Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen 0x07F under load, minidump inkl.

Anbefalte innlegg

Hei!

I det siste har jeg fått en del bluescreens med feilkode 0x0000007F (0x0000008, 0x88307130, 0, 0). Det skjer vanligvis når jeg spiller WoW. Er ikke helt sikker med andre spill, men jeg fikk den en gang da jeg skulle starte Far Cry 2. Har aldri fått den uten å gjøre noe ressurskrevende. Den kan komme alt fra 10 minutter fra jeg starter til flere timer etterpå, men jeg får den stort sett hver dag.

Her om dagen fikk jeg en annen enn den jeg pleier med feilkode 50 (B2A3A05C, 0, 8E144DDA, 0), og en referanse til fila FDCFNT.sys (som jeg har googlet uten å finne så mye interessant). Samme fil finner jeg en liten referanse til i minidumpen fra 07F-erroren, men ikke på selve bluescreenen. Ellers har jeg scanna pcen med AVG og en forholdsvis utdatert NOD32 (fant noe småtteri som jeg fjerna :blush: ), og kjørt både Windows Memory Diagnostic og memtest86+. Har ikke kjørt i flere timer riktignok, men minnet har bestått hver gang.

Mistenker hovedkortet mitt, fordi det er MSI. P31 Neo btw, og resten av hardwaren står i profilen.

Takker for svar! :)

Minidump: http://home.no/tfts/Mini121308-01.dmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Debugging den slår ut på "FDCFNT.SYS"

Dette kan være malware.

Kjør dette og post logger.

Last ned MBAM til skrivebordet.

Velg Norsk språkdrakt-->kjør hurtig systemskann.

Når MBAM er ferdig åpner den en logg,den poster du.

Last Combofix ned ,legg på skrivebordet.

Ikke klikk på vindu mens programmet kjører.

post logg C:\combofix.txt

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

ComboFix.txt

Rota visst bort Mbam-loggen, men den viste 0 infections hele veien. :) Det med strømforsyning har jeg faktisk ikke tenkt på, kjører en 520W fra Aspire og XFX 8800GT. I følge alle PSU-kalkulatorer jeg har prøvd holder det fint, men kan jo nevnes at strømmen min fyller 4 år til nyttår. :)

Edit: Følger en del med på temperaturer, er ikke det som er problemet. Er dog en temp i SpeedFan som viser 127 grader hele tida, men har lest noe om at det er en 8-bit greie eller noe (255 : 2 = 127).

Endret av Baffage
Lenke til kommentar

Kopiere fet tekst under bildet->åpne notisblokk og lim inn.

Lagre på skrivebordet som CFScript.txt

Gjør som på bildet combofix vil starte,Post logg c:\combofix.txt

cfscriptyt1.gif

Registry::

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\FDCFNT.SYS]

Driver::

FDCFNT

Se om problemet er borte.

AVG og en forholdsvis utdatert NOD32

Husk kun et antivirus på systemet,ikke innstalere et uten og fjerne det andre.

Dette kan skape flere problemer enn det løser.

Post i antivirus datasikkerhet delen av forumet,da får man hjelp med sånne problemer.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...