Gå til innhold

22" med høydejustering til spill og tekst (Samsung 2243BW?)

blaff

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er på jakt etter en ny skjerm og lurer på hvilken størrelse jeg burde kjøpe. Jeg bruker maskinen her daglig til mye spilling og jobbing (lese og skrive, ikke bilde eller video). Har i utgangspunktet lyst på en 24", men lurer på om maskinen takler 1920x1200 i spill på høye innstillinger. Kanskje jeg heller burde velge en 22"?. Eller går det fint å skalere bildet ved å spille på lavere oppløsninger? Her er maskinen:

Intel Core 2 Quad Q9550

Nvidia GeForce 8800 GTX

8GB DDR2-800

Asus P5Q Pro

EDIT: Jeg har bestemt meg for en 22". Noen tips til hva jeg skal kjøpe? Som nevnt kommer jeg til å bruke den til spill og lesing og skriving av tekst. Jeg trenger en med høydejustering, og helst ikke blank/glossy overflate. Trenger ikke speakers. HDMI-inngang er et pluss (for X360). Muligheten til å snu skjermen 90 grader hadde også vært fint, men ikke nødvendig. Pris: rundt 2k NOK.

EDITEDIT: Har funnet en som jeg liker litt nå; Samsung 2243BW. Denne har høydejustering + pivot som er kjekt. Ikke hdmi, men det er ikke så farlig. Noen som har denne og kan fortelle noe om den? Erfaringer med spill på denne?

Setter pris på alle innspill!

Endret av blaff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vet du hva, jeg tror egentlig 22" er stor nok for meg. Uansett en forbedring fra 19"-en jeg har nå. Finner jeg ut at jeg trenger en større skjerm senere kan jeg heller kjøpe en ekstra og fyre opp dual view.

Det er sikkert flere tråder om valg av 22", men la meg spørre her uansett mens jeg har oppmerksomheten til noen få: tips til en god 22", primært til spilling og tekst? Prislapp rundt tja 2.5k-3.5k? Kan strekke meg litt til hvis det finnes noen skikkelige godbiter med mye skjerm per krone.

Noen ekstra krav: høydejustering, ikke slik glatt skinnende overflate, og hdmi er et pluss. Ser at prisrangen min faktisk var ganske høy i forhold til prisene på 22", så la meg justere den til rundt 2k NOK.

Endret av blaff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...