PatSharpX Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei, jeg sliter med å finne en oversikt over "mattetegn" i java. Feks *= og /=. Sitter og leser til eksamen nå og tar noen tester som læreren har laget, men jeg finner ikke hva som menes med de greiene der. public int beregning( int a) { if( a < 1 ) return 0; int n = 1; for( int i = 1; i <= a; i++) n *= i; return n; } Hvilket verdi får x etter at følgende setning er utført: int x = beregning(4); Ett eksempel på en av oppgavene som han har gitt. Mener jeg har sett en sånn liste på http://java.sun.com/, men finner den ikke igjen og vet ikke helt hva det heter, så jeg for ikke søkt etter det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ja.../operators.html Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Takk men står fortsatt ikke hva disse skal gjøre? "+= -= *= /= %= &= ^= |= <<= >>= >>>=" Er ikke de standar? Lenke til kommentar
sureup Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) a += i; betyr det samme som: a = a + i; Det samme gjelder ihvertfall for: -= *= /= %= Tipper det samme også gjelder for: &= |= a >= b; betyr a er større eller lik b. Mindre eller lik hvis d står: a <= b; 2 og 3 ganger < og > tegnene vet jeg ikke hva betyr... Endret 14. desember 2008 av sureup Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Ok, takk skal du ha! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 <<, >>, =>>, =<< osv er shift operatorer. Dvs at de flytter bitene i f.eks. et tall til venstre eller høyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå