Gå til innhold

TOSHIBA Regza LCD 57 ok kjøp?

Anbefalte innlegg

hehe, skeptisk??

Neida det er en god LCD men den er ikke i nærheten på bildekvalitet med verken Pioneer eller svært rimligere plasmaskjermer (jeg har testet den) og syntes den ikke nådde opp til min egen 50 LG PG6000 en gang men det kommer litt på hva du liker?

Skal du bruke skjermen til tv, film, og konsollspill så hadde jeg definitivt kjøpt plasma men sitter du flere timer hver dag med pc/internett så er LCD et godt valg.

Jeg har skrevet det mange ganger før at for meg med mange så blir bilde også på denne toppskjermen fra Samsung kunstig da fargene gir et falsk bilde av virkeligheten kontra plasma teknologien som er klart best på normal bildegjengivelse..

Stusser jo også litt på at du har redusert sjermstørelsen fra 57 til 46 for det er jaggu litt av et sprang :p

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg vil ha er LCD.

Skal bruke den til alt muligt, film, pc, tv titting, spill, osv...

Slipper å tenke på at bilde fryser seg inn... stå oppreist m.h.t. transport. osv.-.,..

20 lapper for 57 tommer må jo vere bra, full hd... kostet sikkert mykje meir når den kom på markedet

Men har verken bestemt meg eller noko i den duren... Så fleire tips, ja takk..

Skal vere over 50 og LCD... Full hd self...

????https://prisguiden.no/product.php?productId=80522

Endret av starbuss
Lenke til kommentar

Den du linker til er jo dårligere en den andre 57 som er tatt opp i denne tråden.. Kontrastnivå 7000:1 i år 2009? Nei dette blir for dårlig og jeg skulle likt å se sortnivået på disse billigskjermene som tydelig Amentio nå ønsker å bli kvitt "dette er gamle skjermer"

Hjelper lite med full hd og stor skjerm hvis bildekvaliteten er elendig i forhold til dagens standard....

Lenke til kommentar

Kva med Samsung 52"? Har sjølv 46"-modellen av 856 som står med PC dagen lang. I butikken er dei innstilt til helvete, så det er ikkje mykje å bry seg om, men når du får justert inn biletet blir det veldig bra, eg er ikkje plaga med glorete og falske farger med min innstilling. Skrur eg derimot over på dynamisk så blir det alt for kraftig og lite fint. Fargane er kraftige og sprudlande, men ikkje overdødige.

Finnes i modellar frå 14 000 til 23 000 i Prisguiden. Ein utdatert billig skjerm frå Amentio vil eg ikkje anbefale, vil heller ikkje anbefale Amentio i det heile tatt, men det er ein anna sak. Netshop har eit bra utval av Samsung-apparater, ligg nokre tusen under butikkpris.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Den du linker til er jo dårligere en den andre 57 som er tatt opp i denne tråden.. Kontrastnivå 7000:1 i år 2009? Nei dette blir for dårlig og jeg skulle likt å se sortnivået på disse billigskjermene som tydelig Amentio nå ønsker å bli kvitt "dette er gamle skjermer"

Hjelper lite med full hd og stor skjerm hvis bildekvaliteten er elendig i forhold til dagens standard....

Heiter DG på amentio. Dynamisk kontrast: 30 000:1 OK????

Spesifikasjoner

Bilde

* Integrert TV tuner

* 1080p Full HD Ready

* Active Vision M 100 HD - 100Hz (120Hz)

* Oppløsning: 1920x1080p piksler

* Dynamisk kontrast: 30.000:1

* Lysstyrke: 500cd/m2

* WCG (Wide Colour Gamut) Panel

* PIXEL PROsessing V

* Betraktningsvinkel: 178°

Lyd

* SRS WOW, Nicam, 2 x 30W RMS

* Slim Speaker (by Onkyo)

Tilkoblinger

* 3 HDMI (v 1.3) tilkoblinger

* Component video

* PC inngang - WXGA

* 2 SCART

* Hodetelefoninngang

Mål/Vekt

* Bredde: 136,5cm

* Høyde (u/fot): 84,1cm

* Høyde (m/ fot): 89,6 cm

* Dybde (u/fot): 14,8 cm

* Dybde (m/fot): 39,8 cm

* Vekt (u/fot): 52,1 kg

* Vekt (m/fot): 57,4 kg

Annet

* Fjernkontroll

* TekstTV (1300 siders minne)

* REGZA link (HDMI-CEC)

Lenke til kommentar
da va 8-series'n i hus :D

æ må sei som ho plagsomme bærta i Friends; Oh, My, Goooooood!!! :D

Crisp! Shiny! Plasma'n var jo ...virkelig Blass i forhold!

t.o.m. 720p Serier ser jo ut som full HD sammenlignet mot gammel TVn :p

Så den er bra ja....

Heller litt mot samsung 52" 856 el 866.... Finner ikkje ut kva den stor forskjellen er mellom dei?

Mmmm.. Ikkje lett dette... men har helga på meg til å besteme meg.... Har du noko clouding på din?

Lenke til kommentar
da va 8-series'n i hus :D

æ må sei som ho plagsomme bærta i Friends; Oh, My, Goooooood!!! :D

Crisp! Shiny! Plasma'n var jo ...virkelig Blass i forhold!

t.o.m. 720p Serier ser jo ut som full HD sammenlignet mot gammel TVn :p

Så den er bra ja....

Heller litt mot samsung 52" 856 el 866.... Finner ikkje ut kva den stor forskjellen er mellom dei?

Mmmm.. Ikkje lett dette... men har helga på meg til å besteme meg.... Har du noko clouding på din?

856 er import modell og 866 er nordisk modell...

Lenke til kommentar
Så den er bra ja....

Får du 866 billig er den grei å kjøpe, men for meg var det ikkje snakk om å bruke 5000 meir på 866. Kjøpte 856 frå Netshop for 15k.

Det er nokre forskjellar, dei viktigaste er at du får ein pixelgaranti som garanterer null døde lyse pixler og låge tal ellers på pixelfeil. Det står detaljert på nettsidene til Samsung.

Du får og henteservice.

Når det er sagt så har eg ikkje sett meir enn ein person som har fått pixelfeil endå, og han leita grundig, så det er eit forsvinnande lite problem. Eg gidd ikkje leite etter feil på min heller, om det er ein feil så er det beste at eg ikkje ser den.

Ellers er apparatene stort sett like.

Eg såg litt clouding i hjørnene, men det var kun når det var heilt svart når PC-en sto med skjermbeskyttar på. Så vidt eg kan sjå har effekten og blitt mindre etterkvart. Merkar ingenting til det når eg brukar TV-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...