s@ndm@n77 Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har problemer med å installere Windows XP på en ny selvkomponert PC. Specs: Epox EP-8RDA(Nforce2) 512MB TwinMos 3200 Athlon XP2400+ Maxtor 120GB (ATA133, 2mb buffer) (Primary Master) Actima CDROM 44x (Primary Slave) Aopen CDRW4816 (Secondary Master) XP lar meg formattere og partisjonere disken, men når den starter igjen for å begynne installasjonen får jeg BSOD med en eller annen hexadesimal-error . Den antyder at det er noe feil med termineringen (jumpersetting?) på harddisken, men denne er dobbelsjekket og skal være korrekt. Men jeg er usikker på Maxtors-diskens "enkle" jumper? Skal den sitte på? Noen som kjenner problemet? Hadde satt stor pris på hjelp raskt! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Kan være noe problemer med minnet ditt. http://www.memtest86.com/ La denne kjøre i noen timer, får du feilmeldinger kan det være noen feilinstillinger i BIOS en din. F.eks.at du har shadows instillinger påslått eller at du har for raske timings enn minne brikkene dine tåler. Tror ikke det har noe med jumper settingsene dine å gjøre, hadde dette vært galt, ville du enten ikke fått tilstrekkelig kapasitet på disken, eller så ville den ikke funke i det hele tatt. Sjekk at den har den kapasiteten du har angitt. Og sjekk at den er FAT 32 Lykke til Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Jeg vet ikke om dette har noe med problemet ditt, men sett harddisken alene på IDE1, og la de to cd-ROM/brenner på den andre, det er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå