Gå til innhold

Trenger tips ang. meny plassering :-)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har holdt på med et lite prosjekt en stund nå. Prosjektet er å lage en nettavis for bygda Hyen i Sogn og Fjordane. Det finnes allerede en nettside om denne bygda, men den blir ikke oppdatert så ofte som den burde bli ;-)

Men så har jeg komt til et lite problem. I begynnelsen syns jeg plasseringen av menyen virket ganske godt. Men nå syns jeg det ikke ser særlig bra ut.

Så jeg lurte på om noen her har TIPS til menyplassering? Jeg er fornøyd med dropshadow'sene jeg har lagt til osv. men menyen og den "Siste nytt"-linjen syns jeg var litt rart plassert, og jeg kommer ikke på noen annen måte å plassere dem i dette designet ;-)

Sida:

http://hyenett.hope93.net

Ja, jeg vet at framsiden ikke validerer pga. "Siste nytt", men det har jeg nok tenkt å fikse en gang.

Også er all teksten på siden bare tull, for dere som måtte lure ;-)

Og det skal ikke vere noe sånn nettavisen opplegg. Det skal bare være sånn at folk kan lese hva som skjer i bygda :-)

Edit: Den ser ikke bra ut i IE7 osv.. Men det er noe jeg fikser etter hvert ;-)

På forhånd takk :-)

Endret av Hope93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passer ikke slik det er nå. Jeg vil for det første anbefale en mørkere blåfarge på borderen på menyen, eller ikke i det hele tatt.

og jeg ville mest hatt den på venstre siden. Men kanskje uten ramme.

Elelr flytte logoen over main-menyen, og gjøre den menyen 100% av width.

Lenke til kommentar
Passer ikke slik det er nå. Jeg vil for det første anbefale en mørkere blåfarge på borderen på menyen, eller ikke i det hele tatt.

og jeg ville mest hatt den på venstre siden. Men kanskje uten ramme.

Elelr flytte logoen over main-menyen, og gjøre den menyen 100% av width.

Aha ;D Der sa du noke :-)

Då kan eg ha to bannerar på kvar side av logoen eller noke sånt. For det ser litt rart ut når logoen står heilt aleine oppå der :-)

Edit: No har eg gjort noken endringar. Men det med å flytte menyen til venstre side, blei heilt feil for meg, så det droppa eg :-)

Endret av Hope93
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen tips:

1. Unngå å midtstille ting. (Uansett hvordan du gjør det blir det feil.)

2. Hvorfor står det toppside på toppen der. Skjønner ikke helt poenget.

3. Fjern teksten som beveger seg. Bruk samme fonten og la det stå stille. Det er slitsomt å lese tekst som flytter på seg.

4. Fjern rammene rundt menyen på høyresida og rundt innholdet. Jeg tror det vil se finere ut.

5. Ikke bruk dummytekst, bruk heller innhold som du tror det ville vært naturlig å ha på siden.

Lenke til kommentar
Noen tips:

1. Unngå å midtstille ting. (Uansett hvordan du gjør det blir det feil.)

2. Hvorfor står det toppside på toppen der. Skjønner ikke helt poenget.

3. Fjern teksten som beveger seg. Bruk samme fonten og la det stå stille. Det er slitsomt å lese tekst som flytter på seg.

4. Fjern rammene rundt menyen på høyresida og rundt innholdet. Jeg tror det vil se finere ut.

5. Ikke bruk dummytekst, bruk heller innhold som du tror det ville vært naturlig å ha på siden.

Toppside står der pga. det skal komme noke anna der. Sannsynlegvis reklame for lokale bedrifter.

Også kjem tipsene dine godt med neste gang eg har tenkt å jobbe med sida ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...