bukspretteren Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hei Folkens! Jeg sitter her med min DELL Inspiron 6400 og klør meg veldig i huet om dagen. Problemet er som følger: Installerte Vista 32 bit, dette fungerte bra og fikk grei "opplevelsesindeks" i vista. På et tidspunkt merket jeg at feks. scrollingen i forskjellige nettlesere ga etterslep, noe jeg ikke har opplevd tidligere, jeg noterte også at cpu idlet på unormalt høy prosent. Antok at jeg hadde småprogs som opptok prosessoren og søkte etter tjenester/prosesser som jeg mente kunne virke inn - uten resultat. Det ble kjørt diverse virus/spyware søk, dette ga heller ingen forbedring. Etter mye feilsøking bestemte jeg meg for å formatere og reinstallere Vista. Overaskelsen var derfor stor da problemet fortsatt vedvarte etter helt ny install???? I forbindelse med reinstall satt jeg også bios til default. På den "ferske vista installasjon så jeg også at opplevelses indeksen var halvert fra 4 til 2.2 (prosessorberegninger), i forhold til da alt virket som det skulle. Har irritert meg lenge over dette og finne f. ingen løsning. Tips og råd mottas med takk! System: Cpu: Intel core duo T2400 1,83 ghz Mem: 1024 Gpu: ATI X1400 Vista 32 bit sp1 Endret 14. desember 2008 av bukspretteren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå