Gå til innhold

Nettbutikk som selger nyttårsraketter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige?

Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge.

So? Uansett for sent svar. Da jeg har funnet ut at det vistnok selges året rundt...

So...?

Tror det er mot retningslinjene på dette forumet å diskutere hvordan man bryter norsk lov.

Lenke til kommentar
OT: Noen som vet når de begynner fyrverkeri-salget i sverige?

Det er forbudt å ta med fyrverkeri fra Sverige til Norge.

So? Uansett for sent svar. Da jeg har funnet ut at det vistnok selges året rundt...

So...?

Tror det er mot retningslinjene på dette forumet å diskutere hvordan man bryter norsk lov.

Fult mulig. Bryter jo ikke rettningslinjene jeg. Kanskje jeg skal feire nyttår i Sverige å lurer på når de åpner opp for salg av rakatter?

Lenke til kommentar
Kan jeg kjøpe fyrverkerier over Internett?

Nei, det er ikke lov å selge fyrverkeri over Internett. Loven sier at fyrverkeri kun kan selges over disk i salgsperioden 27/12 til 31/12.

Kan jeg sende fyrverkeri med posten?

Nei, det er ikke tillatt å sende fyrverkeri med posten. Fyrverkeri er klassifisert som eksplosiver og er derfor underlagt et regelverket Transport av Farlig Gods. Vanlig post transporteres ikke etter dette regleverket.

Kan jeg kjøpe fyrverkeri i et annet land og ta det med inn til Norge?

Nei. Ettersom det er forskjellig regelverk i ulike land, kan det ikke føres fyrverkeri mellom to forskjellige land med mindre det foreligger en spesial tillatelse fra DSB.

Hvilke aldersgrenser gjelder for kjøp og bruk av fyrverkeri?

For å kjøpe og bruke fyrverkeri i klasse 1b (stjerneskudd o.l) må man være 16 år. For alt annet fyrverkeri er aldersgrensen 18 år.

Kilde: Svea Fyrverkerier

http://www.sveafireworks.com/no/content/?ID=19

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...