Magnusha Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei! Lurer på noe ang. flyreise. Normalt på en økonomiklasse kan man ha med seg 20Kg bagasje og 5kg håndbagasje. Hvordan er det med bagasje når man er i et land i 3 måneder? Mener å huske at noen har fortalt meg at det er noe som heter "over-sea" eller noe sånt. Da kunne man ha med seg 32kg bagasje eller noe. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette...? Takker for alle svar Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei! Lurer på noe ang. flyreise. Normalt på en økonomiklasse kan man ha med seg 20Kg bagasje og 5kg håndbagasje. Hvordan er det med bagasje når man er i et land i 3 måneder? Mener å huske at noen har fortalt meg at det er noe som heter "over-sea" eller noe sånt. Da kunne man ha med seg 32kg bagasje eller noe. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette...? Takker for alle svar Dette varierer nok avhengig av land du skal til. Så jeg ville sjekket dette ut for hver gang (regler endres jo hele tiden også). Kan nevne at da jeg var i USA nå sist så var det maks 23 kilo til USA og 30 tilbake (British Airways). Men som sagt. Sjekk dette først. Det kan bli dyrt å ikke sjekke. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Nei. Nei nei nei. Nei nei nei. Det er ikke et eneste flyselskap jeg kjenner til som oppererer på den måten - og jeg har jobbet for fryktelig mange flyselskaper etterhvert... Til USA er det slik at så godt som alle selskaper tilbyr 2*23 kg(50 lbs). Til Sør-Amerika er det litt opp og ned, noen steder, med noen billetter, kan du ha med hele 2*32 - andre ganger bare 20 kilo. Det hele handler om billettypen din og bookingklassen - noen ganger er det slik at for et opphold på 3 måneder kan det ikke utstedes de billigste billettene, men om det betyr at du får mer baggasje varrierer. Generelt vil jeg si at om du reiser til Asia og innen Europa kan du glemme mer enn 20 kilo i de fleste tilfeller som involverer økonomiklasse. EDIT: Angående håndbaggasje er normalt 8 kg forøvrig. Noen praktiserer 6, andre 12. Men 5 tror jeg nok du må på chartertur for å få... Endret 14. desember 2008 av PlatinumFlyer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Generelt vil jeg si at om du reiser til Asia og innen Europa kan du glemme mer enn 20 kilo i de fleste tilfeller som involverer økonomiklasse. Med mindre man er med på et bonusprogram som gir ekstra tillatt bagasje, men da må man ha flydd litt med selskapet før. Ellers kan man selvsagt betale. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Hmm.. Da går nok det dritt:( Skal til Bali og fly med Cathay pacific. Noen som vet hvor mye det koster med overvekt? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Bonusprogrammer gir selvsagt et annet bilde. Jeg kjenner ikke til Cathay og Oneworlds prising av overvekt så godt, men du må nok regne med omkring 250 kr/kiloen Oslo-Bali. Det er dog muuuulig hvis BA er involvert at de fortsatt har en greie hvor man kan kjøpe opp et kolli til 32 kilo( 70 lbs) for en brøkdel av kiloprisingen for det samme. Det hele ser ut til å depende på hvem du flyr ut fra Oslo. Hvis du opplyser oss om det, kan vi muligens gi et bedre guesstimate. Foreløpig vil jeg estimere det til 250 kr/kiloen - det er det konkurrentene i SkyTeam tar for overvekt på ruten. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Skal fly med British airways fra Oslo til London, også Cathay pacific fra London til Hong kong. Så fra Hong Kong til Beijing. Være i Beijing i 3-4 dager. Så tilbake til Hong kong for å være der i 5 dager. Og tilslutt Hong Kong til Bali, der skal jeg være i 3 måneder. Hjemover skal jeg fly med Cathay Bali-Hongkong-London. Og BA London-oslo. Ble litt knotete skrevet men, men:P Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Standard på BA er å charge 90 pund hvis bagen er over 23 kilo - men under 32 for en reiserute lik din. Dette er når alle leggene på turene er opperert av BA selv. Du må nok rett og slett ta kontakt med ditt reisebyrå(der du har bestilt billetten) eller direkte med Cathay for å finne ut hva overvekt koster... Sikkert er en ting, det er en dyr affære. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå