Mrp1 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei Jeg og noen kamerater reiser til danmark snart, så lurte jeg bare på om vanlig bankort/førerkort er gyldig legimitasjon vis jeg F,eks skal kjøpe alkohol der nede? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Skulle så absolutt tro det . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Pass og førerkort. Vet ikke hvor gamle dere er, men for å kjøpe alkohol i butikk er aldersgrensen 16, og ikke noe som kontrolleres veldig... Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 pass er det eneste norske legitimasjonen som er gyldig i utlandet. det arbeides med å lage et leg. i bankkort-størrelse men det blir ikke lansert før til sommeren såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 Pga særnordiske avtaler kan du til Sverige og Danmark som nordmann reise uten pass, men med førerkort. Til alle andre land - også Schengen, er pass eneste gyldige legitimasjon. Et norsk førerkort vil i de aller, aller fleste tilfeller godtas som legitimasjon i DK. Det jobbes med et nasjonalt ID-kort som basically er et pass uten "sider" - i bankkortformat. Men dette har de sikkert arbeidet med siden før jeg ble født sent på 80-tallet. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. desember 2008 Del Skrevet 28. desember 2008 det nye legget i bankkort-størrelse er planlagt å få klart før sommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå