Gå til innhold

Lærer ringer politiet for bruk av Linux


b-real

Anbefalte innlegg

Teacher threatens to call the cops over Linux

 

 

A teacher has thrown a student into detention and threatened to call the police for using Linux in her classroom.

 

The teacher spotted one of her students giving a demonstration of the HeliOS distro to other students. In a somewhat over-the-top reaction, she confiscated the CDs, put the student on detention and whipped off a letter to the HeliOS Project threatening to report it to the police for distributing illegal software.

 

"I am sure you strongly believe in what you are doing but I cannot either support your efforts or allow them to happen in my classroom," writes the teacher, identified only as Karen.

 

"At this point, I am not sure what you are doing is legal. No software is free and spreading that misconception is harmful. I will research this as time allows and I want to assure you, if you are doing anything illegal, I will pursue charges as the law allows.

 

"I along with many others tried Linux during college and I assure you, the claims you make are grossly over-stated and hinge on falsehoods. I admire your attempts in getting computers in the hands of disadvantaged people but putting Linux on these machines is holding our kids back," she writes.

 

Så søt <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Not content with completely missing the point of Linux, Karen concluded by throwing down the ultimate insult to the Linux advocates:

"This is a world where Windows runs on virtually every computer and putting on a carnival show for an operating system is not helping these children at all. I am sure if you contacted Microsoft, they would be more than happy to supply you with copies of an older verison of Windows and that way, your computers would actually be of service to those receiving them..."

Vet ikke med dere, men jeg ringte MS med EN GANG :p

 

Svaret HeliOS sendte læreren er postet her.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Haha... Der fikk jeg meg kveldens latterkule! Flott at vi har så kompetente lærer som tar godt vare på våre barn.

Kjenner at jeg nesten blir litt hissig av å lese dette.

 

 

No software is free and spreading that misconception is harmful.

Stakkars menneske. Hvilken verden lever du i, skulle nesten tro det var i amerika! :ninja: Måtte du våkne opp!

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Ja, jeg leste denne historien på bloggen til HeliOS. Det første jeg tenkte var at Ken Starks hadde fått et brev fra noen som køddet med han -- ingen er vel så dumme? Det virket litt for spissformulert til å være troverdig, etter min mening.

 

Det blir interessant å se hvordan enden på visa blir. Han holder oss vel oppdatert fortløpende.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle følge linkestrømmen, og finne den nye artikkelen som forteller at læreren var mer skeptisk til den store mengden leende guttunger samlet rundt en laptop, og en elev som delte ut cder med programvare "han hadde fått av en voksen".

 

Men i dag ser det ut som om google.com/blogspot mener at «your query looks similar to automated requests from a computer virus or spyware application», og slipper meg ikke inn på blogspot.

Lenke til kommentar

Hey hey, playa. I gotz some new shit, yo!

Dis be Red Hat, biatch. It gots fly dependencies handling, and tha artwork be all up in yo grill!

Pop a cap i da Debians silicon, smack up yo PC with tha R to tha H.

Red Hat rules tha campus, fool! Yo be big pimpin with this shit, it even gots that bitchin EMACS, yo, strait from da big dog RMS.

Ya don't use it, yo be wack!

Lenke til kommentar
I along with many others tried Linux during college

Når det skrives på den måten hørest det nesten ut som at linux er lugubert/skummelt/narkotisk middel/etc...

Ja, for en gangster hu var på den tida! Lurte seg rundt i friminuttene å prøvde linux! Shit!

Merkelig hvordan vi leser samme setning helt forskjellig. Jeg så over hodet ikke det dere så der.

Lenke til kommentar

Herre min syndige skaper...

 

Litt gøy egentlig, men jeg får vondt inni meg av å tenke på slike folk.

Hun går vel i samme kategori som mange andre lærere jeg har hatt, det verste jeg vet er folk som holder på slik som dette. De tror at de vet best bare fordi de er eldst eller har utdanning eller hva det nå skulle være. Når slike personer faktisk er lærere som skal være med på å oppdra våre barn så blir jeg egentlig litt skremt ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...