Gå til innhold

WOTLK fordeler / ulemper


Anbefalte innlegg

Faktum er at i dette spillet så trenger man ikke å spille 50+ timer i uka for å være god til å spille den klassen man har. Hvis man bruker litt tid til å lage en bra build og bruker en bra rotasjon på spells/abilities så kan man gjøre det bedre enn en såkalt bedre spiller med bedre gear fordi han har mere tid til å skaffe seg loot(det er selvfølgelig en grense hva som går an pga. gearforskjell).

 

Først gang jeg tanket Heroic SP med min Pala hadde jeg ikke vært i karazahn engang(så da kan dere tenke dere hvilket gear jeg hadde) og dette var før patch 3,0, likevel fikk jeg tilbakemelding fra de andre i gruppa at de hadde hatt tank med full T5 som gjorde en dårligere jobb. Selvfølgelig så tok jeg jo en del mere skade men ingen døde i løpet av instancen.

 

Poenget jeg vil fram til er at en holdning der man mener at de som har tid til å bruke uendelig med tid på dette spillet og dermed kan skaffe det beste gearet nødvendigvis ikke betyr at man er en bedre spiller enn en som kanskje bare har tid til et par heroics i uka og en raid i ny og ne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man betaler for spillet og betaler for å spille online, har man da ikke like stor rett på godt utstyr uansett hvor mye tid man legger i spillet?

 

Som sagt, jeg er glad at de har gjort det slik at det er mer allment åpent for hele hurven å få med seg at man ikke trenger et vist gitt antall timer med spilling for å få med seg alle aspektene.

Lenke til kommentar
Når man betaler for spillet og betaler for å spille online, har man da ikke like stor rett på godt utstyr uansett hvor mye tid man legger i spillet?

 

Det bestemmer de som lager spillet, Blizzard har etter BWL prøvd å gjøre det enklere for casuals å få tak i gear, de vil gjøre spillet åpent for de som ikke kan bruke så mye tid på spillet. Det er masse penger å tjene på å holde casuals i spillet, siden de betaler like mye som de som spiller 24/7.

 

Square Enix er derimot ikke enig, i FFXI så må du finne et party for queste/lvle og for å få til noe så må du bruke lang tid på spillet.

 

Jeg er enig i at siden man betaler for å spille så kan man spille slik man vil, men å kreve at man skal få tak i alt i spillet fordi man bare betaler er idiotisk.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Tja, må si jeg sliter litt pga de lave daily penga du får av questa.

 

På progress raids bruker jeg omkring 230 gull på repairs, + 2 flasks for 70g hver.

Dette gir meg en repair bill på 370 gull per progress raid. Med daily questa er det bare mulig å få farmet inn 260-280g per dag. Så hvordan jeg skal greie meg når mine reserver går tomt er en annen ting.

 

 

Moar gold from dailies plx!

 

 

Elsker lore-quest chainene. Spessielt oppi Stormpeaks

Lenke til kommentar
Når man betaler for spillet og betaler for å spille online, har man da ikke like stor rett på godt utstyr uansett hvor mye tid man legger i spillet?

Som sagt, jeg er glad at de har gjort det slik at det er mer allment åpent for hele hurven å få med seg at man ikke trenger et vist gitt antall timer med spilling for å få med seg alle aspektene.

 

Du skjønner jo at det blir fullstendig gærent?

Lenke til kommentar
Det bestemmer de som lager spillet, Blizzard har etter BWL prøvd å gjøre det enklere for casuals å få tak i gear, de vil gjøre spillet åpent for de som ikke kan bruke så mye tid på spillet. Det er masse penger å tjene på å holde casuals i spillet, siden de betaler like mye som de som spiller 24/7.

 

Square Enix er derimot ikke enig, i FFXI så må du finne et party for queste/lvle og for å få til noe så må du bruke lang tid på spillet.

 

Jeg er enig i at siden man betaler for å spille så kan man spille slik man vil, men å kreve at man skal få tak i alt i spillet fordi man bare betaler er idiotisk.

 

Ikke kreve, men man har like stor rett til å nye spillet uansett hvor mye tid man putter i det, slik det var før var det tilnærmet obligatorisk å tilbringe en gitt andel av dagen i WoW bare for å få seg litt bedre utstyr. Ikke alle som spiller har tid til å bruke flere månder bare for å få den støvelen som gir litt bedre stats. Og om man da ikke bruker de måndene på å få den støvelen får man heller ikke være med på grupper i spillet fordi man er ikke gearet rett. og man får da ikke nyte alle aspektene ved spillet.

 

Det ble brukt som argument for Cold weather flying skillen at Blizzard vil at folk flest skulle se spillet de har laget, vel, det samme kan sies nå, blizzard vil at folk skal se spillet og innholdet, ikke at det skal være noe for et selektivt utvalg som vil bruke brorparten av året i en onlineverden.

 

Når man betaler for spillet og betaler for å spille online, har man da ikke like stor rett på godt utstyr uansett hvor mye tid man legger i spillet?

Som sagt, jeg er glad at de har gjort det slik at det er mer allment åpent for hele hurven å få med seg at man ikke trenger et vist gitt antall timer med spilling for å få med seg alle aspektene.

 

Du skjønner jo at det blir fullstendig gærent?

 

Nei blir ikke det. Om man betaler for en vare er det og rett og rimelig at man får utnytte av den varen, og om balansen i spillet er satt slik at bare elitistene får nyte hele spekteret av spillet så taler det mot sin sak. Balansen er satt slik at man må bruke litt tid på å få godt utstyr (som det ble nevnt før, rundt 2 uker) men det kreves ikke at man bruker månder på å grinde dritt og fittenikkel bare for å få en liten bedre ting.

 

De har løst mye effektiv ved f.eks de nye tabard systemet hvor du ikke trenger å grinde deg 2000 ganger gjennom samme dungeon eller samle 20000000000000000 ting for å få reputation slik at du får utstyr fra den faksjonen, du kan kjøre en hvilken som helst 80 instance og få reputation for den faksjonen du har tabard på. Har du Kirin'Tor tabard på får du Kirin'Tor reputation uansett hvilken level 80 instanse du kjører.

 

Personelig synes jeg dette bare er bra og velbalansert, du må fremdeles bruke litt tid, men ikke overdrevet mye tid på tull.

Lenke til kommentar

Klart du synes det er bra, det er fordi du er en av de som ikke vil bruke for mye tid, og jeg har ikkeno imot de/dem som mener det men det er en gang sånn at MMOs skal handle om grinding/cleare instancer om å om igjen, man skal bruke litt tid på å lære seg bosser før man tar dem etc.

Så såklart "dere" synes dette er kjempebra, men det tar bort mye av feelingen (tenker ikke bare på raiding nå) når det meste kan bli gjort på en kveld. Gi meg fler factions som Sons of Hodir/netherwing - og for ikke å snakke om Wintersaber greia.

 

Alt jeg mener er at ting går for fort, det er for lett med raids,factions,items etc.

 

Og å si at man ikke burde bli belønnet med _noe_ "bedre" når man dedikerer mer tid, det er litt tåpelig.

Lenke til kommentar
Uenig, Cpt, og det har ingen ting med at jeg er "dårlig" å gjøre. Selv mener jeg dere henger dere for mye opp i fargen på ting, og diskuterer "feil" ting. Om det hadde vært en diskusjon om at bra gear var for lett å få tak i kunne jeg skjønt det, men maset om fargen spiller jo egentlig ingen rolle?

Det er nettopp det det er.

Det er heller ikke snakk om fargen, men navnet. Et EPISK stykke metall, er jo noe som er sjeldent. Blåe items, aka RARE er også sjeldne. Ser du poenget?

 

Jeg spilte også Pre-TBC WoW og jeg var en hardcore gamer, var lettere å se forskjellen på en som spillte mye og en som spilte lite på den tid.

 

Jeg mener at våpen og gear som er "Epic" bør være vanskelig og få tak i. Mens Blizzard heller kan satse på å gi oss "casuals" Rare items.

