MagicCheeseball Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Noen som vet om noen nettbutikk helst norsk som selger nyttårsraketter? Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Er jo ulovlig i år, så veldig tvilsomt at det er noen norske som selger.. Men, ikke vet jeg Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Jeg tviler iogmed at det er 18 års aldersgrense og ulovlig i Norge med mindre du tenker på batterier eller har pyrolappen. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Og berre transporten blir jo ein egen affære, tviler på at posten godtar servicepakker med sprengstoff i. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Og berre transporten blir jo ein egen affære, tviler på at posten godtar servicepakker med sprengstoff i. Hmm ja ok, høres fornufting ut av posten det hehe. Hadde bare hørt om folk som bestilte raketter fra nettet. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det er ikke tillatt med salg av fyrverkeri over internett. Videre kan ikke fyrverkeri eller andre pyrotekniske og/eller eksplosive artikler sendes med vanlig post. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige? Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige? Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge. So? Uansett for sent svar. Da jeg har funnet ut at det vistnok selges året rundt... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige? Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge. So? Uansett for sent svar. Da jeg har funnet ut at det vistnok selges året rundt... So...? Tror det er mot retningslinjene på dette forumet å diskutere hvordan man bryter norsk lov. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige? Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge. So? Uansett for sent svar. Da jeg har funnet ut at det vistnok selges året rundt... So...? Tror det er mot retningslinjene på dette forumet å diskutere hvordan man bryter norsk lov. Fult mulig. Bryter jo ikke rettningslinjene jeg. Kanskje jeg skal feire nyttår i Sverige å lurer på når de åpner opp for salg av rakatter? Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Tankekors: er rakketter _uten_ styrepinne lov? Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Hva med hylerer med småe pinner på? Prøvde å stappe noen i et rør nå. De fløy faktisk litt oppover Men mista puffen ganske så raskt. Lenke til kommentar
Nutzg0 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Kan jeg kjøpe fyrverkerier over Internett?Nei, det er ikke lov å selge fyrverkeri over Internett. Loven sier at fyrverkeri kun kan selges over disk i salgsperioden 27/12 til 31/12. Kan jeg sende fyrverkeri med posten? Nei, det er ikke tillatt å sende fyrverkeri med posten. Fyrverkeri er klassifisert som eksplosiver og er derfor underlagt et regelverket Transport av Farlig Gods. Vanlig post transporteres ikke etter dette regleverket. Kan jeg kjøpe fyrverkeri i et annet land og ta det med inn til Norge? Nei. Ettersom det er forskjellig regelverk i ulike land, kan det ikke føres fyrverkeri mellom to forskjellige land med mindre det foreligger en spesial tillatelse fra DSB. Hvilke aldersgrenser gjelder for kjøp og bruk av fyrverkeri? For å kjøpe og bruke fyrverkeri i klasse 1b (stjerneskudd o.l) må man være 16 år. For alt annet fyrverkeri er aldersgrensen 18 år. Kilde: Svea Fyrverkerier http://www.sveafireworks.com/no/content/?ID=19 Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Må man være 16år for å kunne bruke stjerneskudd? Nesten samtlige småtroll her i landet vifter jo med stjerneskudd på nyttårsaften Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå