Gå til innhold

Hvis du skader en DYR bil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo ikke til å koste deg som forsikringsstaker, mer om du krasjer en Il tempo gigante, eller en volvo 240? Vil jeg tro.

Summen for hele skaden trekkes av den store "potten" som alle sammen betaler inn til forsikringsselskapet. Du vil jo bare få en forhøyet premie, da du tilfeldigvis kjørte på en bil.

Noe annet enn dette ville jo ha vært meget urettferdig.

Lenke til kommentar
Hørte om en kar som kom til å skade en Ferrari, og måtte betale for frakt til og fra Itialia, samt også for reparasjoner og lakkering....

Det gjelder kun hvis han ikke har vanlig ansvarsforsikring.

Joda, tar den, men det må ha vært ekstremt surt for den karen da, kan jo ikke ha vært helt billig for å si det slik....

Jeg ville ikke likt å få regningen for den dumpende ned i postkassen nei....

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Om man er så uheldig at man rygger inn i en annen bil, skrenser borti eller bare riper opp, så må man erstatte.

Om jeg hadde eid en bil til flere millioner, så kan jo ikke jeg regne med at andre sjåfører skal drive å rygge inn i den. Det skal jo ikke være mitt problem at andre ikke kan kjøre bil.

Lenke til kommentar
Om man er så uheldig at man rygger inn i en annen bil, skrenser borti eller bare riper opp, så må man erstatte.

Om jeg hadde eid en bil til flere millioner, så kan jo ikke jeg regne med at andre sjåfører skal drive å rygge inn i den. Det skal jo ikke være mitt problem at andre ikke kan kjøre bil.

Om du hadde eid ein bil til flere millioner så hadde kasko forsikringen din ordnet dette.

Kva som skjer videre mellom forsikringselskapet og den andre parten er jo egentlig for din del uintressant.

Lenke til kommentar

Om du hadde eid ein bil til flere millioner så hadde kasko forsikringen din ordnet dette.

Kva som skjer videre mellom forsikringselskapet og den andre parten er jo egentlig for din del uintressant.

Dekke med egen kasko og miste bonus ?

Det er regelrett idiotisk. Den som er skyld skal alltid dekke skaden, om så får det være opp til forsikringsselskaper å vurdere dette.

Lenke til kommentar
Jeg synes også det er feil at mitt forsikringsselskap skal erstatte millionbilen.

Det er verken min eller mitt forsikringsselskap sin feil, at denne jappen absolutt måtte ha slik en dyr bil.

Juridisk sett blir det vel slik...

Men får jeg høyere premie etterpå, om jeg riper opp en luksusbil, enn om jeg riper opp en Mazda 1992 mod.?

Selvfølgelig SKAL ditt forsikringsselskap erstatte skaden (dersom du har skyld). Det er DIN feil at du traff bilen. Eieren av den kan iallefall ikke lastes.

Og til spørsmål 2: Nei

Jeg oppfordrer deg heller til å lese vilkårene i din forsikringsavtale, enn å kverulere her.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Det er jo din feil at du ikke har kontroll og krasjer inn i en annen bil, uansett prisklasse.

"Jeg" og mitt forsikringsselskap skal i hvert fall ikke betale for skadene du har påført.

La oss si omvendt da. Hvis jeg hadde kjørt en gammel bil uten særlig verdi, og du hadde krasja inn i den. Er det da rettferdig at jeg får kun kr 1 500 (vrakpant) for bilen, fordi forsikringsselskapet ikke ser verdien i bilen? Da sitter jeg uten bil og uten penger til å kjøpe en annen bil.

Lenke til kommentar

Sukk,

la oss sei at eg kjører rundt i min nyinkjøpte Ferrari. Så kommer Mannen med ljåen rasende og skraper opp hele venstre siden min.

Det er på det rene at Mannem med ljåen var over i min kjørebane, og vi har begge full kasko.

Mitt tap = får ikkje kjørt den fine bilen fordi den er på vekrsted.

Mannen med ljåen = må betale egenandelen til sitt selskap.

Mannen med ljåen sitt selskap må betale verksteds rekningen.

Selv om eg kun har del-kasko så slipper eg å miste bonus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Sukk,

la oss sei at eg kjører rundt i min nyinkjøpte Ferrari. Så kommer Mannen med ljåen rasende og skraper opp hele venstre siden min.

Det er på det rene at Mannem med ljåen var over i min kjørebane, og vi har begge full kasko.

Mitt tap = får ikkje kjørt den fine bilen fordi den er på vekrsted.

Mannen med ljåen = må betale egenandelen til sitt selskap.

Mannen med ljåen sitt selskap må betale verksteds rekningen.

Selv om eg kun har del-kasko så slipper eg å miste bonus.

Nesten riktig: Mannen med ljåen får bonustap for skaden han har påført din bil, og må betale egenandel kun dersom han velger å ta sin egen skade på sin kasko.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...