-Teddy- Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Min Habu sendes tilbake til komplett for fjerde gang på et par år nå pga dobbeltklikksyndromet og andre problemer. Tid for nytt verktøy til å flytte markøren med, men hva skal jeg velge? Har tittet litt, og har funnet ut at Avatar eller Kone virker som gode produkt begge to. Det har egentlig kokt ned til at jeg lurer på hvilken mus som har best ergonomi. Meningene er visst veldig delt om Avatar etter hva jeg har lest, men Kone har en merkelig "ringefingerholder" som ikke er der jeg pleier å ha ringefingeren. Noen som har testet begge (eller en av de) og kan si litt om ergonomien på dem? Endret 13. desember 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Først av alt, jeg har ikke prøvd verken Avatar eller Kone, men jeg har prøvd G5, MS Sidewinder, MX518 og SS Ikari. Av de musene så er jo G5 og MX518 veldig gode og like i fasongen. Sidewinder føles litt plastikk, men den har jeg ikke prøvd så mye. Ikarien derimot er helt perfekt. Den er litt breiere enn G5-en og den har en liten "flapp" som ringefingerstøtte. Så hvis du er ute etter en mus som er veldig ergonomisk korrekt så anbefaler jeg SS Ikari, men jeg har som sagt ikke prøvd noen av de du har sett på. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Alt krever en viss tilvenning, og jeg er hvertfall fornøyd med Roccat Kone. Hadde Logitech G3 før dette, og det er hvertfall to helt forskjellige modeller. Har ikke blitt helt fortrolig med den glatte og tørre overflaten enda, men det kommer vel med tiden. Kan anbefale Kone, den andre har jeg ikke prøvd. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Endte på Kone Sitter forresten laseren langt bak, på midten, eller foran på musa? Merket at laseren på Habu satt langt bak, trengte litt tilvenning. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Endte med at jeg selger den nå (Ref.signaturen) Ergonomien er fin fin til windowsbruk, men jeg har ikke helt blitt fortrolig med den til spilling. Er vandt med å holde langt bakpå, og det blir litt feil med slike ergonomiske mus. Ender vel opp med å gå for Logitech G5 tenker jeg, må bare få kommet meg til en butikk hvor jeg kan få testet den først. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Tipper du fortsatt vil like SS Ikari. Du kan teste den hos datakjeden (ihvertfall teste ergonomien). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå