Gå til innhold

Post med ny tråd i øvers og sider i forum funksjon

Anbefalte innlegg

Hey, lurer på hvordan jeg skal få de nyeste trådene øverst og/eller de med nyest svar i.

Også hadde det vært greit med sider sånn forum.php?id=2&side=2+

sånn at det kun blir 10 tråder pr side + sticky (Stickene skal hels ikke være med på side 2+

EDIT: Og hvordan er egentlig dette med tall?

sånn som 1000 = 1 000 og 1000000 = 1 000 000 Hvordan får man til slikt?

- Rudde

- Takk :)

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Og hvordan er egentlig dette med tall?

sånn som 1000 = 1 000 og 1000000 = 1 000 000 Hvordan får man til slikt?

<?php

$y = 1000000;
$x = number_format($y);
$x = str_replace(",", " ", $x);

echo $x;

?>

----------

Hvordan få til: forum.php?id=2 10 på hver side osv..

Select * From forum where id = {$_GET['id']} LIMIT 10

nyest svar øverst:

select * from forum order by svardato desc

Endret av ThomasQ
Lenke til kommentar

Å, herregud.

ThomasQ: La vær å svare i PHP-forumet. Du innehar ikke noe kompetanse til å besvare spørsmål her. Jeg må bare riste på hodet når jeg ser feilinformasjonen du gir.

1) number_format() tar flere parametere. Altså holder det å kjøre number_format(1000000, 0, ',', ' ') for å formatere et nummer slik trådstarter ønsker. Å kjøre str_replace her er helt overflødig.

2) Spørringen du foreslår er åpenbart sårbar overfor SQL-injections. Dette er HELT grunnleggende, og du bør IKKE komme med så usikker kode som du foreslår her. Til trådstarter: Husk ALLTID å kontrollere informasjon som sendes fra brukerne. I dette tilfellet bør du caste til int, eller bruke mysql_real_escape_string(), for å forhindre SQL-injections.

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Å, herregud.

ThomasQ: La vær å svare i PHP-forumet. Du innehar ikke noe kompetanse til å besvare spørsmål her. Jeg må bare riste på hodet når jeg ser feilinformasjonen du gir.

Noe sier meg at det ikke er første gang du har sagt det. Bytt ut ThomasQ med php_user/medusa1414/Rematusen (velg og vrak etter eget ønske). Ser vi noen likhetstrekk tro? :hmm:

Forøvrig: Her bruker selvsagt number_format fult ut.

PS: Tar forbehold mot at jeg glemte noen nick i listen over.

Lenke til kommentar
Lokaltog: Trur du jeg gidder å skrive fullstendig komplett kode, som han kun kan lime inn, og slippe å tenke selv engang??

Jeg tror ikke du kan PHP. Hvis du ikke ønsker å gi hjelp, fordi du mener mottakeren heller bør "tenke selv", så la heller vær. Feilinformasjon != hjelp.

Ernie: I know. :p

Edit: Jeg aner ikke hvorfor jeg leste Ernie som Jonas. Beklager! :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Både medusa1414, Rematusen og php_user var også "ny her". Uansett om du er han eller ikke, så har du en del fellestrekk med den nevnte personen med mange profiler på diskusjon.no. Arroganse, lav kompetanse og mangel på selvinnsikt er nøkkelord her.

Jeg står likevel ved mitt forrige utsagn. Inntil du kan kode PHP utover "Hello World", så synes jeg du skal la vær å gi "gode" råd til andre nybegynnere som står fast.

Lenke til kommentar

Masse kretikk til ThomasQ her.. xP

Det med tallet fungerte fint :)

Men hvis jeg bruker order by svardato så vil vel ikke den tråden som er nyest komme øverst da? vil den vel?

EDIT: Fikk til det med svar også men sider sliter jeg litt med.. :S

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...