Lasse1953 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg har to Minoltaobjektiver som jeg har benyttet på mitt Minolta analoge seilrefleks. Det er. AF ZOOM 35-70mm 1:3,5-4,5 og AF ZOOM 70-210 1:4,5-5,6. Er det noen som vet om disse passer på Sonys nye digitale speilrefleks og om man får med all automatikk, fokus etc? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 De vil mest sannsynlig fungere helt fint, men husk at brennvidden vil oppleves annerledes. 35-70 vil se ut som 52-105 når man setter det på et digitalt speilrefleks. Du mister med andre ord veldig mye vidvinkel. Det anbefales derfor uansett å kjøpe med et kitobjektiv (18-70) og var jeg deg ville jeg nok vurdert å bytte ut 70-210 med et mer moderne objektiv også. Lenke til kommentar
jokabele Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Begge objektivene vil fungere helt fint. 35-70´en er et lite smykke av et objektiv som du må gi en sjanse. 70-210´en er ikke allverdens, men brukbart fra f8. Lenke til kommentar
Lasse1953 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2008 Takk for svar det var veldig nyttig. Det var min sønn som skulle ha disse , men nå ser det ut som om han kjøper Canon. Jeg vurderer derfor å selge objektivene. Er det noen som vet hva jeg kan få for disse? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2008 Del Skrevet 14. desember 2008 Takk for svar det var veldig nyttig. Det var min sønn som skulle ha disse , men nå ser det ut som om han kjøper Canon. Jeg vurderer derfor å selge objektivene. Er det noen som vet hva jeg kan få for disse? Det er rimelig ukurante objektiver for digitale speilrefleks på grunn av den såkalt crop-faktoren (du mister vidvinkel), så om du i det hele tatt får solgt de, får du veldig lite for de. De er nesten mer verdt som brevvekter Vet ærlig talt ikke hvor mye du kan ta for disse... ville ikke håpt på mange hundrelappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå