lokeland Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Ettersom jeg har alt for mye musikk som er uorganisert skal nå prøve å få organisert det ordentlig. Derfor jeg ønsker jeg noen tips. Hvordan gjør dere det? Synes det er litt problematisk ved tanke på at sikkert halvparten av låtene er remixer. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) mappe: lossy/lossless mappe: artist mappe: album filer: artist - låtnummer - låtnavn Endret 13. desember 2008 av indietrash Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Det med album funker dårlig, for det har jeg ikke snøring på og er heller ikke så opptatt av det. Fra før har jeg: Sjangre > Artister, men i hovedmappa ligger det mange låter av ukjente artister for meg. Lenke til kommentar
Keldon Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Blir litt vanskelig å organisere musikk du ikke vet hva er. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg vet jo hva det, er men ikke hvilke album det hører til. Mye av det tilhører ikke engang et album. Hører mest på elektronisk musikk, hvis det hjelper. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 mappe: lossy/losslessmappe: artist mappe: album filer: artist - låtnummer - låtnavn Hva er poenget med å dele musikken sin i lossy og lossless-filer? Synes det virker rimelig meningsløst. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Jeg har: Mappe: Musikk > Artister > Album > Sang F.eks: Turbonegro > Ass Cobra > Denim Demon Hvis noen kjønte det Endret 14. desember 2008 av TurboHolte Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hva er poenget med å dele musikken sin i lossy og lossless-filer? Synes det virker rimelig meningsløst. dersom man har et album i både lossless og lossy filformat (for mp3spiller e.l.) så vil man gjerne ha albumet i bare lossless i spillelisten når du hører på musikk på anlegget. dessuten er det lettere å finne musikk til mp3-spilleren når man ikke har lossless musikk på samme plass som lossy. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Det hørtes veldig lite plassbesparende ut å ha både lossless og lossy på pc-en. Det har i hvert fall ikke jeg plass til. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 come out of the dark ages. man er snart i 2009. harddisker er ikke dyre. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg gidder ikke å skaffe meg flere hundre giga med harddiskplass. 150 GB holder for meg. Skulle jeg gjort musikkfilene mine enorme mens jeg samtidig skulle beholde de gamle hadde 150 GB ikke strukket til i det hele tatt. I tillegg synes jeg det er fullstendig unødvendig med slike enorme musikkfiler, men det er jo en annen diskusjon. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 dersom man liker musikk veldig godt vil man gjerne har ordentlig kvalitet på musikken. da strekker ikke mp3 til. 150gb plass er ikke i nærheten av nok plass til fire uker med musikk, hvorav en god del er i flac. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg driter i lydkvaliteten, og liker allikevel musikk veldig godt. Jeg har ikke planer om å spille musikken min på enorme anlegg og maksimum 196 kbps holder i bøttevis for meg, så lenge det er rippet bra nok. En annen ting er at det er nesten en latterliggjørelse å høre på, say, Tom Waits i enorme wavefiler. Men det er som sagt ikke en diskusjon som hører hjemme her. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Hva betyr lossless og lossy? =O Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) det er nesten en latterliggjørelse å høre på, say, Tom Waits i enorme wavefiler uten tvil. man bør bruke flac. Hva betyr lossless og lossy? =O lossless er musikk rippet (fra for eksempel analogt eller optisk format) til digitalt format uten tap, mens lossy er naturligvis *med* tap. Endret 14. desember 2008 av indietrash Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Min modell: Musikk/A/Autechre/1995 - Tri Repetae/01 - Dael Musikk/P/Prodigy, The/1997 - Smack My Bitch Up/04 - Smack My Bitch Up (DJ Hype Remix) Musikk/V/Various/1997 - Lost Highway/01 - I'm Deranged (Edit) Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Gjør det slik: E:\Musikk\MP3\Industrial-Electronic\Burial (UK)\2006 - Burial E:\Musikk\MP3\Industrial-Electronic\Burial (UK)\2007 - Untrue E:\Musikk\MP3\Death-Brutal Death-Grind\Aborted (Bel)\2001 - Engineering The Dead E:\Musikk\FLAC\Post Rock-Shoegaze\Explosions in the Sky (US)\2000 - How Strange, Innocence (Flac) Hvis du ikke skjjønte det er altså E: harddisken, Mp3/Flac formatet, så sjanger, så artist/band med land i parantes, så albumtittel med årstallførst! Veldig bra system vil jeg påstå! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Å sortere etter sjanger i mappene er og blir en uting. En sjanger er for det første veldig flytende og dynamisk, og mange band forandrer jo sjanger fra album til album. Én faktor som stort sett er stabil er jo nettopp bandnavn, med visse unntak som Jackson 5 som ble til The Jacksons, f.eks. Vil man raskt lete fram en gruppe man vil høre noe av (gjennom f.eks streaming via Xbox til stua), er det mye mer fornuftig og ryddig med en alfabetisk sortering enn en labyrint av sjangerforviklinger. Lenke til kommentar
SirUstinov Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 (endret) Njæ, synes ikke jeg! Har ca 500 gb med musikk på pcen så det blir veldig slitsomt om jeg skal sorterer alt etter alfabetisk rekkefølge! Når jeg hører på musikk så tenker jeg at: "nå er jeg i mood for noe Ambient" da kan jeg bare gå inn på mappen med Ambient! Synes det fungerer veldig bra Dessuten når du bruker Foobar ser det veldig bra og oversiktelig ut i biblioteket! Endret 15. desember 2008 av CharltonHeston89 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hvis jeg er i mood for ambient går jeg bare inn på MediaMonkey og sorterer etter sjanger. Dermed forblir det rigide og ryddige mappesystemet som er vennlig for alle typer brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå