aremidtb Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei! Jeg har et forholdsvis stort problem med min pc når det gjelder å få administrator rettigheter til alle filer på pc'en min... Jeg har nå sittet og blitt mer og mer irritert i over 3 timer for å prøve å finne ut hvordan jeg kan få profilen min, som ER administrator på maskinen, til å faktisk få lov til å være admin! Fordi, jeg få et program til å kjøre som administrator, men det går ikke... Går inn på instillinger for programmet/filen, for å få endret på tilgangsrettigheter. F.eks på bildet under. Er det noen som helst her som kan si meg hvordan jeg kan få endret på dette dritet av et problem, og OS? Jeg mener, er det mulig å være admin med alle rettigheter, men ikke få lov til å gjøre hva man vil?... vær så snill å hjelp meg, er frustrert og en halv...!! EDIT Og når jeg skal endre rettigheter et eller annet sted inne på noe instillinger o.l så skjer det aldri noe, og jeg er like langt! Uansett hva jeg prøver, så nytter det ikke, og får det ikke til!! Trenger hjelp! Endret 14. desember 2008 av dxspulse Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Pga flere forskjellige grunner så er den "egentlige" administrator kontoen som f.eks har i Windows XP skjult.. Men den er mulig å få frem ganske enkelt i Windows Vista også hvis man vil.. Etterpå kan man i praksis endre navnet på administratorkontoen til ditt eget brukernavn hvis du vil det.. Hvis det er snakk om å kjøre ett enkelt program, så kan du som regel også gjøre følgende: Høyreklikk på programikonet og velg "kjør som administrator" Hvis du har behov på dette hver gang du starter programmet så haker du av i boksen som du ser på bildet, der det står "Rettighetsnivå" og kjør som administrator. Ut i fra bildet så kan det se ut som at du ikke mulighet til dette eller hva? Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Det er akkurat det som er problemet! Jeg har ingen mulighet til å få krysset av for å kjøre som admin hver gang jeg kjører programmet. Og i tillegg har nå "kjør som administrator" funskjonen sluttet å fungere, altså: jeg får ikke kjørt som admin, what so ever... Dette irriterer meg også grønn! Jeg vil bare få administrator rettigheter, selv om jeg ikke er logget inn som "selve" administrator kontoen! Da som at jeg kan "kjøre som administrator", som nå ikke går, selv om det står det når jeg høyreklikker... Endret 14. desember 2008 av dxspulse Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hehe.. Da kan det ha skjedd noe rart... Men prøv med dette trikset, dvs det første jeg anbefalte... http://www.lockergnome.com/windows/2007/10...trator-account/ Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Det hjelper ikke hva jeg gjør, prøvde det her i sted, med funket ikke da heller, selv når jeg var innlogget som "selve" Admin... Funket fortsatt ikke... :S Og ja, tror det har skjedd noe rart! Aner ikke hvordan... Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Kanskje en catch-22, men: Har du prøvd å lage en ny snarvei til cmd (konsollen), høyreklikke på den og så velge "kjør som administrator" (under "generellt - avansert"(?) i egenskapene til snarveien, såvidt jeg husker (sitter ikke på Vista nå)). Deretter kan du ta "net user administrator /active:yes", og logge av og så på igjen på administrator-kontoen. Ellers er det 3 måter å få admin på her Lenke til kommentar
aremidtb Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Problemet er ikke å få admin rettigheter på cmd, for det satte jeg på å kjøre som admin for lenge siden... så det er ikke problemet... problemet er rett og slett at jeg ikke får gjort noe som helst som admin på min vanlige konto, som er admin... Altså, jeg får ikke kjørt noe som helst slags program eller fil som administrator. og jeg får heller ikke endret det på noen slags måte ved å gå på egenskaper for programmet. Det er illustrert på bildet i første post. Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Men har din vanlige konto forresten admin rettigheter Er det forresten "Call Of Duty 4" som du prøver å kjøre.. Endret 14. desember 2008 av tintin77 Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Poster her, siden det er noe av det samme problemet. Må alltid høyreklikke og "run as administrator" når æ skal spille bf2. Noen måter å slippe det kjaset der hele tiden, dessuten blir æ bedt 2 ganger om å tillate at bf2 kjører, skjer hver gang æ skal starte bf2. Blir så vanvittig irritert over det problemet. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Poster her, siden det er noe av det samme problemet. Må alltid høyreklikke og "run as administrator" når æ skal spille bf2. Noen måter å slippe det kjaset der hele tiden, dessuten blir æ bedt 2 ganger om å tillate at bf2 kjører, skjer hver gang æ skal starte bf2. Blir så vanvittig irritert over det problemet. Du høyreklikker snarveien til bf2 - egenskaper/properties, og krysser av for "run as administrator"? Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Takk, trengte det virkelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå