EasyShare Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Heisann Jeg har lyst og kjøpe Canon Digital EOS 1000D m/18-55mm men vil min Nikon SB-22 blitz funke på denne speilrefleksen? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Den vil funke fint, men du vil ikke få noen TTL-blitsstyring, så du må bruke blitsen i Auto (eller manuell om du er masochist). Lenke til kommentar
EasyShare Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Hva er TTL-blitsstyring? Og har det mye å si om jeg har det eller ikke?:-) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Har ikke SB22 vanlig "auto"? Min erfaring er at det fungerer like greit som TTL ved vanlig fotografering. Ikke like greit når du skal være kreativ med langsom sync og slikt, men greit til vanlig fotografering. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Har ikke SB22 vanlig "auto"? Som mannen sa: du må bruke blitsen i Auto TTL betyr at blitsen "snakker" med kameraet, slik at de sammen blir enige om når blitsen har gitt nok lys. Når du bruker blitsen i Auto, må du fortelle blitsen hvilken iso og blender du har valgt, og så beregner den det selv. Som PM skriver, så fungerer auto helt utmerket, men det er mer tungvint, og bare praktisk å gjøre i blenderprioritet (Av på Canon). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå