er på norsk og er tilknyttet BlackBerry.com. Kanskje vi får se en norsk versjon av siden, og kanskje App World er på vei til Norge? Det får bli med spekulasjonene.

 

I USA er telefonen for øvrig plukket opp av Verizon og Sprint som kjører CDMA-nettverket.

 

Brukerhåndbok - BlackBerry Bold 9650 Smartphone

Endret av Xlavinho
Lenke til kommentar

Fant 9000 og 9700 i en elektro butikk når jeg var i Warsawa forrige uke. Jeg fikk desverre ikke testet dem mer enn demonstrasjonmodeller slik man finner i Norske butikker. Må si 9700 føltes mye mer behagelig i henda sammenlignet med 9000. Den føles naturlig å holde og føles ikke stor og klumpete. 9000 føltes veldig klumpete. Tastaturet til 9700 føltes også ut til å være behagelig å bruke. Følelsen jeg satt igjen med var at det var enklere å treffe de korrekte knappene uten å "slå to fluer i en smekk". Kanskje noen kan bekrefte dette? Den optiske trackpaden skulle jeg gjerne ha prøvd, men om den fungerer like bra som den ser ut til å gjøre på diverse videoer føles det til å være en mye mer behagelig og solid løsning enn hjulet.

 

Må si det er frustrerende at det ser ut til å ta veldig lang tid før 9700 havner hos enten trigcom eller amentio. Ser ut til at estimert tidspunkt hvor den havner på lager hele tiden blir utsatt.

 

 

@ Xlavinho: Virker rart om dem oversetter en brukerhåndbok til Norsk uten å ha planer om å lansere den i Norge. Utfra specs på begge telefoner ser det ikke ut til å være noen stor forskjell på 9650 og 9700 :hmm:

 

 

@ Evenmosbek: Takk for linken.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Fant 9000 og 9700 i en elektro butikk når jeg var i Warsawa forrige uke. Jeg fikk desverre ikke testet dem mer enn demonstrasjonmodeller slik man finner i Norske butikker. Må si 9700 føltes mye mer behagelig i henda sammenlignet med 9000. Den føles naturlig å holde og føles ikke stor og klumpete. 9000 føltes veldig klumpete. Tastaturet til 9700 føltes også ut til å være behagelig å bruke. Følelsen jeg satt igjen med var at det var enklere å treffe de korrekte knappene uten å "slå to fluer i en smekk". Kanskje noen kan bekrefte dette? Den optiske trackpaden skulle jeg gjerne ha prøvd, men om den fungerer like bra som den ser ut til å gjøre på diverse videoer føles det til å være en mye mer behagelig og solid løsning enn hjulet.

 

Må si det er frustrerende at det ser ut til å ta veldig lang tid før 9700 havner hos enten trigcom eller amentio. Ser ut til at estimert tidspunkt hvor den havner på lager hele tiden blir utsatt.

 

 

@ Xlavinho: Virker rart om dem oversetter en brukerhåndbok til Norsk uten å ha planer om å lansere den i Norge. Utfra specs på begge telefoner ser det ikke ut til å være noen stor forskjell på 9650 og 9700 :hmm:

 

 

@ Evenmosbek: Takk for linken.

 

 

Hei,

Jeg bruker både Bold 9700 og Curve 8900 og liker begge to veldig godt. Det som utgjør den store forskjellen på de to er trackpad-en. Den er uten tvil bedre. Selv om BlackBerry på mange måter var revolusjonerende med trackball-en så tror jeg at det optiske feltet de har nå er et steg i riktig retning. Ting går mye glattere og man slipper å måtte rense ballen med alkohol til stadighet. Bold 9700 har på mange måter kopiert 8900 i design og vekt. Jeg har dessverre ikke brukt 9000, men jeg tror den største forskjellen er design og størrelse. I tillegg har jeg hørt at skjermen på 9700 regnes som en stor forbedring. Når det kommer til tastaturet synes jeg at Cruve 8900 har bedre knapper. Jeg er ikke pølsefingret, men føler fremdeles at tastingen går raskere på 8900, sikkert fordi tastene er adskilt.

 

Apropos 9650 tror jeg ikke Trigcom kommer til å ta den inn. Grunnen til det er at den i så fall kun kommer til å kunne kjøre på GSM-nettet. NetCom leier ut nettet sitt til Trigcom og de har som kjent ikke CDMA-nett. I tillegg blir telefonen bare en overflødighet i porteføljen ettersom den er alt for lik 9700. Dette er uansett noe som vi sannsynligvis får vite mer om snart, med mindre noen som jobber i Trigcom og som deltar i forumet røper noe mer.

 

-X

Lenke til kommentar

Lanseringsoversikt, høsten 2010

 

Jeg fant denne oversikten i dag på berryreview.com.

Det ser ut til at det blir en del nye lanseringer utover året, blant annet med 9800 Slider som jeg har nevnt tidligere. Dessverre viser denne oversikten at den kommer ut noe senere enn først antatt. I tillegg ser det ut til at ikke alle telefonene er planlagt med OS6, selv om Lazaridis forsikret om dette i Barcelona.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg bruker både Bold 9700 og Curve 8900 og liker begge to veldig godt. Det som utgjør den store forskjellen på de to er trackpad-en. Den er uten tvil bedre. Selv om BlackBerry på mange måter var revolusjonerende med trackball-en så tror jeg at det optiske feltet de har nå er et steg i riktig retning. Ting går mye glattere og man slipper å måtte rense ballen med alkohol til stadighet. Bold 9700 har på mange måter kopiert 8900 i design og vekt. Jeg har dessverre ikke brukt 9000, men jeg tror den største forskjellen er design og størrelse. I tillegg har jeg hørt at skjermen på 9700 regnes som en stor forbedring. Når det kommer til tastaturet synes jeg at Cruve 8900 har bedre knapper. Jeg er ikke pølsefingret, men føler fremdeles at tastingen går raskere på 8900, sikkert fordi tastene er adskilt.

 

Apropos 9650 tror jeg ikke Trigcom kommer til å ta den inn. Grunnen til det er at den i så fall kun kommer til å kunne kjøre på GSM-nettet. NetCom leier ut nettet sitt til Trigcom og de har som kjent ikke CDMA-nett. I tillegg blir telefonen bare en overflødighet i porteføljen ettersom den er alt for lik 9700. Dette er uansett noe som vi sannsynligvis får vite mer om snart, med mindre noen som jobber i Trigcom og som deltar i forumet røper noe mer.

 

-X

 

At tastene er adskilt kan hjelpe ja. Men skal ikke uttale meg om tastaturet da jeg aldri har holdt en 8900. Har sett noen videoer og lest noen anmeldelser og ser ikke ut til at det er noen store klager på tastaturet til 9700 og basert på intrykket jeg fikk tror jeg ikke jeg vil ha noen problemer med å bruke det. At det ikke er noe som passer alle er det uansett ikke tvil om. Hadde jeg ikke hatt datahender ville jeg nok hatet det.

 

Tenker det samme når det gjelder 9650. Ble egentlig overasket over hvor liten forskjell det ser ut til å være. Spent på om dem tar den inn og evt hva prisen vil være. Om ikke forskjellen i pris blir veldig stor går jeg for 9700. Tenker at; skal jeg gå for en BB kan jeg like gjerne gjøre det skikkelig og dermed gi den en verdig sjanse.

Lenke til kommentar

Kontaktet Trigcom for å spørre hvorfor det ser ut til å ta en stor evighet før den havner på lager og fikk vite at det er pga streik. Fikk ikke noen spesifikk dato for når den havner på lager så får håpe det ikke blir enda flere forsinkelser. Ifølge nettbutikken er foreløpig dato 4 juli.

Lenke til kommentar

BlackBerry 9800 nærmere lansering - Nye bilder

 

Engadget gir oss i kveld nye, detaljerte bilder av splitter nye BlackBerry 9800. Jeg har tidligere omtalt den som Bold, men slik Endagdet selv skriver er det ennå uklart hva navnet blir. Det mest logiske er Bold ettersom alle de andre telefonene i 9000-serien bærer det navnet, med unntak av nye Pearl 9105.

Lenke til kommentar

Fant 9000 og 9700 i en elektro butikk når jeg var i Warsawa forrige uke. Jeg fikk desverre ikke testet dem mer enn demonstrasjonmodeller slik man finner i Norske butikker. Må si 9700 føltes mye mer behagelig i henda sammenlignet med 9000. Den føles naturlig å holde og føles ikke stor og klumpete. 9000 føltes veldig klumpete. Tastaturet til 9700 føltes også ut til å være behagelig å bruke. Følelsen jeg satt igjen med var at det var enklere å treffe de korrekte knappene uten å "slå to fluer i en smekk". Kanskje noen kan bekrefte dette? Den optiske trackpaden skulle jeg gjerne ha prøvd, men om den fungerer like bra som den ser ut til å gjøre på diverse videoer føles det til å være en mye mer behagelig og solid løsning enn hjulet.

 

Må si det er frustrerende at det ser ut til å ta veldig lang tid før 9700 havner hos enten trigcom eller amentio. Ser ut til at estimert tidspunkt hvor den havner på lager hele tiden blir utsatt.

 

 

@ Xlavinho: Virker rart om dem oversetter en brukerhåndbok til Norsk uten å ha planer om å lansere den i Norge. Utfra specs på begge telefoner ser det ikke ut til å være noen stor forskjell på 9650 og 9700 :hmm:

 

 

@ Evenmosbek: Takk for linken.

 

 

Hei,

Jeg bruker både Bold 9700 og Curve 8900 og liker begge to veldig godt. Det som utgjør den store forskjellen på de to er trackpad-en. Den er uten tvil bedre. Selv om BlackBerry på mange måter var revolusjonerende med trackball-en så tror jeg at det optiske feltet de har nå er et steg i riktig retning. Ting går mye glattere og man slipper å måtte rense ballen med alkohol til stadighet. Bold 9700 har på mange måter kopiert 8900 i design og vekt. Jeg har dessverre ikke brukt 9000, men jeg tror den største forskjellen er design og størrelse. I tillegg har jeg hørt at skjermen på 9700 regnes som en stor forbedring. Når det kommer til tastaturet synes jeg at Cruve 8900 har bedre knapper. Jeg er ikke pølsefingret, men føler fremdeles at tastingen går raskere på 8900, sikkert fordi tastene er adskilt.

 

Apropos 9650 tror jeg ikke Trigcom kommer til å ta den inn. Grunnen til det er at den i så fall kun kommer til å kunne kjøre på GSM-nettet. NetCom leier ut nettet sitt til Trigcom og de har som kjent ikke CDMA-nett. I tillegg blir telefonen bare en overflødighet i porteføljen ettersom den er alt for lik 9700. Dette er uansett noe som vi sannsynligvis får vite mer om snart, med mindre noen som jobber i Trigcom og som deltar i forumet røper noe mer.

 

-X

 

Kan bekrefte at Trigcom aldri kommer til å ta inn 9650 da som nevnt denne kjører på CDMA-nettet.

kan også legge ved at på WES seminaret i florida april i år kunne RIM fortelle at denne kun er forbeholdt USA, men det var også Storm men den er jo og finne i andre land også. men praktisk er 9650 og 9700 helt lik.

Lenke til kommentar

Stor takk til deg Xlavinho for de utfyllende svarene. Vurderer veldig sterkt Bold 9700 så var veldig fint at jeg oppdaget denne tråden. Lærte mye nytt.

 

Trigcom sitt privat abonnement er jo på ingen måte ille. Eneste som er minus er at det ikke virker til at dem har noen større surfe-pakkke enn 100mb. Skal jeg ha denne telefonen og bruke trigcom må jeg bli flink til å bruke wifi. Idag bruker jeg bare mobilnettet da det krever mindre av batteriet. En ting jeg lurer på er om man kan stille inn slik at telefonen kobler seg automatisk på trådløst nett med en gang et kjent trådløst nett er tilgjenglig?

 

 

EDIT: Trykkleif som snek seg inn.

 

Nå skal det sies at BB komprimerer ca 60% kontra konkurrerende mobilmerker så 100mb er ganske mye med mindre man skal streame radio ol.

men FriData er jo et alternativ ;)

Lenke til kommentar

Det var jeg ikke klar over. Takk for tipset. Men for å være helt sikker tror jeg at jeg går for Berryconnect da prisforskjell mellom Berrytalk med data og Berryconnect er så liten. Føler det er verdt å betale litt mer for tryggheten fri bruk gir.

 

Ikke la deg lure av skjult markedsføring Bilael..

Lenke til kommentar

@ Xlavinho: Hmm. Nå ble jeg usikker på hva du mente. Mener du at jeg burde eller ikke burde gå for Berryconnect?

 

 

EDIT:

Kom til å tenke på at det virker til at jeg var litt treg tidligere idag (eller kanskje jeg fortsatt misforstår?); for det er kanskje reklamering (er ikke så aktiv på denne delen av forumet). Grunnen for at jeg bestemte meg for Berryconnect ganske kjapt er at prisforskjellen, utfra slik jeg kan regne, bare er ca 20kr. Klart at det blir noen kroner over 12mnd. Men jeg liker den ekstra tryggheten den vil gi. Men for all del tar jeg gjerne imot andre tips til hvilket abonnement jeg bør ta.

 

Og misforstår jeg fortsatt hva du mener håper jeg du sier ifra :)

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

@ Xlavinho: Hmm. Nå ble jeg usikker på hva du mente. Mener du at jeg burde eller ikke burde gå for Berryconnect?

 

 

EDIT:

Kom til å tenke på at det virker til at jeg var litt treg tidligere idag (eller kanskje jeg fortsatt misforstår?); for det er kanskje reklamering (er ikke så aktiv på denne delen av forumet). Grunnen for at jeg bestemte meg for Berryconnect ganske kjapt er at prisforskjellen, utfra slik jeg kan regne, bare er ca 20kr. Klart at det blir noen kroner over 12mnd. Men jeg liker den ekstra tryggheten den vil gi. Men for all del tar jeg gjerne imot andre tips til hvilket abonnement jeg bør ta.

 

Og misforstår jeg fortsatt hva du mener håper jeg du sier ifra :)

 

Hei,

 

Man finner dessverre ofte brukere som er mer interesserte i å reklamere enn å hjelpe.

 

Når jeg brukte Trigcom fant jeg ut at Talk var det beste for meg. Jeg kjøpte telefonen et annet sted og ønsket ikke å binde meg i 12 måneder. Man vet aldri hva som skjer i løpet av de 12 månedene tenkte jeg, og fikk rett. Jeg tror også det var lurt å ikke kjøpe telefonen fra Trigcom, rett og slett fordi telefonprisene deres er unormalt høye.

 

Jeg vil anbefale deg å undersøke andre alternativer og heller bare kjøpe abonnement hos Trigcom. Bestemmer du deg for å kjøpe også telefon hos Trigcom, er BerryConnect helt klart et lurt alternativ, du betaler mindre for telefonen og har fri datatrafikk. Husk at BerryConnect etter all sannsynlighet er et abonnement som Trigcom har opprettet fordi det skal fungere som avbetaling for dem som kjøper telefon hos dem. Det er helt meningsløst med 349 kr for å kjøpe seg fri datatrafikk. Sammenlign med Ludo eller Chess for eksempel. Men kikk først på qxl.no og tilsvarende utenlandske nettsider etter telefoner, du blir overrasket over hvor store prisforskjellene er.

 

-X

Endret av Xlavinho
Lenke til kommentar

Hey godtfolk!

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en BB, men for meg så er mail viktig. Jeg har mitt abonnement betalt via jobben (avtale med Telenor), så det å bytte til Trigcom er en ikke-sak.

 

Vi benytter oss av Exchange-mail, og derfor så søkte jeg litt rundt dette på nettet.

 

Jeg fant følgende APP, og lurer på om den lar seg installere som det står i bruksanvsiningen deres:

 

APP: http://www.notifysync.co.uk/?rid=runpcrun

 

Installasjonsmanual (PDF): http://www.notifysync.co.uk/uploads/documents/index.cfm?fuseaction=retrieve&doc_id=1421

 

Den laster ned en launcher via en nettleser, og laster videre ned, så vidt jeg har skjønt. Vil dette gå i norge? Jeg er som sagt nybegynner på BB, så derfor et så "dumt" spørsmål. BB har jo sine begrensninger i Norge, og ihvertfall når man ikke bruker Trigcom.

 

 

Samt, hvis jeg da får evt dette programmet til å virke, hva mangler jeg av BB-tjenester som Trigcom da leverer? PUSH-mail er jo da i boks. What else?

 

 

Takker for alle svar!

 

Bump! Ingen av dere BB-guruer som har noen idéer rundt dette?

 

Hovedsakelig, så er jeg ute etter exchange-støtte uten om å måtte si opp mobilabonnementet jeg har gratis via jobben, og gå over til å måtte betale Trigcom..

Lenke til kommentar

@ chrzz: Beklager. skulle gjerne hjulpet men aner ikke. Håper noen andre kan hjelpe deg.

 

Hei,

 

Man finner dessverre ofte brukere som er mer interesserte i å reklamere enn å hjelpe.

 

Når jeg brukte Trigcom fant jeg ut at Talk var det beste for meg. Jeg kjøpte telefonen et annet sted og ønsket ikke å binde meg i 12 måneder. Man vet aldri hva som skjer i løpet av de 12 månedene tenkte jeg, og fikk rett. Jeg tror også det var lurt å ikke kjøpe telefonen fra Trigcom, rett og slett fordi telefonprisene deres er unormalt høye.

 

Jeg vil anbefale deg å undersøke andre alternativer og heller bare kjøpe abonnement hos Trigcom. Bestemmer du deg for å kjøpe også telefon hos Trigcom, er BerryConnect helt klart et lurt alternativ, du betaler mindre for telefonen og har fri datatrafikk. Husk at BerryConnect etter all sannsynlighet er et abonnement som Trigcom har opprettet fordi det skal fungere som avbetaling for dem som kjøper telefon hos dem. Det er helt meningsløst med 349 kr for å kjøpe seg fri datatrafikk. Sammenlign med Ludo eller Chess for eksempel. Men kikk først på qxl.no og tilsvarende utenlandske nettsider etter telefoner, du blir overrasket over hvor store prisforskjellene er.

 

-X

 

Takk for at du sier ifra. Tenkte ikke på det på den måten.

 

Slik jeg forsto det var det 12mnd binding hos Trigcom uansett om du kjøpte mobilen der eller ikke. Kan man slippe bindingen er det selvsagt å foretrekke. Om du skal ha talk er dem veldig dyre ja. Synes det er rart hvor mye dyrere dem er sammenlignet med andre nettbutikker som selger dem uten abonnement.

 

Når det gjelder å kjøpe mobilen et annet sted er dette noe jeg har tenkt på. Men tenker også; hva om det skjer noe med mobilen. Selvsagt er ikke alle butikker dårlige. Men av de Norske som selger 9700 er det bare komplett som selger til en overkommelig pris og dem har jeg bare positive erfaringer med. Feks pixmania har 9700 på lager sist jeg sjekket, til en bra pris. Men dem er ikke kjent for å ha bra service om det er feil med produktet. Om man kjøper fra utenlandske butikker får man jo med all sannsynlighet toll og moms som må betales. Da kan det jo fort bli like dyrt eller dyrere. Kjøpte du din mobil fra en utenlandsk butikk? Om så, unngikk du toll og moms? Skal dog sjekke mer med utenlandske butikker og se hva jeg finner. Kanskje jeg finner en som kan sende uten at tollen sender meg en kjempestor regning.

 

Du nevner qxl og det er et alternativ jeg ikke har tenkt på. Men er litt skeptisk til å kjøpe brukte mobiler eller mobiler fra privatpersoner. Man har jo ingen garanti for at en person ikke slår seg vrang om det er noe feil med produktet. Vil føle meg tryggere om jeg kjøper fra en butikk. Men om det står mellom en utenlandsk butikk og qxl er det vel kanskje det samme om selgeren har positive kommentarer?

Lenke til kommentar

Det er ikke toll på slike varer, kun MVA.

 

 

Dvs, kjøper du en telefon til 2900,- + 200,- i frakt, så får du regning/oppkrav på forsendingen på ((2900+200)/100)*25 = 775,- + tollbehandlingsgebyr på ca 100,-.

 

Ah. Det var opplysende. Da forstår jeg mer :) . Har aldri satt meg ordentlig inn i det. Bare betalt og tatt regninga om den har kommet. Har brent meg en gang så på tide å lære seg hvordan det fungerer. En ting jeg bare lurer på; er ikke tollbehandlingsgebyret på mer enn 100 om varen runder ca 1000kr (eller om det er en annen sum)? Prøvde å sjekke på toll.no men kom ikke frem til noe fornuftig svar. Virker som om det kanskje har noe med hvem som fortoller pakken? Vet ikke om jeg misforstår det som står skrevet. Link

 

Veldig bra at det ikke er toll på mobiler. Veldig god nyhet.

 

Alle prisene på pixmania er inkl. mva. Det samme skal prisene være på alle andre sidr som henvendr seg til norske forbrukere, om de hører hjemme i et EU/EØS-land.

 

Men kundeservicen deres er kjent for å være særdeles elendig, ja.

 

Expansys virker til å være en bra side utfra hva jeg har lest, inkl her på forumet. Droid tråden har jo mange brukere som har brukt siden og har ikke kommet over noen negative kommentarer. Deres side ser ut til å trekke fra moms på bestillingen. Og så betaler man moms (pluss da fortollingsgebyr) når man får levert pakken.

 

 

Takk til dere begge for svar :)

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Hey godtfolk!

 

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en BB, men for meg så er mail viktig. Jeg har mitt abonnement betalt via jobben (avtale med Telenor), så det å bytte til Trigcom er en ikke-sak.

 

Vi benytter oss av Exchange-mail, og derfor så søkte jeg litt rundt dette på nettet.

 

Jeg fant følgende APP, og lurer på om den lar seg installere som det står i bruksanvsiningen deres:

 

APP: http://www.notifysync.co.uk/?rid=runpcrun

 

Installasjonsmanual (PDF): http://www.notifysync.co.uk/uploads/documents/index.cfm?fuseaction=retrieve&doc_id=1421

 

Den laster ned en launcher via en nettleser, og laster videre ned, så vidt jeg har skjønt. Vil dette gå i norge? Jeg er som sagt nybegynner på BB, så derfor et så "dumt" spørsmål. BB har jo sine begrensninger i Norge, og ihvertfall når man ikke bruker Trigcom.

 

 

Samt, hvis jeg da får evt dette programmet til å virke, hva mangler jeg av BB-tjenester som Trigcom da leverer? PUSH-mail er jo da i boks. What else?

 

 

Takker for alle svar!

 

Bump! Ingen av dere BB-guruer som har noen idéer rundt dette?

 

Hovedsakelig, så er jeg ute etter exchange-støtte uten om å måtte si opp mobilabonnementet jeg har gratis via jobben, og gå over til å måtte betale Trigcom..

 

Hei,

 

Beklager sent svar, jeg gikk glipp av dette spørsmålet.

 

Jeg har sett litt på bruksanvisningen og det ser helt legitimt ut. Tror også det kan fungere bra. Det eneste jeg stusser på er at programmet er laget til å arbeide med BlackBerry OS. 4.5. Som kjent kjører begge telefonene som er nevnt i den bruksanvisningen nå med OS. 5.0, derfor tror jeg ikke det programmet kommer til å fungere med en ny BB-telefon, med mindre det kommer en ny versjon av NotifySync.

 

Det er samtidig andre ting som må tas i betraktning. Telenor fører og har støtte for BlackBerry-telefoner, og hvis du er heldig kan du kjøpe deg en gjennom jobben. Jeg vet dessverre ikke om dette forutsetter at bedriften din lager en full bedriftsavtale.

Det andre er at MMS og WAP kan bli et problem, jeg kjenner til at noen har fått det til i Norge med blant annet NetCom, men dette er ingen garanti. GPS kommer ikke til å fungere uansett.

Du skriver at push e-mail er i boks, men det tror jeg blir feil å si. Slik jeg forstår det programmet du foreslår går det ut på synkronisering og ikke pushing, eller dytting av e-post til telefonen. Dermed blir det ikke samme prinsippet.

I tillegg synes jeg du mister litt av poenget med BlackBerry sin push e-mail-støtte når du prøver å gjøre den exchange-kompatibel. Det blir som å installere MAC OS X på en datamaskin eller omvendt. Jeg tror rett og slett at du får mye mer ut av en annen telefon hvis exchange er viktig for deg.

 

Til slutt kan jeg anbefale deg å ta kontakt med Trigcom og undersøke med dem om de har noen råd til deg. Merk; du må fort regne med å vente noen dager på svar.

 

-X

Endret av Xlavinho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...