Gå til innhold

Lydstøy på opptak, trenger hjelp, litt fort!

Anbefalte innlegg

Heisann,sveisann.

Jeg og noen kompiser har drevet med et filmprosjekt, og jeg har brukt et JVC GR-D728E filmkamera. Greit nok kamera til slik skoleprosjekt, men jeg har et problem...

Lyden når jeg har overført fra kameraet til PCen er ødelagt. Bare støy og skurring. Helt jævlig. Samme tilfellet skjer når jeg kobler til et headsett og spiller det av på selve kameraet, men da er det bare i den ene høytalleren.

Dette skjer ikke når jeg kobler det til TVen forresten... Jeg har testet både 12 og 16-bit sound, Stereo, mono, whatever... Samme tilfelle er på gamlere kassetter jeg har filmet på og. Kameraet har aldri truffet bakken, eller blitt skadet, det er jeg 100% sikker på...

Kom halvveis på filmingen til prosjektet, ca. 6-7 timer arbeid, og fant dette ut nettopp. Problemet ligger i at jeg skal levere prosjektet etter jul... :/

Den som kan hjelpe meg med dette, er jeg evig takknemlig. Skal innom Elkjøp der jeg kjøpte kameraet for en god stund siden å spørre(om de da har søndagsåpent pga. juletider, tror nå det), men hadde vært kjempe om noen kunne ha løsningen her og nå :)

Ha ellers en fin kveld,

Mvh. Roy S. Berget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kameraet er koblet til PC'en med firewire ikke sant?

Hvis det kun er støy fra den ene kanalen og god lyd i den andre, så kan du jo rett og slett fjerne den ødelagtekanalen i video redigeringsprogrammet.

Kan jo være verdt et forsøk å sette i en rense tape 5-10sekund, hvis dette ikke allerede har blitt prøvd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...