Potetfar Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Hei! I det siste har jeg fått en del bluescreens med feilkode 0x0000007F (0x0000008, 0x88307130, 0, 0). Det skjer vanligvis når jeg spiller WoW. Er ikke helt sikker med andre spill, men jeg fikk den en gang da jeg skulle starte Far Cry 2. Har aldri fått den uten å gjøre noe ressurskrevende. Den kan komme alt fra 10 minutter fra jeg starter til flere timer etterpå, men jeg får den stort sett hver dag. Her om dagen fikk jeg en annen enn den jeg pleier med feilkode 50 (B2A3A05C, 0, 8E144DDA, 0), og en referanse til fila FDCFNT.sys (som jeg har googlet uten å finne så mye interessant). Samme fil finner jeg en liten referanse til i minidumpen fra 07F-erroren, men ikke på selve bluescreenen. Ellers har jeg scanna pcen med AVG og en forholdsvis utdatert NOD32 (fant noe småtteri som jeg fjerna ), og kjørt både Windows Memory Diagnostic og memtest86+. Har ikke kjørt i flere timer riktignok, men minnet har bestått hver gang. Mistenker hovedkortet mitt, fordi det er MSI. P31 Neo btw, og resten av hardwaren står i profilen. Takker for svar! Minidump: http://home.no/tfts/Mini121308-01.dmp Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Debugging den slår ut på "FDCFNT.SYS" Dette kan være malware. Kjør dette og post logger. Last ned MBAM til skrivebordet. Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann. Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 13. desember 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 http://support.microsoft.com/kb/842465 Høres kanskje ut som at maskinen din enten blir for varm eller har for dårlig strømforsyning. Hvilken strømforsyning og hvilket skjermkort har du i maskinen? Andre komponenter som evt. drar mye strøm? Gjør for øvrig som SNIPPSAT sier. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) ComboFix.txt Rota visst bort Mbam-loggen, men den viste 0 infections hele veien. Det med strømforsyning har jeg faktisk ikke tenkt på, kjører en 520W fra Aspire og XFX 8800GT. I følge alle PSU-kalkulatorer jeg har prøvd holder det fint, men kan jo nevnes at strømmen min fyller 4 år til nyttår. Edit: Følger en del med på temperaturer, er ikke det som er problemet. Er dog en temp i SpeedFan som viser 127 grader hele tida, men har lest noe om at det er en 8-bit greie eller noe (255 : 2 = 127). Endret 14. desember 2008 av Baffage Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Kopiere fet tekst under bildet->åpne notisblokk og lim inn. Lagre på skrivebordet som CFScript.txt Gjør som på bildet combofix vil starte,Post logg c:\combofix.txt Registry:: [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\FDCFNT.SYS] Driver:: FDCFNT Se om problemet er borte. AVG og en forholdsvis utdatert NOD32 Husk kun et antivirus på systemet,ikke innstalere et uten og fjerne det andre. Dette kan skape flere problemer enn det løser. Post i antivirus datasikkerhet delen av forumet,da får man hjelp med sånne problemer. Endret 14. desember 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 ComboFix.txt Da har jeg avinstallert NOD32. Og forresten, mens jeg kjørte ComboFix fikk jeg en feilmelding om at "Find String (QGREP) Utility has stopped working", begge gangene. Er det et problem? Da skal jeg sjekke om jeg klarer å bluescreene igjen, tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Ser greit ut FDCFNT.SYS er fjernet. Du for se hvordan det går,gi tilbakemelding så fjerner vi combofix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå