bruerrr Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei, en kompis av meg med hk msi p6ngm serie oppdaterte biosen sin etter en format av hdd. Han la inn en bios-driver for xp, men etter å ha installert xp fryses det rett etter "loading-screen" til XP. Vi prøvde å resette bios ved å ta ut batteri og sette det inn igjen, men når vi prøver å starte opp igjen, så får vi ikke opp skjermbilde...Maskinen går som normalt, med alle vifter i bruk osv. Skal vi prøve å resette jumperen til bios også? Eller har noen en ide på hva som skylder dette? Vært kjekt med et snarlig svar! Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei. Kan prøve å ta fra hverandre alle delene som sitter i hovedkortet en gang først. Hvis dette ikke hjelper noe på problemet, kan dere prøve reset-jumperen til BIOS-en. ^^ Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Prøvde først med å ta ut skjermkort + ram, og satte det inn igjen...så prøvde vi til slutt og resette bios via jumper, men fortsatt ingen hell! Noe annet lurt man kan gjøre? kombinere jumper reset, pluss ta ut batteri samtidig? Batteriet ble tatt ut når det ikke var strøm til maskinen, jumper ble resatt mens pc'en var avslått. ikke prøvd å ta ut begge deler på en gang enda... Noen tanker? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Prøvde først med å ta ut skjermkort + ram, og satte det inn igjen...så prøvde vi til slutt og resette bios via jumper, men fortsatt ingen hell! Noe annet lurt man kan gjøre? kombinere jumper reset, pluss ta ut batteri samtidig? Batteriet ble tatt ut når det ikke var strøm til maskinen, jumper ble resatt mens pc'en var avslått. ikke prøvd å ta ut begge deler på en gang enda... Noen tanker? kan være mye som er galt. har du flere ram brikker kan du prøve med bare en og en.. regner med at pcen ikke er overklokket? kan også være en liten sjanse for at er hardisken.. en annen ting du kan prøve er og formatere og instalere på nytt, da er du vertfall sikker på at det ikke er software.. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 da tok jeg ut skjermkortet og brukte vgaporten og da fungerer alt som det skal! Skjermkortet starter og går når jeg setter det inn igjen, men får ingen bilde. Vifta går som normalt. Kan det være noe tull med skjermkortet, eller sloten den står i`? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 da tok jeg ut skjermkortet og brukte vgaporten og da fungerer alt som det skal! Skjermkortet starter og går når jeg setter det inn igjen, men får ingen bilde. Vifta går som normalt. Kan det være noe tull med skjermkortet, eller sloten den står i`? dumt sprøsmål, men har du satt i strømmen til skjermkortet? kan både være hovedkort og skjermkort, se om du får testet skjermkortet på en annen pc eller et annet skjermkort på pcen din.. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Joda har nok det! Men når jeg starter opp i vga mode så får jeg opp en feilmld " Cmos checksum bad" Prøv med ny oppdatering av bios da? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Joda har nok det! Men når jeg starter opp i vga mode så får jeg opp en feilmld " Cmos checksum bad" Prøv med ny oppdatering av bios da? Cmos checksum bad kan komme av ting som -cmos bateriet ikkke fungere som det skal - eller at bios instillingene er oppdatert, sett de som du ønsker eller trykk på default. - eller at pcen ikke ble riktig avslått. Lenke til kommentar
bruerrr Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 ok! da har vi skjermkortetigang igjen :)m en da har vi problemet med at maskinen låser seg rett etter loadingscreen til xp! tips og triks til dette? Lenke til kommentar
gorefest Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 ok! da har vi skjermkortetigang igjen :)m en da har vi problemet med at maskinen låser seg rett etter loadingscreen til xp! tips og triks til dette? bytte ram? er sikkert en hardware feil Lenke til kommentar
troari Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Tro du skal gå inn i Bios og Enable Skjærmkortet Primary Graphics Adapter This setting specifies which graphics card is your primary graphics adapter. (PCI-E) Står sikkert i VGA etter bios oppdatering. http://img228.imageshack.us/my.php?image=biosiq1.png Endret 13. desember 2008 av troari Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Kan være HDD feil, RAM feil som tidligere nevnt... Er det fake OS??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå