Mompen Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Heisann! Er helt fersk på bilstereofronten, og har nå hittil byttet alle høyttalere i bilen samt montert originale diskanter ved a og b-stolpen i dørene, med godt resultat! I dag var jeg på Torshov og kjøpte en Pioneer DEH-4000UB, senere skulle jeg montere den nye spilleren, men la fort merke til at kontakten som gikk fra originalkabelene og inn i cd-spilleren ikke passet i den nye! Se vedlagt bilde, kontakten som passet i den gamle spilleren passer ikke i den nye spilleren. Er det mulig å få tak i en overgang til den nye spilleren? Noe som bare kan kobles om? Takker så mye for hjelp, vil gjerne få dette oppe og gå snart Bilen er forøvrig en BMW E30 om det skulle være til hjelp. Endret 17. desember 2008 av Mompen Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Dette er vanlig. Dra til en BMW-forhandler og få kjøpt en overgang til ISO. Du kan få kjøpt den andre steder også. ISO-enden av denne overgangen kobler du til en ISO->Pioneer-kabel, som så kobles til spilleren. Jeg regner med at denne fulgte med i esken til spilleren? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Slik du tenkte på? Den kontakten til venstre passer i spilleren Endret 13. desember 2008 av Mompen Lenke til kommentar
O_K Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Eller du klipper og lodder Overgang på overgang på overgang tar opp mye plass, og er du uheldig ligger de og rister mot hverandre / mot dashbordet inni og lager irriterende ristelyder. Jeg ville i alle fall hoppet over ISO kontakten, og heller sjøtet de kablene direkte med kabelsjøt etc. Så får du laget en egen BMW-Pioneer overgang. Om det var min bil og jeg skulle ha den så lenge at jeg regnet med å selge den for småpenger, og ikke var så opptatt av at alt skulle være orginalt når jeg solgte, så ville jeg klippet bort hele BMW-pluggen, klippet vekk ISO biten fra ISO-pioneer pluggen og loddet det pent sammen. Det burde ikke være så vanskelig å måle / gjette seg frem til hva de forskjellige kablene i bilen din er for noe. Står sikkert litt på internet også. Alt kommer jo ann på hvor flink du er med å koble. Selv har jeg klippet vekk hele min ISO-kontakt og satt på ny, fordi Citroen hadde byttet 12V batteri og 12V tenning. ISO er fint å koble på for man kan kjøpe en "tom" kontakt, og ubrukte pinner, så alt blir seende "profft" ut etterpå. Om du må ha bokser inni der (jeg har en overgang til Citroen sitt multiratt som inneholder elektronikk og må være der), så bør disse enten pakkes inn i noe mykt, eller limes fast med kraftig dobbeltsidig tape. Det finnes ikke noe mer irriterende en en svak knirke / gnisselyd fra dashbordet. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Takker for godt utfyllende svar, men har fått koblet opp alt nå, så saken er vel løst. Forrige eier hadde klippet av originalkontakten, og tvinnet og teipet sammen så det fungerte med den gamle Sony-spilleren min. Jeg kjøpte meg en ISO-hannkontakt og fikk koblet alt opp i den, så ved evt bytte av spiller er det nå bare å koble alt i ISO hunnkontakten som følger med evt ny spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå