Jada-jada Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) hehe, skeptisk?? Neida det er en god LCD men den er ikke i nærheten på bildekvalitet med verken Pioneer eller svært rimligere plasmaskjermer (jeg har testet den) og syntes den ikke nådde opp til min egen 50 LG PG6000 en gang men det kommer litt på hva du liker? Skal du bruke skjermen til tv, film, og konsollspill så hadde jeg definitivt kjøpt plasma men sitter du flere timer hver dag med pc/internett så er LCD et godt valg. Jeg har skrevet det mange ganger før at for meg med mange så blir bilde også på denne toppskjermen fra Samsung kunstig da fargene gir et falsk bilde av virkeligheten kontra plasma teknologien som er klart best på normal bildegjengivelse.. Stusser jo også litt på at du har redusert sjermstørelsen fra 57 til 46 for det er jaggu litt av et sprang Endret 9. februar 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
starbuss Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Det eg vil ha er LCD. Skal bruke den til alt muligt, film, pc, tv titting, spill, osv... Slipper å tenke på at bilde fryser seg inn... stå oppreist m.h.t. transport. osv.-.,.. 20 lapper for 57 tommer må jo vere bra, full hd... kostet sikkert mykje meir når den kom på markedet Men har verken bestemt meg eller noko i den duren... Så fleire tips, ja takk.. Skal vere over 50 og LCD... Full hd self... ????https://prisguiden.no/product.php?productId=80522 Endret 9. februar 2009 av starbuss Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Den du linker til er jo dårligere en den andre 57 som er tatt opp i denne tråden.. Kontrastnivå 7000:1 i år 2009? Nei dette blir for dårlig og jeg skulle likt å se sortnivået på disse billigskjermene som tydelig Amentio nå ønsker å bli kvitt "dette er gamle skjermer" Hjelper lite med full hd og stor skjerm hvis bildekvaliteten er elendig i forhold til dagens standard.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Kva med Samsung 52"? Har sjølv 46"-modellen av 856 som står med PC dagen lang. I butikken er dei innstilt til helvete, så det er ikkje mykje å bry seg om, men når du får justert inn biletet blir det veldig bra, eg er ikkje plaga med glorete og falske farger med min innstilling. Skrur eg derimot over på dynamisk så blir det alt for kraftig og lite fint. Fargane er kraftige og sprudlande, men ikkje overdødige. Finnes i modellar frå 14 000 til 23 000 i Prisguiden. Ein utdatert billig skjerm frå Amentio vil eg ikkje anbefale, vil heller ikkje anbefale Amentio i det heile tatt, men det er ein anna sak. Netshop har eit bra utval av Samsung-apparater, ligg nokre tusen under butikkpris. Endret 9. februar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Enig med Jada-jada her og også grunnen til at jeg gikk fra min 46 Samsung A656 til plasma modellen 50LG PG7000 den gir et klart bedre og naturlig bilde og vi slipper etterslep på fotballkamper og action sener i en god film og den er klart skarpere. http://www.plasma-lcd-fakta.no/facts/response/ http://www.plasma-lcd-fakta.no/facts/sharpness/ Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 noen av Dere som har samsung og kan beskrive hva dere mener om "rødskjæret" i denne RoseBlack-farven? :S OT: ser Netshop har en 46 LED TV også... med 2MILL:1 i kontr.!!!?? KUN kr. 15000,- Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 en av disse to tror jeg det blir: Samsung LE46A756 46"LCD-Tv Full-HD 100Hz Samsung LE46A856 46"LCD-TV Full-HD 100Hz Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Hmm ja ja. Lykke til Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 Hmm ja ja. Lykke til føler du mener det er et Dårlig valg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 8-serien fra samsung er rå på både bildekvalitet og design, de er også supertynne. Så bare å slå til Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 okay. OG, Grunnen til reduksjonen på hele 11" (!) er vell at grådigheten slo inn + at jeg bygger hjemmekino i kjellern... :S Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Like greit, du går fra en gammal 57" til toppklasse 46"... Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2009 enda værre, jeg har en GAMMEL 42" Plasma idag... med ødelagt HDMI Den falt av... og ligger inni TVn en plass HEHE kjøpte den 8-serien jeg... LE46A856 da er det bare og vente :S :S Ulempen ved og ikke handle på el-kjip Lenke til kommentar
starbuss Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 Den du linker til er jo dårligere en den andre 57 som er tatt opp i denne tråden.. Kontrastnivå 7000:1 i år 2009? Nei dette blir for dårlig og jeg skulle likt å se sortnivået på disse billigskjermene som tydelig Amentio nå ønsker å bli kvitt "dette er gamle skjermer" Hjelper lite med full hd og stor skjerm hvis bildekvaliteten er elendig i forhold til dagens standard.... Heiter DG på amentio. Dynamisk kontrast: 30 000:1 OK???? Spesifikasjoner Bilde * Integrert TV tuner * 1080p Full HD Ready * Active Vision M 100 HD - 100Hz (120Hz) * Oppløsning: 1920x1080p piksler * Dynamisk kontrast: 30.000:1 * Lysstyrke: 500cd/m2 * WCG (Wide Colour Gamut) Panel * PIXEL PROsessing V * Betraktningsvinkel: 178° Lyd * SRS WOW, Nicam, 2 x 30W RMS * Slim Speaker (by Onkyo) Tilkoblinger * 3 HDMI (v 1.3) tilkoblinger * Component video * PC inngang - WXGA * 2 SCART * Hodetelefoninngang Mål/Vekt * Bredde: 136,5cm * Høyde (u/fot): 84,1cm * Høyde (m/ fot): 89,6 cm * Dybde (u/fot): 14,8 cm * Dybde (m/fot): 39,8 cm * Vekt (u/fot): 52,1 kg * Vekt (m/fot): 57,4 kg Annet * Fjernkontroll * TekstTV (1300 siders minne) * REGZA link (HDMI-CEC) Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 12. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2009 da va 8-series'n i hus æ må sei som ho plagsomme bærta i Friends; Oh, My, Goooooood!!! Crisp! Shiny! Plasma'n var jo ...virkelig Blass i forhold! t.o.m. 720p Serier ser jo ut som full HD sammenlignet mot gammel TVn Lenke til kommentar
starbuss Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 da va 8-series'n i hus æ må sei som ho plagsomme bærta i Friends; Oh, My, Goooooood!!! Crisp! Shiny! Plasma'n var jo ...virkelig Blass i forhold! t.o.m. 720p Serier ser jo ut som full HD sammenlignet mot gammel TVn Så den er bra ja.... Heller litt mot samsung 52" 856 el 866.... Finner ikkje ut kva den stor forskjellen er mellom dei? Mmmm.. Ikkje lett dette... men har helga på meg til å besteme meg.... Har du noko clouding på din? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 da va 8-series'n i hus æ må sei som ho plagsomme bærta i Friends; Oh, My, Goooooood!!! Crisp! Shiny! Plasma'n var jo ...virkelig Blass i forhold! t.o.m. 720p Serier ser jo ut som full HD sammenlignet mot gammel TVn Så den er bra ja.... Heller litt mot samsung 52" 856 el 866.... Finner ikkje ut kva den stor forskjellen er mellom dei? Mmmm.. Ikkje lett dette... men har helga på meg til å besteme meg.... Har du noko clouding på din? 856 er import modell og 866 er nordisk modell... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Så den er bra ja....Heller litt mot samsung 52" 856 el 866.... Finner ikkje ut kva den stor forskjellen er mellom dei? Mmmm.. Ikkje lett dette... men har helga på meg til å besteme meg.... Har du noko clouding på din? Får du 866 billig er den grei å kjøpe, men for meg var det ikkje snakk om å bruke 5000 meir på 866. Kjøpte 856 frå Netshop for 15k. Det er nokre forskjellar, dei viktigaste er at du får ein pixelgaranti som garanterer null døde lyse pixler og låge tal ellers på pixelfeil. Det står detaljert på nettsidene til Samsung. Du får og henteservice. Når det er sagt så har eg ikkje sett meir enn ein person som har fått pixelfeil endå, og han leita grundig, så det er eit forsvinnande lite problem. Eg gidd ikkje leite etter feil på min heller, om det er ein feil så er det beste at eg ikkje ser den. Ellers er apparatene stort sett like. Eg såg litt clouding i hjørnene, men det var kun når det var heilt svart når PC-en sto med skjermbeskyttar på. Så vidt eg kan sjå har effekten og blitt mindre etterkvart. Merkar ingenting til det når eg brukar TV-en. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 14. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2009 merkelig; har 1920x1080 i Windows... men, likevell er det ei svart ramme på 2cm rundt hele bildet!? Kjører PC'n og Cable-Tuner via HDMI Switch (integrert i NAD T755) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. februar 2009 Del Skrevet 14. februar 2009 Tven setter du på "fargevalg" eller "justscan". Har du ATI 3dkort gå inn i catalyst controlcenter, dtv, scaling options og setter den på 0% underscan. Har du nvidia må du lete etter noe tilsvarende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå