nanosix Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hei allesammen! Jobber som ekstravakt i en dagligvarebutikk, spørsmålet er om jeg kan beholde den jobben jeg har idag, og ta på meg vakter hos en konkurent? Er det lov? Må jeg klarere det med butikksjefen etc?? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Star Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Er man "snill" klarerer man eller samkjører. Mange som har flere jobber - man har ikke "opplysningsplikt" om dette så lenge man stiller opp på jobb iht. hva som er avtalt i arbeidskontrakt Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Butikksjefen skal da ikke ha noe å gjøre med hva du gjør utenom den jobben, så lenge du gjør akkuratt den samme jobbinnsatsen som før bør det være likegyldig om du har en annen jobb. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Som ekstrahjelp burde det ikke være noe stort problem. Sjefen din har ingen rett til å nekte deg å jobbe for en konkurrent uansett. Men kan fint se at i enkelte yrker lengre oppe på lønnstigen ville det være vanskelig. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Dette skal stå i kontrakten din. I min tidligere jobb stod det at jeg ikke kunne ta jobb hos en tilsvarende bedrift p.g.a forretnings hemligheter. Tviler det er så strengt i en daglivare butikk. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 i min kontrakt har jeg spesifisert at jeg IKKE kan jobbe for en konkurrerende bedrift, og at jeg har en viss taushetsplikt for våre produkter. Dog i en dagligvarebutikk kan jeg ikke helt se problemet. Men for å være på den sikre siden ville jeg uansett ha konferert med sjefen før jeg hadde tatt en ny jobb i en konkurrerende bedrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå