sinnadyr Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Digital Teknikk ved elektroingeniør på HiST (Høgskolen i Sør-Trøndelag) 1. klasse. Legger ved .PDF av oppgaven, er 3'ern jeg sliter grundig med. Legger også ved fasiten som jeg forstår minimalt av. Lærern er ikke tilgjengelig for spørsmål :\ Oppgaven: _ving_6.pdf Løsningen: _ving_6_l_sn.pdf PDF-leser? Foxit PDF-Reader Er eksamen på tirsdag så håper virkelig på hjelp og en god forklaring, for dette er noe jeg føler jeg må forstå På forhånd, tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Digital Teknikk ved elektroingeniør på HiST (Høgskolen i Sør-Trøndelag) 1. klasse. Legger ved .PDF av oppgaven, er 3'ern jeg sliter grundig med. Legger også ved fasiten som jeg forstår minimalt av. Lærern er ikke tilgjengelig for spørsmål :\ Oppgaven: _ving_6.pdf Løsningen: _ving_6_l_sn.pdf PDF-leser? Foxit PDF-Reader Er eksamen på tirsdag så håper virkelig på hjelp og en god forklaring, for dette er noe jeg føler jeg må forstå På forhånd, tusen takk for all hjelp Du må bare lage en oversikt over hvilke bitmønster (ABCD) du har ved de ulike oppgavene. F.eks Når væskenivået er over både C og D skal begge pumpene gå. ABCD der C og D er fast 1 og de andre kan variere gir følgende muligheter 0011 = 3 0111 = 7 1011 = 11 1111 = 15 Med andre ord så må begge pumpene kobles til pinne 3,7,11 og 15 Sånn fortsetter du med alle andre varianter. Ta det stykkevis og delt så går det fint. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Takker hva med ROM'en i oppgave B? Ser jo på en måte hva det snakkes om, men skjønner likevel ikke helt hvordan den fungerer. Slik som jeg har forstått det er det en dekoder med forhåndsbestemte verdier på utgangene(?) Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Takker hva med ROM'en i oppgave B? Ser jo på en måte hva det snakkes om, men skjønner likevel ikke helt hvordan den fungerer. Slik som jeg har forstått det er det en dekoder med forhåndsbestemte verdier på utgangene(?) Hvis du studerer ROM'en så ser du at den ikke er annet en enn oversikt over logisk nivå på pumpene for de ulike verdiene. Verdi = Pumpe 1 - Pumpe 2 (der 1 er på og 0 er av) 0 = 0-0 1 = 0-0 2 = P1 - 0 3 = P1 - P2 osv Har du greid oppgave 3a så er 3b gratis egentlig Lenke til kommentar
Moxus Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Takker hva med ROM'en i oppgave B? Ser jo på en måte hva det snakkes om, men skjønner likevel ikke helt hvordan den fungerer. Slik som jeg har forstått det er det en dekoder med forhåndsbestemte verdier på utgangene(?) jeg mener herman sa at kombinatorisk logikk = rom, (med litt godvilje). altså, når du påtrykker en adresse på rom, så får du ett tall ut. adressen til romen kan du jo oversette til inngangsverdi på ei kombinatorisk blokk, og det lagrede tallet kan du oversette til en utgangsverdi. sånn sett kan du lage rom av ei kombinatorisk blokk, eller vice versa. med andre ord har du romen din ferdig, hvis du har funnet et kombinatorisk blokk. bare dytt alle mulige utgangsverdier inn i romen, med tilhørende inngangsverdier som adresse, så har du romen ferdig. -vegard på gruppa di- Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Luringen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå