Gå til innhold

WOTLK fordeler / ulemper


Anbefalte innlegg

syns d er morsomt med unger som spiller jeg^^ var utenforr org en dag også kommer d bort en lvl 3 hunter som ikke kan engelsk for fem flate øre, prøvde å snakke med han å fant ut at han var norsk. han var 7 år å prøvde spillet til broren sin^^ syns han var så kul så jeg ga han 50g.

 

Herlig:D

 

Var i gruppe med ein fin Aust europear her om dagen.

Trur han nett hadde begynta, low level og sprang rundt som ein idiot.

 

Det morsomma var han hadde Voice på. Så Hørre bare mykje; DIE DIE DIE! YEAHHHH!

Når han for rundt og drepte bjørnar i Loch Modan.

 

Priceless!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syns d er morsomt med unger som spiller jeg^^ var utenforr org en dag også kommer d bort en lvl 3 hunter som ikke kan engelsk for fem flate øre, prøvde å snakke med han å fant ut at han var norsk. han var 7 år å prøvde spillet til broren sin^^ syns han var så kul så jeg ga han 50g.

 

Tro om det er ironien som slår tilbake her eller andre ting, språket ditt ser ikke ut til å være noe bedre både med tanke på overbruk av symboler og innmiksing av SMS språk.

 

Men når det gjelder unger.

 

Jeg har opplevet og opplever det slik at fleste unger ser ut til å velge Allience (ja, de finnes på Horde siden og). Om det er den innebygde "trangen" til å være "de gode" eller om det er det snevre synet disse ser ut til å ha på hva som er "godt" og hva som er "ondt" skal jeg ikke utale meg om. Men etter bare noen levler på allience siden ble jeg lei av alt "omf lolz" og stakk tilbake til horde siden. Selv om man finner denne oppførselen på horde siden og er den mer diffuse og det er lettere å unngå den. Går jo ikke ann å gå inn i Ironforge eller Stormwind uten å få overutslag på disse utalelsene.

Lenke til kommentar
Og "epics er ikke en gang hva det var". En teit elitistholdning. Altså var dine epics mer verdt enn andres? Og når ble fargen så viktig?

Du missfostår hele meningen med hva folk mener med det. Epics skal være noe sjeldent med veldig gode stats etc. Nå etter TBC får man epics bare man ser hardt på en battleground. Så ja epics var verdt mer før enn de er nå, har du spilt vanilla wow er det ingen tvil om det. Da var det faktisk litt stas å ha epics. Nå er det bare meh.. hva så. Full epic tar en uke eller to med bg og litt repp/heroics.

Og hva så? Så ha full t7.5 da, om stas er så viktig. Fargen spiller, igjen, ingen rolle.

 

Og nei, legendarys bør forbli slik de var. De eneste som vil at legendarys skal bli oppgradert er vel de som selv har en, slik at de kan drive show-off.

 

Show off kan du vel drive uansett, er jo bare på plukke dem frem og stille seg i midten av Orgrimmar eller Ironforge.

Poenget er at det er jo dritt kjedelig for folk og bruke opptil ett år på å skaffe seg noe som du kan gnu opp i rævva og plukke opp en GRØNN dagger når du runner level 80. Haha.

Skjønner ikke hvordan folk kan motsi logikken i at dem burde hatt muligheter for å bli oppgradert.

Warglaives er jo GREIT nok at ikke blir oppgradert, siden det er "legendary" som bare blir kasta i fanget på deg. Men hvis man skulle kjøre fullt ut burde også disse hatt muligheten til å kunne oppgraderes en smule.

Så klart kan jeg motsi "logikken" i at legendaries burde bli oppgradert. Det var et bra item en gang, men så går man videre. Men hvorfor gjelder ikke Warglaives? Den blir jo faktisk ikke kastet i fanget på folk. Iherdig farming av instancer. Nihilum fikk ikke en glaive-drop på måneder, og jeg vet ikke om de noensinne fikk én.

From time to time players who get (or dream of getting) one of those iconic legendary items, such as the Twin Warglaives that Illidan uses, suggest to Blizzard that they should make these items somehow upgradeable so that they can keep on using them no matter what else happens in the game. On one hand, I can understand their point of view -- getting these items can be a legendary amount of work, and naturally one would want to make the reward last as long as possible. Also, it's natural to cling to the glory of wielding the same incredible weapon throughout your character's life.

 

On the other hand, Blizzard's philosophy is that gear comes and gear goes: you only use whatever gear you have until you find something better, and this applies across the board without exception. Besides, allowing any item to truly scale with the player could create all sorts of logistical problems that Blizzard doesn't want to get into; they'd have to scale the difficulty of getting the items, the difficulty of improving them as you level, and a whole lot of other work they'd rather put into making new items for you to replace your legendary stuff with.

Lenke til kommentar
Og "epics er ikke en gang hva det var". En teit elitistholdning. Altså var dine epics mer verdt enn andres? Og når ble fargen så viktig?

Du missfostår hele meningen med hva folk mener med det. Epics skal være noe sjeldent med veldig gode stats etc. Nå etter TBC får man epics bare man ser hardt på en battleground. Så ja epics var verdt mer før enn de er nå, har du spilt vanilla wow er det ingen tvil om det. Da var det faktisk litt stas å ha epics. Nå er det bare meh.. hva så. Full epic tar en uke eller to med bg og litt repp/heroics.

Og hva så? Så ha full t7.5 da, om stas er så viktig. Fargen spiller, igjen, ingen rolle.

 

hadde vært fint om du faktisk leste postene du svarte på. Du har rett i en ting, fargen spiller ingen rolle lenger, da det er like lett å få epics som blues. btw spilte du vanilla wow?

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det klaging for klagingens skyld iblant? :p

Og "epics er ikke en gang hva det var". En teit elitistholdning. Altså var dine epics mer verdt enn andres? Og når ble fargen så viktig?

 

Hvordan i all verden blir dette en "teit elitistholdning"??? Ordet epic, selve ordet og dets mening, gjør at items som nå er epic i wow ikke er epic. Epics er vanlige, eller på engelsk; common.

Og før var ikke epic's vanlige, nei de var heller skjeldne. Ikke oppnåelig for alle. Mer episke. Men du bekrefter egentlig det vi mener i nest siste setning. Dine epics vs mine. Dvs at alle har epics, noe som ikke gjør dem episke, men vanlige. Common. Og fargen som en gang gjenkjenner det episke, lilla, er nå den kjedelige fargen alle har. Så fargen var viktig før, fordi den da betydde noe.

 

Epic gear for the l337 player!

 

Hva er galt med at spillet er blitt mer åpen for allmenheten? Tenk nå at majoriteten av de som spiller er folk som ikke har tid å reppe dritt og fittesnikkel i månder for å få seg den 1 itemen som gir bedre stats og ser kul ut. Da tar de vel bare noen og førti år for en normal spiller å få seg godt utstyr i spillet, førti år med repetering hva det samme dag ut og dag inn. Det får den delen av markedet til å falle bort.

 

WoW ble åpent for allmenheten da de introduserte oppgradering av tier0 til tier0.5. Selv det gearet var "litt for bra" med tanke på hvor lett det var å oppnå, men det var ikke bare lett. Man måtte jobbe litt for det. "Casuals" datt sammen av glede når denne oppgraderingen kom, og de ble ca like bra gearet som en MC raider (uten våpen).

 

Og det er nettop de som kan gi spillet litt ekstra tid, gjøre noe episk - som å bekjempe en legendarisk raidboss - som fortjener det lille ekstra. Nå får man ikke en dritt igjen for det, desverre.

Det å åpne for allmenheten behøver nødvendigvis ikke å ødelegge for de som ikke befinner seg i denne kategorien. Som skrevet over, tier0.5 var et bra tiltak til dette. Å vanliggjøre "epics" er det teiteste Blizzard har gjort, når de lett kunne fortsatt med oppgradering av blåe itemsets. De har jo ikke laget nye etter TBC+ kom ut, noe som er synd.

Folk er late og vil bare ha og ha, og får. Men får de som raider og gjør noe ekstra noe bedre? Nei. Hvor er logikken for den som kan se på dette objektivt?

 

Og hvor legendarisk er f.eks. Thunderfury når Stoneblade Slicer går det en høy gang?

Lenke til kommentar

Folk sipper for mye når det gjelder epics og at alle kan få det.Igjen, det er bare et spill og blizz har gjort det mer casual vennlig for de som ikke kan raide 5 dager i uken og som har mange andre ting å gjøre, slik at man ikke får tid til å raide 5 ganger i uken.

 

Det er bare bra at blizz har gjort det mer casual vennlig, slik at en som raider 2 ganger i uken skal få de samme "rettighetene" til epics som en som raider 5 ganger i uken.Begge parter strever for det samme, men begge parter spiller ikke like mye og har andre ting å tenke på enn wow.

Endret av Nandez
Lenke til kommentar

Kan ikke folk fatte og forstå at et epic item burde være litt sjeldent og vanskelig å få tak i? De eneste som syter over at det ikke gjør noe at man får epics for ingenting er enten folk som aldri har spilt vanilla WoW, har dårlige engelsk-kunnskaper eller var for dårlige i vanilla WoW til å fåå epicer.

Lenke til kommentar

WoW har alltid vært et uhøytidelig og lett onlinespill , jeg har ofte kalt det MMOenes Donald Duck. Det er ingenting negativt ved dette,jeg spiller WoW selv og synes det er morsomt til tider.WOTLK drar dette fullt ut og alle skal leke og ha det gøy ;)

WoW har aldri vært og neppe blir det et hardcorespill, for hardcore gamere har vi EVE, Vanguard , AO , EQ2 osv osv.

Så jeg synes ikke det gjør noe at episk og annet dilldall blir mer vanlig - Blizzard har endelig tatt wow ut av skapet !

Lenke til kommentar
Uenig, Cpt, og det har ingen ting med at jeg er "dårlig" å gjøre. Selv mener jeg dere henger dere for mye opp i fargen på ting, og diskuterer "feil" ting. Om det hadde vært en diskusjon om at bra gear var for lett å få tak i kunne jeg skjønt det, men maset om fargen spiller jo egentlig ingen rolle?

Det er nettopp det det er.

Det er heller ikke snakk om fargen, men navnet. Et EPISK stykke metall, er jo noe som er sjeldent. Blåe items, aka RARE er også sjeldne. Ser du poenget?

 

Jeg spilte også Pre-TBC WoW og jeg var en hardcore gamer, var lettere å se forskjellen på en som spillte mye og en som spilte lite på den tid.

 

Jeg mener at våpen og gear som er "Epic" bør være vanskelig og få tak i. Mens Blizzard heller kan satse på å gi oss "casuals" Rare items.

 

Så jeg må nok si meg enig i Cpt

Lenke til kommentar
Kan ikke folk fatte og forstå at et epic item burde være litt sjeldent og vanskelig å få tak i? De eneste som syter over at det ikke gjør noe at man får epics for ingenting er enten folk som aldri har spilt vanilla WoW, har dårlige engelsk-kunnskaper eller var for dårlige i vanilla WoW til å fåå epicer.

 

Kan ikke fatte at alle skal henge seg opp i om det er epic eller ikke. Er det urettferdig nå at en casual gamer som ikke raider så mye som en hardcore raider kan få epics? Det kan forstås sånn på den måten du fremstiller det. De betaler månedsprisen som alle oss andre og skal selvfølgelig ha rett til å få epics på like linje som hardcore spillere. Ikke ta dette for seriøst for det blir litt skremmende at folk skal klage pga at noen får epics for lett. This is still just a game you know.. :)

Lenke til kommentar
Kan ikke folk fatte og forstå at et epic item burde være litt sjeldent og vanskelig å få tak i? De eneste som syter over at det ikke gjør noe at man får epics for ingenting er enten folk som aldri har spilt vanilla WoW, har dårlige engelsk-kunnskaper eller var for dårlige i vanilla WoW til å fåå epicer.

 

Han snakker om syting mens han sitter å syter over folk som syter. Snakker om stein i glasshus. Eller, glem det, er bare stålverket igjen ;)

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det etter å ha lest en del innlegg i denne tråden så er det en del her som mener de som spiller mindre enn x(putt inn det du mener er nok timer her) antall timer i uka så har du ikke gjort deg fortjent til å få deg epic items, mens de "store" gutta som sovner foran tastaturet er de som fortjener å springe rundt med epics.

Gjerne flashe rundt i Orgrimmar og Stormwind for å vise hvor stor epeen man har.

Bare min mening men tror jeg har rett :)

Endret av Wowaddict
Lenke til kommentar

vel, man burde bli belønnet etter hvor mye tid man legger i arbeidet, sånn er det med alt annet så hvorfor ikke wow? Vi som raider 5dager i uken burde ha tillgang på _noe_ som ikke casuals har, ja si imot så mye dere vil men hvorfor skal det ikke være sånn? Og ikke kom med "Vi betaler også QQ",

Lenke til kommentar
vel, man burde bli belønnet etter hvor mye tid man legger i arbeidet, sånn er det med alt annet så hvorfor ikke wow? Vi som raider 5dager i uken burde ha tillgang på _noe_ som ikke casuals har, ja si imot så mye dere vil men hvorfor skal det ikke være sånn? Og ikke kom med "Vi betaler også QQ",

 

Tja.. Jeg vil ikke si at man skal bli belønnet for den tiden man putter ned i et arbeid, men heller kvaliteten man legger i det. En guild som raider 3 dager i uken kan fremdeles gjøre det bedre enn en guild som bruker 5 dager.

 

Hvis guilden min bruker 3 dager på å cleare all content som er tilgjengelig og deres bruker 5 dager på det, så kan du svare meg hvor rettferdig det ville vært hvis dere hadde fått noe ekstra kun fordi dere brukte 2 ekstra dager på å gjøre det vi gjorde på 3 dager.

 

Det blir det samme som å si at antall dager spilt utgjør antall skillpoints..

Det er noe man må riste på hodet av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...