 

Så jeg må nok si meg enig i Cpt

Det er poenget mitt

For meg så ser det ut som at vi "oldschool" players har bedre forståelse for hva som blir sagt om at EPICS bør være vanskelig å få tak i.

Men jeg skal ikke gi noen konklusjon for alt jeg veit så har dere spillt i alle de år.

dette er det jeg TROR

Lenke til kommentar
Det bestemmer de som lager spillet, Blizzard har etter BWL prøvd å gjøre det enklere for casuals å få tak i gear, de vil gjøre spillet åpent for de som ikke kan bruke så mye tid på spillet. Det er masse penger å tjene på å holde casuals i spillet, siden de betaler like mye som de som spiller 24/7.

 

Square Enix er derimot ikke enig, i FFXI så må du finne et party for queste/lvle og for å få til noe så må du bruke lang tid på spillet.

 

Jeg er enig i at siden man betaler for å spille så kan man spille slik man vil, men å kreve at man skal få tak i alt i spillet fordi man bare betaler er idiotisk.

 

Ikke kreve, men man har like stor rett til å nye spillet uansett hvor mye tid man putter i det, slik det var før var det tilnærmet obligatorisk å tilbringe en gitt andel av dagen i WoW bare for å få seg litt bedre utstyr. Ikke alle som spiller har tid til å bruke flere månder bare for å få den støvelen som gir litt bedre stats. Og om man da ikke bruker de måndene på å få den støvelen får man heller ikke være med på grupper i spillet fordi man er ikke gearet rett. og man får da ikke nyte alle aspektene ved spillet.

 

Det ble brukt som argument for Cold weather flying skillen at Blizzard vil at folk flest skulle se spillet de har laget, vel, det samme kan sies nå, blizzard vil at folk skal se spillet og innholdet, ikke at det skal være noe for et selektivt utvalg som vil bruke brorparten av året i en onlineverden.

 

Når man betaler for spillet og betaler for å spille online, har man da ikke like stor rett på godt utstyr uansett hvor mye tid man legger i spillet?

Som sagt, jeg er glad at de har gjort det slik at det er mer allment åpent for hele hurven å få med seg at man ikke trenger et vist gitt antall timer med spilling for å få med seg alle aspektene.

 

Du skjønner jo at det blir fullstendig gærent?

 

Nei blir ikke det. Om man betaler for en vare er det og rett og rimelig at man får utnytte av den varen, og om balansen i spillet er satt slik at bare elitistene får nyte hele spekteret av spillet så taler det mot sin sak. Balansen er satt slik at man må bruke litt tid på å få godt utstyr (som det ble nevnt før, rundt 2 uker) men det kreves ikke at man bruker månder på å grinde dritt og fittenikkel bare for å få en liten bedre ting.

 

De har løst mye effektiv ved f.eks de nye tabard systemet hvor du ikke trenger å grinde deg 2000 ganger gjennom samme dungeon eller samle 20000000000000000 ting for å få reputation slik at du får utstyr fra den faksjonen, du kan kjøre en hvilken som helst 80 instance og få reputation for den faksjonen du har tabard på. Har du Kirin'Tor tabard på får du Kirin'Tor reputation uansett hvilken level 80 instanse du kjører.

 

Personelig synes jeg dette bare er bra og velbalansert, du må fremdeles bruke litt tid, men ikke overdrevet mye tid på tull.

 

Buuhuu, Leiligheten til naboen ser bedre ut en min siden han bruker mer tid på å vaske en meg, men vi betaler jo det samme i husleie! Buuuuuhuu.

 

Er forøvrig ingen som tvinger deg til å betale for spillet. Du får gear du også etterhvert og selvfølgelig må jo de som bruker mer tid få bedre utstyr. Har du bare et par timer i uka ville du uansett ikke trengt det beste utstyret da du ikke har noen mulighet til å bruke tid på ting som krever dette utstyret.

Lenke til kommentar
Først gang jeg tanket Heroic SP med min Pala hadde jeg ikke vært i karazahn engang(så da kan dere tenke dere hvilket gear jeg hadde) og dette var før patch 3,0, likevel fikk jeg tilbakemelding fra de andre i gruppa at de hadde hatt tank med full T5 som gjorde en dårligere jobb. Selvfølgelig så tok jeg jo en del mere skade men ingen døde i løpet av instancen.

 

Hvis den tier 5 tanken var en warrior er det fullt forstålig ihvertfall, fikk jo ikke rage til å holde treath i heroics når man bikket opp på det gear nivået...

 

For meg så ser det ut som at vi "oldschool" players har bedre forståelse for hva som blir sagt om at EPICS bør være vanskelig å få tak i.

 

Skal være helt enig i at epics har blitt for lett å få tak i, men folk ser bare på fargen og kvaliteten dessverre. Det er forskjell mellom normal og heroic Naxx loot, akkurat som det var forskjell mellom badge og tier 6 instance loot...

 

Og de som savner 40 manns raid bør dunke seg selv litt hardt i hodet. Å lede 40 mann der halvparten gjorde jobben sin og halvparten slacket var ikke så gøy som dere tror dere husker det som!

Lenke til kommentar

Om du ikke er interesert å debatere Grendel trenger du ikke være her.

 

Har du bare et par timer i uka ville du uansett ikke trengt det beste utstyret da du ikke har noen mulighet til å bruke tid på ting som krever dette utstyret.

 

Det er nettopp det som er poenget mitt, du får mer tid til å oppleve instansene i spillet fremfor tid på å grinde utstyr. Og derfor får de som kun spiller nå og da mulighet til å være med på dette.

Lenke til kommentar
Om du ikke er interesert å debatere Grendel trenger du ikke være her.

 

Har du bare et par timer i uka ville du uansett ikke trengt det beste utstyret da du ikke har noen mulighet til å bruke tid på ting som krever dette utstyret.

 

Det er nettopp det som er poenget mitt, du får mer tid til å oppleve instansene i spillet fremfor tid på å grinde utstyr. Og derfor får de som kun spiller nå og da mulighet til å være med på dette.

 

Så hvorfor vil du da ha det beste utstyret i postkassa når du starter ny karakter er spørsmålet mitt? Få til encounters tar TID. Ikke mye, men mer en folk som deg har etter hva du skriver. Det at dere outgearer det har ikke noe å si på Gimmick-fights

Lenke til kommentar

Synes det er greit slik det fungerer nå. Man kan spille 5-6 timer i uken i en guild og cleare alt av raid-content (10-man for min del). Husker med gru tilbake til pre-TBC når man spilte 5-6 dager i uken for å få bra gear. Det er ikke spesielt positivt når det eneste som teller for hvor bra utstyr du får er hvor mange timer du legger i det. Det kan fremdeles være vanskelig, men det er ikke ensbetydende med at det tar evig lang tid.

 

Blizzard har gjort mye rett i WoTLK og satser på at de fortsatt greier å holde mengden tid man må bruke på et rimelig nivå, samtidig som det blir vanskeligere.

Lenke til kommentar
Slutt å vri alt til det absurde, er ikke det jeg sier, forsøk nå i det minste å oppføre deg litt. Vet det er mye å be om men forsøk nå.

du oppfører deg nøyaktig likt. eller var dette en veldig konstruktiv post? Syntes fremdeles det er gøy at folk som ikke har raidet tidligere skal diskutere rundt hva som er best ang raiding.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har ikke nevnt raiding, jeg snakker om gear og hvor lett det er å få tak i gear. Har og merket problemet både pre-TBC og TBC på å få seg en raid gruppe fordi jeg ikke hadde det "rette" gearet.

 

Det er den erfaringen jeg bygger på at det nå er lettere å få seg en raid tur fordi spillet er blitt mer åpent for allmenheten. Jeg skjønner at elitistene synse det er surt at de har fått E-penisen sin kastrert men det er en nødvendig kastrering for at spillet skal bli mer åpen for allmenheten.

Lenke til kommentar
Skal være helt enig i at epics har blitt for lett å få tak i, men folk ser bare på fargen og kvaliteten dessverre. Det er forskjell mellom normal og heroic Naxx loot, akkurat som det var forskjell mellom badge og tier 6 instance loot...

Hvorfor er ikke da looten i normal instance rare kvalitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...