SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Da blir det vel egentlig ett fett, gjør det ikke? Mye av musikken min har ingen sjanger tag så det blir vel egentlig umulig for meg! Da blir det bare ennå mer jobb. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Derfor burde du gjøre en ordentlig jobb med musikksamlinga di først som sist! Dvs ha korrekte tags osv. Les herran her: http://www.tek.no/audiovisuelt/artikler/sl...mlingen/51439/9 Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Er vedig opptatt av ID3 tags, bare at jeg ikke alltid gidder å ha sjanger tags! Ser rett og slett ingen vits i det siden all musikken min er sortert innen sjangere i Foobar biblioteket mitt! Er vedig opptatt av ID3 tags, bare at jeg ikke alltid gidder å ha sjanger tags! Ser rett og slett ingen vits i det siden all musikken min er sortert innen sjangere i Foobar biblioteket mitt! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Poenget med tags er at metadataen kan benyttes på andre arenaer, som f.eks iPod. Man kan sikkert lage mappesystem der også (uten at jeg vet hvordan), men med gode tags kan man sortere musikken etter albumnavn, artistnavn og din favoritt: sjanger. Det kan man ikke hvis man ikke har fullstendige metadata. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Om jeg noen gang kommer til å bruke en ipod eller lignende kal jeg kanskje gjøre noe emd det! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Derfor er det kanskje greit å gjøre det allerede i dag? Å få orden på systemet ditt én gang for alle? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Selv har jeg alle metadataene i orden bortsett fra sjanger. Har aldri vært noen stor fan av å dele inn musikk i sjangre, føler det er veldig vanskelig og ikke minst unøyaktig. Hvor skal man liksom plassere artister som Pink Floyd? Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Progressive Rock Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg sjangerplasserer hele album, noe som tar høyde for utvikling mellom albumene. Sjanger er problematisk og kontroversielt, men noen ganger er det greit å bare sortere etter det når jeg vil høre på f.eks soul. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvis man er veldig obs på hvilken sjanger all musikk din er, så er det jo ikke problematisk. Hvis min ikke har greie på sjangre i det hele tatt, så er det jo selvfølgelig ikke å anbefale! Men det er jo opp til hver enkelt av oss! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Sjanger er ikke noe fast. Det er kun et abstrakt konsept som ikke har noen endelig fasit og som er i konstant bevegelse, og opptrer forskjellig for ulike mennesker i diverse kulturer og samfunn. Man bør aldri behandle sjanger som om det er en sannhet. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Min struktur: Musikk: Sjanger: Bandnavn: Filtype (FLAC/MP3): Album Når band endrer seg forholder jeg meg til bandets opprinnelige sjanger. Forøvrig er alt organisert i MediaMonkey så mappestrukturen betyr ikke så mye. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Jeg har alt i iTunes(Kanskje snart Songbird), så hvordan det ser ut i musikk-katalogen bryr meg minimalt. Så lenge metadata er korrekt så er mappestrukturen av mindre viktighet. Musikk jeg ripper selv bli automatisk lagt i Artist/Album/xx låtnavn.flac. Lenke til kommentar
icer Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Mappe systemet mitt: D\Musikk\Sortert ->Anna ->Country ->Dans ->Diverse ->Elektronika ->Norsk ->OST ->Pop og Rolig ->Rap,Hip Hop RnB ->Rock ->Samle CD'er ->Trance ->Urørt eks. ->Sortert ``->Rock `````->David Cook ````````--->David Cook - Analog Heart ````````--->David Cook - David Cook `````````````--->David Cook - 1 - Declaration Anna er for eks. instrumental Musikk (har bare noe lite) Diverse er for enkeltsanger jeg ikke har gaddet å lage mappe til Ligger også en Diverse under hver mappe som sier det samme som den i hovedmappen I Tillegg har jeg en annen mappe for LimeWire der alle nedlastninger havner Downloads\Torrents\Ferdige ->ALT ->Film ->Musikk ->Progz ->Serier eks. ->Musikk ```-->Limwire ```````-->The Fray - You Found Me Filnavnet er og burde vært en selvfølge at det er ved album: Artist - Spor Nummer - Tittel eller enkeltfiler Artist - Tittel Tag'er som album ellers vil avspillingsprogrammet finne selv, ingen grunn til å ha dette i filnavnet når man kan ha en mappestruktur som over Synes dette er helt flott, syns det nesten blir for dumt å organisere i flere varianter som innen rock da de da blir umulig å finne igjen ting, igjen er det dette vi har tag'er til. Eneste jeg hadde gjort om jeg hadde lagt til flere mapper var om det var noen spesielle sjangrer som utmerker seg som eks Heavy Metal, men siden jeg ikke liker den dritten så trenger jeg det ikke... Skjønner ikke opplegget med at noen bruker eks Album - Spor Nr - Artist ELLER Spor Nr - Artist - Tittel Dette skaper bare problemer når du skal finne enkeltsanger og du velger sorter etter tittel og ender opp med 2000 titler og 200 som starter med 01 - X. eks. iTunes går man inn på alle artister og forventer å se artister, men neida, det er såklart en artist som heter "06. Dum Dum Boys" Endret 2. februar 2009 av icer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå