aprilia-rs Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 har jeg har en ureggistrert yamaha dt 50cc 83 model. jeg bygger den om til en crosser så jeg har planer om å trimme den litt, det er livelig siden den ikke skal reggistreres. er det noen som vet hvor plomberinngene sitter på den. jeg finner dem ikke:( Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det fins ikke plumber i en så gammel sykkel, du må bytte til større sylinder først og fremst. Hvis du vil ha enda mere futt i den, monterer du på større forgasser, samt innsug. Lenke til kommentar
aprilia-rs Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Det fins ikke plumber i en så gammel sykkel, du må bytte til større sylinder først og fremst. Hvis du vil ha enda mere futt i den, monterer du på større forgasser, samt innsug. ok jeg har en malossi 21 mm gasser som jeg skal sette på i morgen. men hvor får jeg kjøpt trimm sylinder og sont til en så gammel sykkel? noen som har noe trimm ligende? Lenke til kommentar
Vegggen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) He,he en sånn hadde jeg den gang den var ny. Jepp begynner å bli gammel... Det er forsåvidt riktig som HondaOlav sier, det er ikke noen plomberinger som enkelt kan fjernes. Men noen tjuvtriks hadde vi da for å få litt mer futt i den. Det mest effektive var å file opp eksosporten en god del, så kan du bøye opp stopperne som begrenser utslaget på reed ventilen (den som sitter mellom forgasser og sylinder). Deretter kan du sette i et par ekstra pakninger for å heve sylinderportene, og slipe ned topplokket litt for å øke kompresjonen. Sammen med et par hakk større fordrev kunne dette gi en toppfart på rundt 75 km/t. Skal du ha noe mer effekt må det kjøpes trimsett. Sylinder og stempel med større boring, og effektpotte gjør susen. Større forgasser eller i det minste nye dyser hjelper også på. Lykke til. Endret 13. desember 2008 av Vegggen Lenke til kommentar
aprilia-rs Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 He,he en sånn hadde jeg den gang den var ny. Jepp begynner å bli gammel... Det er forsåvidt riktig som HondaOlav sier, det er ikke noen plomberinger som enkelt kan fjernes. Men noen tjuvtriks hadde vi da for å få litt mer futt i den. Det mest effektive var å file opp eksosporten en god del, så kan du bøye opp stopperne som begrenser utslaget på reed ventilen (den som sitter mellom forgasser og sylinder). Deretter kan du sette i et par ekstra pakninger for å heve sylinderportene, og slipe ned topplokket litt for å øke kompresjonen. Sammen med et par hakk større fordrev kunne dette gi en toppfart på rundt 75 km/t. Skal du ha noe mer effekt må det kjøpes trimsett. Sylinder og stempel med større boring, og effektpotte gjør susen. Større forgasser eller i det minste nye dyser hjelper også på. Lykke til. ja smart. men hvor mye skal jeg bøye til redd ventil stopperen og hva mener du med file opp potta? Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall. Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings Endret 14. desember 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
aprilia-rs Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall. Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings ok takk for tipset, men er det noen som har noe brukt jeg kan kjøpe? Lenke til kommentar
aprilia-rs Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall. Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings ok takk for tipset, men er det noen som har noe brukt jeg kan kjøpe? fant ut at det er en 1985 model og ikke 1983. er det noen forskjel på plomberingene der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå