Gå til innhold

Innstilling av Skibinding! Har jeg gjort noe feil?

Applebee

Anbefalte innlegg

Hei. Driver og stiller inn mine Dynastar Troublemaker og lurer på om jeg har gjort det rett?

Googlet litt, og fant ut at jeg (75kg ca, 182-83cm med 305mm skosåle) ville trenge noe rundt 6-7.

Så jeg stillte inn sånn ca mellom 6 og 7 bake og framme, tråkket på meg skoen og klikket den inn på skien.

Jeg bøyde meg fram for å se om den gikk av, og det gjorde den ikke. Men jeg ser at (den greia som står opp når man har tråkket på skoen) beveger seg, så jeg tok ennå hardere i. Tok GANSKE godt i, og til slutt gikk den av med et nokså høyt smell og skoen gikk av.. Er dette rett? Skal jeg måtte ta veldig hardt i for at foten skal gå av, eller er dette for løst\hardt?

Bindingene er: Salomon Spheric S811 (Iallefall det som står på) og Skoene Salomon 1080...

Edit: Er det noen effektiv måte og fjerne bruksriper på?

Endret av Applebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt smak og behag. Dersom du er ny på ski og ikke så erfaren (detter mye) så ville jeg stilt de inn løsere enn om jeg skjelden datt for å forebygge skader. Du skal kunne få ut støvelen ganske lett om du sparker inn fra siden med andre støvelen (Altså i 90 grader i forrhold til skien) , fremover skal det være vanskeligere.

Lenke til kommentar

Er jo derfor jeg sier at du skal kjøpe deg en stoppewaier.. (leser du det jeg skriver?) Den ene enden fester du i skien, den andre enden fester du rundt foten. Det beste er selvfølgelig stoppere slik Ollimo beskriver, men er ikke alle bindinger der det er mulig.

Lenke til kommentar
Er jo derfor jeg sier at du skal kjøpe deg en stoppewaier.. (leser du det jeg skriver?) Den ene enden fester du i skien, den andre enden fester du rundt foten. Det beste er selvfølgelig stoppere slik Ollimo beskriver, men er ikke alle bindinger der det er mulig.

Åja... Selfølgelig, er bare litt....borte i dag :p

Jaja, får se hva jeg gjør. Må lete litt etter stoppere, usikker på hva som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...