Gå til innhold

Trådløst: forbindelsen går fra å være perfekt til å være helt mygla

Pilot_

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en del trøbbel med hjemmenettverket mitt her. Det er umulig å få spilt World of Warcraft for eksempel, fordi jeg bare faller ut av spillet hele tiden. Og det går lang tid å pinge og laste websider. Signalet går fra å være veldig bra med 54 Mbps, til lavt og rundt 12 Mbps. Det er utrolig frusterende. Hvorfor er det så dårlig/ustabilt signal? Noen som har noen anelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, nei ingen av delene. Problemet ser ut til å ligge lokalt på maskinen. Må skrive på laptopen siden den stasjonære omtrent ikke får gjort noe som helst i en nettleser. Men det har ikke alltid vært sånn, slo skikkelig inn i dag. Har alltid hatt litt problemer, men ikke så ille.

Mistenker sterkt at det er et dårlig trådløst kort jeg har. Det ble kjøpt på clas ohlson for et år eller noe sånt siden.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det virker som signalet er "Veldig bra" og farten ligger på 54Mbps. Men så fort linjen blir belastet, faller det ned mot null. Kjører på channel 11 og Mixed.

Det er KUN denne stasjonær PC-en som har problemer, fire andre laptoper fungerer fint.

Er det noe som kan forstyrre signalet her? Problemet ligger jo tydligvis på min PC. Har gått over PCen med AVG, SAS og CCleaner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har noe av det samme problemet. Jeg har en ny Laptop som ble koblet opp på nettverket her hjemme. Dataen kjører Vista 32 bit ( Dell - Studio). Noen ganger kan den holde farten i max en halvtime, for så å knele net til 1Mbps (har et b nettverk) når jeg bruker nettlinjen. Før den etter en stund bryter linjen et øyelikk og kommer tilbake. Ikke noe iveien med signalstyrken da den som oftest ligger på topp eller hakket under (dårligste har vært en gang en gang vært 3 av 5 streker noen min.) Skal legge til at jeg har prøvd både å være alene på linjen og sammen med en annen maskin. I det siste kneler den så og si med en gang. Har et Intel 5300 kort. Har prøvd å oppdatere det, bytte det ut, inkl. hovedkortet (prøvd å bytte antennene også). Har du fått fikset ditt prob.?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...