Gå til innhold

Hvilket språk foretrekkes?

Anbefalte innlegg

Driver nå og tester ut Mandriva Linux og har så langt prøvd meg på både den norske og engelske utgaven. Virker som om det aller meste er å få å norsk, men samtidig føler jeg meg mer "hjemme" i den engelske utgaven. Vet ikke helt hvorfor, for det er motsatt i Windows. Der foretrekker jeg alt på norsk.

Er det egentlig noen forskjell på disse utgavene utover det rent språkmessige, og er det ene å foretrekke fremfor det andre? I så fall, hvorfor?

Mvh Dan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foretrekker Engelsk. Det er ferdig "oversatt", jeg får opprettholdt engelsk-skills og support er lettere med tanke på sitering av feilmeldiger og alt annet.

Jupp. Og jeg roter meg bort hvis ting er på Norsk, sitter bare og tenker hva heter NOE_PÅ_ENGELSK på Norsk :p

Lenke til kommentar

Har brukt engelskspråklige operativssystem så lenge jeg kan huske, så å gå over til norsk nå føles unaturlig.

Forresten så trenger du ikke velge enten eller på Linux, du kan fint ha to språk innstalert såvidt jeg forstår. Ulike brukere kan ha ulike språk, og du kan skifte ettersom du ønsker.

Lenke til kommentar

Engelsk. Norsk er vel og bra, men ikke når det blir English on norsk, som det har en tendens til å bli. En del åpen kildekode-programvare mangler helhetlige oversettelser etter min mening. Det bærer preg av at noe er gjort litt her og litt der. Se på Egenskaper i Pidgin for eksempel, så ser man fort hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...