Xcon94 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Når jeg starter opp maskinen får jeg beskjed om å velge hvilket oprativsystem jeg skal starte, begge alternativene er windows xp.. Hvordan får jeg dette bort ? maskinen er nyformatert og har egentlig bare et oprativsystem. Lenke til kommentar
Sertito Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Det ligger i hvordan du reboota dataen din. Du tok antagelig ikke å slettet gammle i reboote prossesen. Mulige måter å løse det på er å reboote igjen og da slette disse, og evt noen andre som du sikkert vil få videre idag Lenke til kommentar
Xcon94 Skrevet 13. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2008 Kan du gi en mere detaljert forklaring ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Du kan editere en "hidden" fil - Boot.ini. Gjør du en feil får du ikke boot'et etterpå. Du må slå av/på "read only" attribut. Dersom dette er "gresk" ville jeg først "googl'et" litt etter en bedre oppskrift. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Hvis du er litt redd for å gjøre manuelle endringer til boot.ini så kan du ta i bruk msconfig. Hvis begge alternativene fungerer, så kan du slette 1 av de vilkårlig. Ellers må du passe på å slette riktig alternativ. Mener menyen skal forsvinne av seg selv dersom det bare er et alernativ tilgjengelig. 1: Start -> Kjør -> msconfig 2: Andre fane: "Boot" 3a: Merk ønsket alternativ som du ønsker å slette, og trykk slett. 3b: Alternativt kan du sette "Timeout" til 1 sekund. Da vil du nesten ikke merke menyen ved oppstart. Mulig du kan sette timeout til 0 sekunder for å slippe å se den i det hele tatt. Endret 13. desember 2008 av Hareide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå