Gå til innhold

Kommentar: Hjelp, jeg elsker Microsoft (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvem synes egentlig det er greit å betale for noe som burde være gratis?

 

Hvorfor burde ting være gratis? Det er noe jeg aldri helt har skjønt... joda, jeg liker ting som er det. men kan vi egentlig forvente det? og er det egentlig alltid gratis? aldri brukt dette live greiene på xbox (eller xbox for den saks skyld), eller tilsvarende på ps, hva nå enn det er. Men det er jo noe som er laget av noen. og ettersom det er noe som kjører kontinuerlig, så må det jo driftes av noen. synes egentlig det er ganske naturlig at slike ting koster... til syvende og sist er jo ingenting gratis (bortsett fra ting gjort på fritiden naturligvis, men noen trenger jo noe å leve av også...), og et eller annet sted tar jo bedriften seg betalt.

 

Uansett, personlig er jeg glad i Microsoft. Har ingen store problemer med Windows. Er heller imponert over hvor godt det egentlig fungerer med så mye forskjellig hardware og ikke alltid like optimale drivere. Og av software så finnes da det meste til Windows. Både gratis og ikke. Et helt hav egentlig. Og mer blir det hele tiden. Kan ikke akkurat si jeg synes det er så skrekkelig lukket. Spesielt ikke i forhold til Apple sine produkter... *grøss* Hjalp litt når de gikk over til Unix (eller var det BSD? blir aldri helt klok på forkskjellen mellom alle disse GNU og Linux og Unix og BSD osv osv... Har Ubuntu på laptopen, det er alt jeg vet :p ), for da fikk en jo tilgang til en del mer nyttige saker.

 

Som utvikler elsker jeg dessuten Visual Studio, .NET Framework og C#. Rett og slett en fryd å jobbe med. At Microsoft gir ut gratis Express versjoner av forskjellige Visual Studio utgaver er jo også et pluss. (Apple sitt XCode og Objective-C kan forøvrig gå å gjemme seg... makan til rot!)

Endret av Svish
Lenke til kommentar

Microsoft reklame obv.

 

Andre selskap, de tar ikke kunden på alvor? Sitter med en 360 og er på ingen måte verken hater eller elsker av noen parter men jeg dømmer dem utifra deres handlinger.

 

Har skribent PS3 og Wii også? Får vi se lignende artikler hvor man peker på disse konsollenes sterke sider?

Lenke til kommentar

Tja, Microsoft gjør en good job i et marked de ikke har monopol på.

Det hadde jo selvsagt bare manglet da :p

 

Jeg liker den utvilsomt MYE bedre enn den ikke engang tilkoblede og nedstøvede Wii-en som står i stua.

 

En spillkonsoll handler litt om hva den gjør, og veldig mye med hva 3rd party supplies kan gjøre for å holde den i live. Spiller DBZ: Budokai Tenkaichi 3 til Wii fortsatt med hver anledning, men er enig at Wii mangler spill å rutte med. Tror litt vil bli bedre når den greia for å fikse kraftig på motion-sensoren kommer, håper i det minste på et ordtelig fektespill en gang da :p

Lenke til kommentar
Får vi se lignende artikler hvor man peker på disse konsollenes sterke sider?

+1

 

Dette skulle jeg gjerne ha lest også. Nok med at dette er et typisk blogg-materiale, men da kan man ihvertfall inkludere Wii og Playstation lignende artikler óg.

Endret av BåGan
Lenke til kommentar

Det var ikke så mye jeg kom på med en gang når det gjelder

MS og "hate" ting, men etterhvert kom jeg på en del åpenlyse

ting. De er ikke særlig åpne når det gjelder kildekoder, noe

de fleste av og til ergrer seg over, siden "de derre linux folka"

har så mye bra. De kunne også latt være å komme med f.eks. Vista.

I mine øyne har jeg ingen grunn til å skifte fra XP. Hvertfall

ikke dømt utfra beskrivelsen av Vista på MS sin hjemmeside.

Og når jeg nevner XP, så hører det med i historien at det ikke ble

"skikkelig" stabilt før et godt stykke inn i SP2. For noen ble

SP2 i seg selv et mareritt.

Det har jo også gjennom tidene vært en liten skandale her og der,

noen seriøse, og noen ikke fullt så genuine. Noen husker vel bilder

av mac'r inne hos et av MS sine kontorlokaler, om ikke noen husker

"gratis" laptop episodene, og sikkert mange fler som jeg ikke kommer

på i farten.

 

Men nok om det, over til de litt mer trivielle "plagene" MS

har gitt oss.

Bindersmannen i hjørnet... hjelpe meg, har aldri vært så irritert

over en animert figur i hele mitt liv (bortsett fra Jar Jar Binks). Kan vel inkl den bikkjen som er på søk også...

MSN Protokollen. Har aldri brukt den mer enn en gang pr installasjon av windows, og da er det ofte med et uhell. Tyr alltid til

en 3dje parts klient etter mine møter med MS sin.

Kan vel ikke si meg særlig imponert over media spilleren heller.

 

Nei hva kan jeg si, jeg er vel en av de som elsker å hate MS :-P

Lenke til kommentar

Sorry asså men å ikke teste konsollen grundig for om det kan være brukerfeil er ikke bra kundeservice, men dumskap. Kan ikke begynne å erstatte varer sånn uten videre, klar over hvor mye returer det er per dag på disse konsollene ? Sikkert heldig med returen din du men normalen er faktisk minst 1 måned på retur av Xbox360.

Lenke til kommentar
Sikkert heldig med returen din du men normalen er faktisk minst 1 måned på retur av Xbox360.

Javel, sikkert derfor jeg ventet i 2 uker og ingen jeg kjenner IRL ikke har venter mer enn 3.

 

Edit: Leif.

Dette beviser rett og slett at Microsoft burde ha kvalitetsjekket konsollen før release. Jeg tviler sterkt på at dette hadde skjedd med Wii eller Playstation, at så mange i en vennekrets har opplevd dette iløpet av sin tid.

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe problem med Microsoft generelt, og har vel egentlig aldri klaget på dem heller, men min erfaring med å sende Xboxen på reparasjon ifjor kan ikke sammenlignes med forfatterens sin opplevelse...

 

 

Etter ca 1 års levetid, så fikk jeg den fryktede RROD, og tok kontakt med butikken som solgte meg maskinen.. Dem ga meg et nr til Microsoft direkte, iom at dette vistnok skulle spare meg masse tid i forhold til å sende maskinen via butikken.

Ringer dette nummeret, og etter usannsynlig lang ventetid får jeg svar fra en Britisk Microsoft-ansatt, som forteller meg at feil på maskinene går via dem for tiden. Vedkommende sendte absolutt ikke noe DHL på døren min, men ba meg sende den via butikken jeg kjøpte den i. Greit nok, maskinen leveres.

 

Dagene går, og jeg begynner å bli utålmodig, ringer butikken flere ganger, men får ikke noe direkte svar på når maskinen er klar, det eneste jeg får vite er at det vil ta en god stund, og at jeg ikke er den eneste som venter.

Litt over 1,5måneder senere ringer telefonen, og jeg kan hente(!, ikke no levering på døren denne gang heller gitt) maskinen min.

 

Når jeg har betalt såpass mye for en maskin(Greit nok, ikke den dyreste tingen man kan kjøpe, men for en student var dette mucho dineros) så forventer jeg raskere service, og generell bedre oppfølging. Alle gangene jeg har pratet med Microsofts kundeservice har jeg følt meg som en ubetydlig kunde som kun skaper hat.

 

 

Så tydligvis har ting blitt bedre der, eller så har jeg virkelig truffet på feil tidspunkt, hehe.

Lenke til kommentar
hvem synes egentlig det er greit å betale for noe som burde være gratis?

 

Hvorfor burde ting være gratis? Det er noe jeg aldri helt har skjønt... joda, jeg liker ting som er det. men kan vi egentlig forvente det? og er det egentlig alltid gratis? aldri brukt dette live greiene på xbox (eller xbox for den saks skyld), eller tilsvarende på ps, hva nå enn det er. Men det er jo noe som er laget av noen. og ettersom det er noe som kjører kontinuerlig, så må det jo driftes av noen. synes egentlig det er ganske naturlig at slike ting koster... til syvende og sist er jo ingenting gratis (bortsett fra ting gjort på fritiden naturligvis, men noen trenger jo noe å leve av også...), og et eller annet sted tar jo bedriften seg betalt.

 

Uansett, personlig er jeg glad i Microsoft. Har ingen store problemer med Windows. Er heller imponert over hvor godt det egentlig fungerer med så mye forskjellig hardware og ikke alltid like optimale drivere. Og av software så finnes da det meste til Windows. Både gratis og ikke. Et helt hav egentlig. Og mer blir det hele tiden. Kan ikke akkurat si jeg synes det er så skrekkelig lukket. Spesielt ikke i forhold til Apple sine produkter... *grøss* Hjalp litt når de gikk over til Unix (eller var det BSD? blir aldri helt klok på forkskjellen mellom alle disse GNU og Linux og Unix og BSD osv osv... Har Ubuntu på laptopen, det er alt jeg vet :p ), for da fikk en jo tilgang til en del mer nyttige saker.

 

Som utvikler elsker jeg dessuten Visual Studio, .NET Framework og C#. Rett og slett en fryd å jobbe med. At Microsoft gir ut gratis Express versjoner av forskjellige Visual Studio utgaver er jo også et pluss. (Apple sitt XCode og Objective-C kan forøvrig gå å gjemme seg... makan til rot!)

 

Når jeg snakker hva som burde være gratis, så mener jeg multiplayer.

Du betaler tross alt for et spill som i de fleste tilfeller har en multiplayerkomponent.

Og ikke kunne hoppe rett på multiplayer uten flekke frem 500 kr virker for meg som et ran.

 

Nå har jeg spilt PC i snart 15 år og har aldri måtte betale for å spille online.(utenom mmorpg da)

Det kan godt hende microsoft har satt opp sitt multiplayersystem på en slik måte at de har utgifter osv. Men det er i så fall en feil fra deres side, og trist at xbox-eiere aksepterer det.

 

Men men, så har kidza kanskje aldri opplevd noe annet?! REVOLT MY BROTHERS AND SISTERS!!

Det finnes en annen verden! En gratis verden! Halelluja!

Lenke til kommentar

Jeg tror nok kundeservicen har blitt bedre og servicetiden er gått ned i løpet av årene som har gått, i sammenheng med antall feilpoduserte konsoller.. Selv har jeg hatt min 360 inne for 2 reps. den siste for mindre enn en måned siden.. Det tok ikke mere enn 2 ukers tid før jeg fikk en helt ny maskin utlevert fra butikken hvor jeg leverte den ødelagte(RROD) inn.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...